Hallo,
Ik ben bezig een instap game pc samen te stellen voor een vriend van mij. Randapperatuur zal ook nog moeten worden gekocht dus het budget is een max.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk/game pc
- Voor werk gerelateerde toepassingen zijn het vooral multitask dingetjes (browser, msoffice en dataverwerking)
- Gaming: 1920x1080 resolutie. Voornamelijk stategy games (cities skylines, civ, simulatie) en hier en daar een shooter (squad).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale prijs is 750 euro. Randapperatuur moet nog gekocht worden en daar is dus ook budget voor nodig (monitor, muis, geluid)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Snelle SSD voor opstart en programma's
- RX 590 lijkt me voldoende voor het gaming deel aangezien ik zelf een RX480 gebruik welke goed genoeg is.
- Misschien nog een netwerkkaart, want aansluiting is nog niet duidelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor de grootte de case gebruiken die nu in de lijst staat. Stiller is altijd beter, videokaart zal het meeste geluid maken onder load, maar dit zal voornamlijk bij het gamen zijn wat dan niet zo erg is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal builds proberen te maken en ben nu op deze uitgekomen. Een van builds had een RX 5700 maar daar zat ik een stuk boven het budget en moest ik inleveren op de SSD. Voor mezelf lijkt het een goede build met nog wat ruimte over voor randapperatuur. De koeler past (zit in een andere build). Een intel build heb ik nog niet uitgeprobeerd. Suggesties zijn welkom (videokaart?)
Mvg,
Laurens
Onderdelenlijst
Ik ben bezig een instap game pc samen te stellen voor een vriend van mij. Randapperatuur zal ook nog moeten worden gekocht dus het budget is een max.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk/game pc
- Voor werk gerelateerde toepassingen zijn het vooral multitask dingetjes (browser, msoffice en dataverwerking)
- Gaming: 1920x1080 resolutie. Voornamelijk stategy games (cities skylines, civ, simulatie) en hier en daar een shooter (squad).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale prijs is 750 euro. Randapperatuur moet nog gekocht worden en daar is dus ook budget voor nodig (monitor, muis, geluid)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Snelle SSD voor opstart en programma's
- RX 590 lijkt me voldoende voor het gaming deel aangezien ik zelf een RX480 gebruik welke goed genoeg is.
- Misschien nog een netwerkkaart, want aansluiting is nog niet duidelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor de grootte de case gebruiken die nu in de lijst staat. Stiller is altijd beter, videokaart zal het meeste geluid maken onder load, maar dit zal voornamlijk bij het gamen zijn wat dan niet zo erg is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal builds proberen te maken en ben nu op deze uitgekomen. Een van builds had een RX 5700 maar daar zat ik een stuk boven het budget en moest ik inleveren op de SSD. Voor mezelf lijkt het een goede build met nog wat ruimte over voor randapperatuur. De koeler past (zit in een andere build). Een intel build heb ik nog niet uitgeprobeerd. Suggesties zijn welkom (videokaart?)
Mvg,
Laurens
Onderdelenlijst
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 590 GAMING 8G (rev. 2.0) | € 197,50 | € 197,50 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 36,49 | € 36,49 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 60,99 | € 60,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 63,90 | € 63,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 683,18 | ||