internet delen sitecom wireless usb (niet slaan)

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Topicstarter
Okay met gevaar voor eigen leven probeer ik een vraag te stellen over internet delen. :)

Het lukt namelijk niet, ook niet nadat ik de search gebruikte en 500 topics tegenkwam met allemaal andere problemen.....

Ik ga jullie eerst even lastig vallen met mijn instellingen:

The following information are generated by SyGate.
========== start of network information =================
Computer Name : WATERWIZARD (winME)
Type : Server
IP Address : 192.168.0.216
Netmask : 255.255.255.0
Gateway : 212.187.16.1
DNS : 212.142.28.66
Computer Name : LAPTOP (win98SE)
Type : Client
IP Address : 192.168.0.1
Netmask : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.0.216
DNS : 192.168.0.216

Bij proxy instellingen heb ik niets ingevuld en heb ook al geprobeerd om IE5 zelf de instelling te zoeken (wat uiteraard niet lukte)

Nu het volgende ik kan printers delen (files ook dus) en ik kan ook pingen naar www.tweakers.net (dus niet naar ip)

Maar in IE5 krijg ik steeds de meest fantastische melding: "Kan pagina niet weergeven". Dit heeft me nu al ruim twee uur van mijn avond gekost, en minstens 5 jaar van mij leven.

Ik heb het idee dat ik iets ontzettend over het hoofd zie.

Is er iemand die nu denkt: "Jezus wat een eikel, dat ie dat niet weet".
Mag je me dat best vertellen, als je er ook maar een zinnige opmerking bij zet. :)

ps wanneer ik naar www.tweakers.net ga,krijg ik onder in de statusbalk wel te zien. Bezig verbinding te maken met 213.239.154.16, daarna Website gevonden wacht op antwoord. (dit allemaal binnen 2 tiende van een seconde.)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Ok heb je deze dingen al gedaan?
klick op start>help en tik in internet delen

daar wordt alles netjes uitgelegd:

in het kort:
je moet op de server ( computer die het internet deelt (ID) ) een configuratie toepassen.
vervolgens moet er een client diskette worden gemaakt die je op de 2e computer moet zetten. heb je dat gedaan moet je tcp/ip op allebij de computers instaleren

btw1.
doet je netwerk ( gewoon dus filesharing etc wel bij allebij de computers? )

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik verbaas me eigenlijk over het feit dat je voor de server het ip 192.168.0.216 gebruikt. Standaard is server 192.168.0.1 en de clients 192.168.0.2 en verder.

Lijkt me niet dat dit de oorzaak is van je problemen maar je zou de boel eens statische IP's mee kunnen geven, en kijken of je dan verder komt.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
okay thx voor het snelle reageren.

Maar file/printersharing werkt idd bij allebei.
Statisch IP's is nu ook voor elkaar. (eindigen nu op 1 en 2, gateway en DNS van client allebei ook aangepast.)

Ik vindt het alleen zo vaag dat ik wel normaal naar www.tweakers.net kan pingen, en dat ik het IP ook terug krijg, maar de pagina niet kan openen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je zou kunnen proberen bij DNS even de DNS van je provider in te vullen. That just might do the trick.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
hhmm okay geprobeerd, had ik al eerder geprobeerd (yep de search) maar net nog maar een keer gedaan, werkt nog steeds niet. :(

Wordt moedeloos hiervan....

Verwijderd

kijk naar mijn reactie hierboven met de client diskette etc

Verwijderd

[...]

<font size="1" color ="FF0000">=[modbreak]=</font>
<font size="1">
Van de 4 posts die je in je korte carrière op Gathering of Tweakers hebt geschreven bevatten er drie alleen een URL naar je eigen forum en één een verkapte link.

Dat valt helaas onder SPAM en daarvoor krijg je bij deze een officiële waarschuwing. De overige posts zijn getrashed.

</font>

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
yo godzilla, ik heb gezocht naar een optie om een clientdiskette alsnog te maken maar die kwam ik niet tegen.

Tijdens installatie vroeg hij er wel om maar nadat ik hem nog een keer installeerde niet meer (ook niet om s/n + regcode BTW)

Dus das geen optie ben nu ff die andere thread van awesdorp aan het bekijken......

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Op woensdag 01 augustus 2001 18:02 schreef flagg het volgende:
yo godzilla, ik heb gezocht naar een optie om een clientdiskette alsnog te maken maar die kwam ik niet tegen.

Tijdens installatie vroeg hij er wel om maar nadat ik hem nog een keer installeerde niet meer (ook niet om s/n + regcode BTW)

Dus das geen optie ben nu ff die andere thread van awesdorp aan het bekijken......
Eerste even helemaal eraf gooien dan opnieuw installeren dat vraagt ie als het goed is wel om.

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
nou ik heb het licht gezien. :)

Ik heb Sygate eraf gegooid en heel vlug Winroute geïnstalleerd.
Is de eerste keer dat ik ermee werk, maar is 10x beter dan Sygate, internet werkt nu op beide pc's.

Maar jammer genoeg weet ik nu nog steeds niet waar het aan lag. (okay aan sygate that's for sure) maar of het nu een bug was in Sygate, of een bug in deze persoon zullen we wel nooit weten.

iig bedankt voor de hulp.

Pagina: 1