Voor ruilen toestel Oneplus moet ik meer gaan betalen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:56

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Onlangs heb ik een Oneplus 7T gekocht via de Nederlandse website van Oneplus. Ik kon hierbij gebruik maken van het studentenprogramma waardoor ik 5% korting kreeg op de aanschaf van het toestel.

Direct bij ingebruikname viel mij op dat het scherm mankementen vertoonde. Hierover heb ik contact gezocht met support en die vertelde dat dit gekomen is door de laatste software update en opgelost wordt met de volgende update. Dit klopt niet want het probleem bestaat al langer, zo blijkt ook dit topic. Daar hebben staffmedewerkers ook aangegeven dat het door het display zelf komt (geen effect op levensduur). Ook zijn er mensen die het scherm hebben laten vervangen en waarmee het probleem opgelost was.

Hoe dan ook, ik heb Oneplus gevraagd om het toestel om te ruilen. Dit doen ze niet. Wel kan ik dit toestel terug sturen, krijg ik mijn geld terug en kan ik een nieuw toestel kopen. Echter, de korting die ik gebruikt heb, kan je één keer per jaar gebruiken. Dit betekend dat ik opeens nu 30 euro meer moet gaan betalen voor een nieuwe Oneplus 7T. Nog een keer korting geven doen ze niet.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken en vraag mij af of dit ook wettelijk zo mag. Iemand hier ervaring of ideeën over?

Wet koop op afstand lijkt me niet van toepassing want ik mag het toestel terug sturen en krijg mijn geld terug. Tegelijkertijd heb je als consument recht op een goed werkend product. Mag Oneplus dus omruiling weigeren, of zelf van mij verwachten dat ik een duurder, maar hetzelfde, toestel terug koop?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Wat staat er qua voorwaarden over de studentenkorting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom geen garantieaanvraag ipv omruilingsaanvraag?

Hoe ze het oplossen is verder aan hen. Maar eenvoudig zeggen "stuur maar terug en koop een nieuwe" is natuurlijk onzin & houdt echt geen stand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:46
Even los van de kwestie of het wel of niet mag van de wet (sowieso flauw dat ze je geen nieuwe kortingscode geven): als je wilt mag je mijn coupon code voor 5% gebruiken, ik ga 'm zelf toch niet gebruiken. Stuur maar een DM als je interesse hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29
Op grond van de conformiteits-wetgeving heb je in principe de keuze tussen (beide kosteloos) vervanging van het toestel of reparatie ervan.
De enige uitzondering hierop is als de kosten tussen deze twee opties niet tot elkaar in verhouding staan (of een van de opties onmogelijk is). Voor een sterretje in de autoruit kun je geen vervanging van de auto eisen; het sterretje repararen is veel goedkoper dan een nieuwe auto (en anderzijds kan je geen reparatie eisen als dat heel ingewikkeld is en vervanging veel goedkoper).

Als het gebrek inderdaad met een software-update kan worden opgelost lijkt het me niet mogelijk om vervanging te eisen (een software-update is gratis, een nieuwe telefoon niet). Als het scherm vervangen moet worden (waar het op lijkt) dan lijkt reparatie behoorlijk me kostbaar (als je kijkt naar de man-uren) en lijkt het me niet onredelijk dat ze moeten instemmen met vervanging, maar dat hangt er van af hoe duur/lastig/complex de reparatie van het scherm precies is.

In ieder geval moeten ze één van de twee opties aanbieden en kunnen ze niet volstaan met "stuur maar terug en bestel een nieuwe".

[ Voor 185% gewijzigd door Tom-Z op 07-11-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Barrycade schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:33:
Zou ik even na moeten kijken.
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:34:
Maar waarom geen garantieaanvraag ipv omruilingsaanvraag?

Hoe ze het oplossen is verder aan hen. Maar eenvoudig zeggen "stuur maar terug en koop een nieuwe" is natuurlijk onzin & houdt echt geen stand
Dat kan natuurlijk ook, maar Oneplus heeft niet een hele goede reputatie wat dat betreft waarbij het dan nog maar de vraag is, als het nooit opgelost wordt, of je überhaupt nog geld terug gaat krijgen.
Fuwor schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:37:
Even los van de kwestie of het wel of niet mag van de wet (sowieso flauw dat ze je geen nieuwe kortingscode geven): als je wilt mag je mijn coupon code voor 5% gebruiken, ik ga 'm zelf toch niet gebruiken. Stuur maar een DM als je interesse hebt. ;)
Dank, ik houd het in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-09 07:00
Met het terugsturen van de telefoon en het terugontvangen van het aankoopbedrag heb je de koop ontbonden. Je hebt dus de korting nooit ontvangen. Het lijkt me dan ook "slechts" een automatiseringsprobleem. De computer denkt immers dat je de korting wel hebt ontvangen.

Ik zou het dan ook bijzonder flauw vinden als ze je niet gewoon een nieuwe code geven als je ze daarop wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Barrycade schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:33:
Studentenverificatie
Bevestig dat je een student bent door in te loggen met je Student Beans-account en het verificatieproces te doorlopen en af te ronden.
Als je studentenstatus is geverifieerd, is deze een jaar lang geldig op oneplus.net.
Tijdens dit jaar mag je op een willekeurig moment eenmaal je studentenkorting claimen.
Nadat je verificatie is verlopen, moet je je status opnieuw laten verifiëren om een nieuwe studentenkorting te kunnen claimen.

Studentenkortingen
Deze korting geeft je recht op afprijzingen tot 10% per bestelling (gelimiteerd op 5% korting per toestel en 10% op accessoires/toebehoren).
Het is één jaar geldig vanaf de datum van de claim.
De korting is gebonden aan jouw OnePlus-account en mag niet worden overgedragen, verkocht of ingewisseld voor contant geld
Je gebruikt je korting door dit aan te geven tijdens het afrekenen.
Verzending is niet inbegrepen

Deelnemende landen: Oostenrijk, België, Canada, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italië, Nederland, Polen, Portugal, Slovenië, Spanje, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de VS.

Geen gekke dingen dus.
Harm2211 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:08:
Met het terugsturen van de telefoon en het terugontvangen van het aankoopbedrag heb je de koop ontbonden. Je hebt dus de korting nooit ontvangen. Het lijkt me dan ook "slechts" een automatiseringsprobleem. De computer denkt immers dat je de korting wel hebt ontvangen.

Ik zou het dan ook bijzonder flauw vinden als ze je niet gewoon een nieuwe code geven als je ze daarop wijst.
Goed punt, ga ik nog even inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Daarin is toch niet opgenomen dat je het maar éénmaal per jaar mag gebruiken? Als je je studentenstatus opnieuw laat verifiëren lijkt het er op dat je gewoon je bestelling weer met korting kunt doen. Beetje omslachtig, dat dan weer wel.
l3art schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:51:
[...]

Tijdens dit jaar mag je op een willekeurig moment eenmaal je studentenkorting claimen.

[...]
Ah, overheen gelezen...

[ Voor 34% gewijzigd door Bastiaan op 07-11-2019 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Bastiaan schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:15:
Daarin is toch niet opgenomen dat je het maar éénmaal per jaar mag gebruiken? Als je je studentenstatus opnieuw laat verifiëren lijkt het er op dat je gewoon je bestelling weer met korting kunt doen. Beetje omslachtig, dat dan weer wel.

[...]

Ah, overheen gelezen...
Toch wel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
l3art schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:21:
[...]

Toch wel:
Maar wat als je die toko mailt met het feit dat je een studentkortingscode-actie voor een aankoop hebt geannuleerd en dat kan bewijzen. Zouden ze dan nog steeds zeggen dat je de code maar één keer kan claimen? Dat zou ik wel flauw vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@l3art je gekochte goed voldoet niet aan wat je bent overeengekomen; reparatie of vervangen. dat lijken ze niet te willen en kiest men voor geld terug na ontvangst. eigenlijk ontbind de verkoper dan de overeenkomst wat niet mag,kan. als je ermee akkoord gaat is er niets mis. je kunt hen houden aan reparatie of vervangen als je wilt. maar bij geen meewerken van de verkoper die bij standpunt blijft, tja dan moet je hen betrekken bij rechterlijke weg of te wel dagvaarden etc. of jij dat wilt is je keuze. zolang jij niet hebt betaald voor de korting mogen ze er eisen aan stellen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1