Aankoopadvies netwerkstorage (NAS)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Hoi allemaal,

Na heel fijn geholpen te zijn bij mijn zoektocht naar een vervanger voor mijn DSLR, hoop ik dat de Tweakers-community mij ook in de volgende zoektocht van waardevolle tips kan voorzien!

Ik zoek een NAS
Ik ben me er van bewust dat dat nogal algemeen is... dus ik zal iets meer toelichten.
Een NAS dus.
We hebben thuis een KPN Experiabox (ik meen versie 9) en een tweetal laptops. We zijn op zoek naar een manier om een algemene netwerkopslag te bouwen die eenvoudig te gebruiken is, en vanaf beide laptops benaderbaar is via de gewone verkenner (dus geen web-based-only interface).
Ik denk dat 4TB opslag ruim voldoende is... we hebben nu bij elkaar <1TB in gebruik op beide laptops samen.
Qua transfersnelheid hoeft ie niet in staat te zijn om meerdere 4K-films tegelijkertijd te streamen, dus wat dat betreft ben ik vrij makkelijk.
Wel zou het erg tof zijn als er een optie bestaat om (bijvoorbeeld via een cloud) een automatische backup in te stellen.
Koppeling met Google Drive en Dropbox zou prettig zijn. We hebben o.a. een IP-cam die automatisch beelden opslaat op de dropbox, dus als dat ook op de NAS kan zou dat mooi zijn.
Hij moet dus gekoppeld worden aan de Experiabox. Incidenteel zou toegang van buitenaf prettig kunnen zijn (maar dat mag ook via een app wat mij betreft).

Wat is je budget?
Het zou mooi zijn als het all-in niet boven de €250 uit komt.
Ik sta ook best open naar leuke tweedehands-deals.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het idee dat Synology in principe kan bieden wat wij zoeken - maar heb er verder niet heel veel verstand van.

Zodoende dus :)

Alle reacties

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Niemand een goede tip?

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Je kan kijken naar de Synology DS218Play
pricewatch: Synology DiskStation DS218play

Houdt er rekening mee dat dit nog zonder disken is, die moet je er nog bij kopen.
Wellicht kan je dan beter op zoek naar een wat ouder model (met of zonder schijven).