Combinatie setup Desktop & laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeriwillemsen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07-2024
Hi,

Sinds 2 maanden heb ik een kantoorbaan waarbij ik regelmatig een dagje thuis mag werken. Dit is natuurlijk heerlijk maar ik merk dat ik er gek van wordt om de hele dag naar een laptopschermpje van 13inch te staren.

Op mijn werk staan er 2 mooie 25 inch schermen voor me klaar die ik door middel van 1 usb kabeltje kan koppelen aan mijn laptop.

Thuis heb ik wel een game PC staan met 2 beeldschermen en ik ben benieuwd of ik deze ook kan koppelen aan mijn laptop zodat ik gewoon comfortabel kan werken als ik thuis werk.

Nu lijkt mij de meest voor de hand liggende optie om een docking station aan te schaffen. Nadeel hiervan is dat ik dan elke keer mijn kabels moet omsteken van mijn PC naar mijn docking station en visa versa. Aangezien ik best wat moeite heb gestopt in het netjes wegwerken van alle kabels is dit niet ideaal.

Nu vroeg ik me af of er andere mogelijkheden zijn die het mogelijk maken dat ik, mijn 2 schermen kan gebruiken voor zowel laptop als mijn game pc. Hebben jullie hier ideeën voor of zal ik er toch aan moeten geloven en moet ik elke thuiswerkdag beginnen met het omsteken en rommelen met mijn kabels?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk in eerste instantie aan RDP. Die zou met 2 schermen overweg moeten kunnen. Kan je die laptop met remote desktop benaderen vanaf je game-pc?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:10
Hoezo zou je met een docking station steeds moeten rommelen met kabels?
Ik weet niet wat voor monitor je thuis hebt, maar als er bijv. 2x HDMI in op zit laat je er 1 naar het docking station lopen en 1 naar je PC. Hoef je alleen de input te veranderen. Als je maar 1 HDMI input hebt kan je zelfs een HDMI switch met afstandsbediening kopen voor een paar euro.

(Dat is iniedergeval wat ik thuis doe..)

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 07-11-2019 10:43 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeriwillemsen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07-2024
Thanks voor de suggesties.

@Nat-Water Wat stom dat ik hier niet aan heb gedacht. geen seconde bij stil gestaan dat er uiteraard gewoon meerdere HDMI's in een monitor kunnen. Ik ga straks even kijken of beide beeldschermen (mijn secundaire beeldscherm is vrij oud) dit kunnen. Is er een makkelijke oplossing die ik kan gebruiken voor mijn muis en toetsenbord?

@Cyphax ook dank voor jouw reactie. RDP is inderdaad ook zeker een optie. Zijn er specifieke programma's die ik moet gebruiken voor RDP op 2 schermen? hoe zit het met beveiliging, kan ik dit gebruiken zonder dat de vertrouwelijke documenten die ik tijdens het werk gebruik risico lopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Joeriwillemsen op 07-11-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Joeriwillemsen schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:51:

@Cyphax ook dank voor jouw reactie. RDP is inderdaad ook zeker een optie. Zijn er specifieke programma's die ik moet gebruiken voor RDP op 2 schermen?
Gewoon de remote desktop-tool van Microsoft, bij de instellingen kan je opgeven dat je al je monitors wil gebruiken. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat dat niet alleen geldt voor Windows Server. ;)
hoe zit het met beveiliging, kan ik dit gebruiken zonder dat de vertrouwelijke documenten die ik tijdens het werk gebruik risico lopen?
Wat voor risico zouden ze lopen? Die verbindingen zijn ook wel versleuteld.

Saved by the buoyancy of citrus