Vraag

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 19:25
Dag allemaal,

Ik gebruik al een tijd zo'n klassieke Motorola Razr V3, maar die accuduur van 2 dagen... Ben op Marktplaats gaan zoeken maar er zijn zó veel Nokia's (gaat aandacht vooral naar uit).

Ik heb jullie hulp nodig voor een aantal klassieke aanraders waarnaar ik op zoek kan gaan.

Eisen:
- hoe kleiner hoe beter
- uitstekende accu (paar weken?)
- fatsoenlijk sms-geheugen (Motorola is na 20 sms'jes al vol)
- budget: plan is voor 10-15 euro een ding van Marktplaats af te halen, dus dat nieuwe model valt er even buiten ;)
- merk en type: geen voorkeur. Weet alleen dat bepaalde Nokia's een gigantische accuduur hebben en dat is wel fijn. Een compacte Blackberry of Samsung klaptelefoon is op zich ook prima
- Bluetooth, kleurenscherm, 3.5mm en standaard usb-oplader is leuk maar geen vereiste.

Hoor het graag als jullie tips hebben.

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus wordt het een Nokia 3310 :Y

product: Nokia 3310 3G (2017)

Ey!! Macarena \o/

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:49
Hij wilt een dumbphone, dus geen 3310 (die heeft nog wel internet (whatsapp).
lijstje met telefoons

dit geeft beter overzicht van huidige prijzen - kunt ook kijken bij prijsdalingen :)

note:
alcatel10.54 heeft 800 mAh, 760 u stand by
nokia 105 heeft 800 mAh, onbekend stand by
energizer energy heeft 1500 mAh, 300 u stand by

ik geloof de stand by tijd van alcatel niet volledig, als ik vergelijk met andere mobieltjes, maar toch.

[ Voor 43% gewijzigd door 99ruud99 op 07-11-2019 11:42 ]

• r.j.deroos
Dank voor de links. Probleem met nieuwe telefoons is wel dat ze soms een SIM-lock hebben waar ik niet naar op zoek ben. Zal het lijstje iig doornemen, als jullie nog klassiekers weten uit het vorige tijdperk, dan hoor ik dat!

Verwijderd

Je kunt op mp vaak ook oude nokia's kopen die nog nieuw in doos zitten

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 20:04
Ik weet dat ik ook altijd erg lang deed met mijn Sony Ericsson w810i. (Zeker een week meen ik me te herinneren)

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 8% gewijzigd door Steefmeister op 08-11-2019 15:07 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

r.j.deroos schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:39:
Dank voor de links. Probleem met nieuwe telefoons is wel dat ze soms een SIM-lock hebben waar ik niet naar op zoek ben. Zal het lijstje iig doornemen, als jullie nog klassiekers weten uit het vorige tijdperk, dan hoor ik dat!
Nieuwe, los aangeschafte telefoons hebben tegenwoordig nooit een simlock. Alleen als ze bij een abbo worden verkocht, en zelfs dan verdwijnt de simlock vanzelf omdat je provider de simlock moet verwijderen na de contractduur of binnen X periode (meen 1 jaar).

Oude telefoons die al lang uit productie zijn maar worden opgeknapt en als nieuw worden verkocht... sja dan heb je er misschien eentje uit de tijd dat simlocks niet automatisch werden verwijderd.
Kortom, je doet er goed aan om gewoon een nieuw model aan te schaffen, veel minder risico op gezeur dan een daadwerkelijk oude telefoon te kopen.

Nokia maakt in ieder geval nog splinternieuwe non-smart telefoons. https://www.nokia.com/phones/nl_nl/classic-phones
99ruud99 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:34:
Hij wilt een dumbphone, dus geen 3310 (die heeft nog wel internet (whatsapp).
lijstje met telefoons

dit geeft beter overzicht van huidige prijzen - kunt ook kijken bij prijsdalingen :)

note:
alcatel10.54 heeft 800 mAh, 760 u stand by
nokia 105 heeft 800 mAh, onbekend stand by
energizer energy heeft 1500 mAh, 300 u stand by

ik geloof de stand by tijd van alcatel niet volledig, als ik vergelijk met andere mobieltjes, maar toch.
Kleine side-note: de nieuwe 3310 heeft niet per definitie internet. Daarvoor moet je specifiek de gelinkte 3310 3G hebben. Er is ook een internetloze non-3G versie. Die versie claimt ook nog eens een maand standby tijd, dus dat kan best interessant zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 08-11-2019 15:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Let wel op welke provider je zit, KPN en Vodafone zijn 3G aan het afbouwen en houden alleen 2G en 4G (toekomst 5G) over.
T-Mobile is juist 2G aan het afbouwen en houd alleen 3g, 4g (met Tele2) (en toekomst 5G) over.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

swhnld schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:21:
Let wel op welke provider je zit, KPN en Vodafone zijn 3G aan het afbouwen en houden alleen 2G en 4G (toekomst 5G) over.
T-Mobile is juist 2G aan het afbouwen en houd alleen 3g, 4g (met Tele2) (en toekomst 5G) over.
Goeie inderdaad. Veel mensen associeren xG met internet snelheid, maar dat heeft óók te maken met je telefoongesprekken en SMSjes.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
McKaamos schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:50:
[...]

Goeie inderdaad. Veel mensen associeren xG met internet snelheid, maar dat heeft óók te maken met je telefoongesprekken en SMSjes.
Ik heb een SIM only zonder data, bij KPN, KPN heeft nu unlimited data geactiveerd er op (en gemeld, kado kun je onbepert whatsappen), met de beperkte bandbreedte van 64 kbps, dat is genoeg snelheid om te kunnen bellen via VoLTE (4G).

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

swhnld schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:19:
[...]

Ik heb een SIM only zonder data, bij KPN, KPN heeft nu unlimited data geactiveerd er op (en gemeld, kado kun je onbepert whatsappen), met de beperkte bandbreedte van 64 kbps, dat is genoeg snelheid om te kunnen bellen via VoLTE (4G).
True, maar als je een non-smartphone aanschaft die nog 2G is en je zit bij een provider die 2G gaat schrappen, kan je niet meer bellen.

• r.j.deroos
Dan ga ik toch maar eens kijken naar een nieuw model inderdaad. Overigens heb ik zelf KPN dus neem aan dat ik nog wel even door kan gaan met bellen. Thanks.
Pagina: 1