Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 13:39
Ik kon hier nog geen topic over vinden, maar vind het toch een erg interessante telefoon. Hoofdzakelijk voor mij is de volgende combinatie van specs wel iets waardoor ik overweeg er 1 te bestellen:
  • Snapdragon 855+
  • 4500mAh batterij
  • Goede camera (3 stuks waarvan de hoofdsensor een 64mpx, Samsung sensor is)
  • Geen notch, (gebogen) Amoled display (popup camera)
  • Headphone jack (met degelijke DAC erachter)
https://www.vivo.com/en/products/nex3

Ben niet direct een fan van die gebogen schermen, maar het schijnt dat Vivo het per ongeluk registreren van aanrakingen op de gebogen kanten goed onder controle heeft.

Een aantal reviews:

https://www.gsmarena.com/vivo_nex_3_5g-review-2005.php
https://www.techradar.com/in/reviews/vivo-nex-3
https://www.androidauthor...-nex-3-5g-review-1029682/
https://www.pocket-lint.c...5-vivo-nex-3-review-specs

https://www.gsmarena.com/...in_ukraine-news-39833.php
Hierboven lees ik dat ie deze kant op aan het komen is. Anders zijn we aangewezen op de bekende chinese webshops of 'Amazon.de':
https://www.amazon.de/dp/B07WHQT4JS/

Enige waar ik een beetje huiverig voor ben is de software. "iOS-kloon"-FunTouchOS wordt in vrijwel alle reviews als negatief beschouwd (daar waar ik bijvoorbeeld voor een telefoon met zo'n formaat, het nog niet eens zo gek vind dat een aantal van je toggles van onderaf je scherm naar boven moet swipen). Mijn idee is dat het wel mee zal vallen. Maar, het grootste punt zou voor mij zijn of je er zonder chinees telefoonnummer nou wel of niet een eigen launcher op kunt zetten. We zullen het zien, misschien is ook een een customROM (LineageOS?) op termijn mogelijk.
Ben benieuwd naar jullie mening! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansv89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 22:42
Thnx voor het aanmaken van dit topic! Lijkt mij ook een erg interessant toestel! Alleen voor nu jammer dat je er nog lastig aan kan komen. Ben benieuwd of dat zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 08:36
Eergisteren binnen gekregen en wat een toptoestel! Als er vragen zijn, dan hoor ik het graag. Zal binnenkort mijn bevindingen delen.

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06 11:55
mouse1277 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:26:
Eergisteren binnen gekregen en wat een toptoestel! Als er vragen zijn, dan hoor ik het graag. Zal binnenkort mijn bevindingen delen.
Waar heb je hem dan gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Sieben580 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:59:
[...]

Waar heb je hem dan gekocht?
AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb na wat twijfel de knoop doorgehakt om hem ook te bestellen bij TradingShenzen. Ben benieuwd wanneer ik 'm krijg.
Waarom heb ik 'm besteld? Top specs, geen notch, headphonejack (met degelijke DAC) en goede camera naar het schijnt.
Maar ben benieuwd naar je ervaringen @mouse1277 ! Neem aan dat je de Playstore erop hebt gekregen? Eerste 2 vragen die ik heb is of je de launcher kunt veranderen? En hoe is het scherm, in: hoe mooi, en heb je "last" van de curves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
eswa schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:19:
Maar ben benieuwd naar je ervaringen @mouse1277 ! Neem aan dat je de Playstore erop hebt gekregen? Eerste 2 vragen die ik heb is of je de launcher kunt veranderen? En hoe is het scherm, in: hoe mooi, en heb je "last" van de curves?
Play Store had de verkoper al voor mij geinstalleerd.
Launcher heb ik niet proberen te veranderen. Standaard voldoet prima.
Scherm is geweldig en de software gaat super om met de curves. Geen last van onbedoelde aanrakingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Goed te horen! Hoe zijn de camera's? En ik neem aan dat de batterij het goed lang uithoudt?
Ben benieuwd of je na een paar dagen gebruik al wat dingetjes hebt gevonden die je niet in alle standaard reviews hoort. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Batterij houdt het heel lang uit (maar ik laad altijd standaard op als ik in de auto zit en dat is minimaal 2 uur per dag).
Camera's zijn heel goed (ook in het donker).
Dingetjes? Zoals? Hij doet wat hij moet doen (en meer dan dat) en hij ziet er schitterend uit. Meer hoef ik eigenlijk niet ;-).

• eswa
Dingetjes als:
- die virtuele knopjes voor volume en aan/uit, werkt dat een beetje fijn?
- zat er veel bloatware op en was het lastig op te schonen?
- kom je her en der nog chinees tegen in de menu's?

Maar dat je geen antwoord weet op de vraag, is een goed teken lijkt mij ;-)
Krijg mijne vandaag binnen, dus zal later ook wat bevindingen delen!

• mouse1277
Virtuele knopjes: Wel even wennen maar werkt prima.
Zit wel wat bloatware op maar sommige dingen zijn te verwijderen, andere apps heb ik in een centraal mapje rommel gezet en meldingen van alle apps die ik niet gebruik heb ik uitgezet.
Chinees in de menu's ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb hem inmiddels ook binnen, en kan wat korte bevindingen delen van een weekendje pielen. Hardware: fantastisch! Ongelooflijk mooi (ononderbroken) scherm, popup-cam goed, batterij gaat tot nu toe de eerste dagen erg lang mee (zal na deze werkweek wat meer bevindingen plaatsen), fastcharge heeft de toffe animatie dat je rap de procentpunten erbij ziet komen (en is met 44W serieus snel!), ligt goed in de hand, en de curves hebben bij mij (ook) nog geen verkeerde aanrakingen geregistreed.
Dan de software. Laat ik dat een mixed bag noemen, maar is op zich niks mis mee. Ja er wat het e.e.a. van iOS "gejat", maar gezien mijn vriendin een recente iPhone heeft is dat niet eens zo erg. De toggles van beneden omhoog swipen bijvoorbeeld is op een scherm als dit wel handig.
Ik moet nog wat meer gevoel krijgen van hoe android en vivo (funtouch) tov. elkaar werken, sommige dingen zijn vertrouwd android, sommige weer funtouch. Maar vrijwel alles is in te stellen, te tweaken of aan te passen. Waar ik in chinese ellende terecht kom is bijvoorbeeld een SmartCards omgeving waarin je volgens mij een soort van Widgets kunt tonen op bijvoorbeeld het van onder naar boven te swipen toggle-scherm, als ook het scherm links naast je standaard homescreen. Maar het is allemaal weg te halen en op te schonen. Geld ook voor de bloatware die er wel degelijk op zit.
Korte bevinding mbt de launcher: die is niet te veranderen zonder vivo-account. Al met al erg tevreden, hardware is fantastisch, software heeft een learningcurve maar we komen er wel ;-)

2 vraagjes aan @mouse1277 : ik ben op zoek naar:
- Display een klein notificatie icoontje (zeg het whatsappicoontje) op mn always-on-display. Heb jij dat, en zo ja hoe heb je het ingesteld? ;-)
- Screen-timeout: mijn vivo locked zichzelf na zeg 30 seconden, maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik dat iets kan oprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
@eswa
1. Display notificatie icoontje: Nee, helaas nog niet kunnen vinden.
2. Instellingen, Scherm en helderheid, Automatische vergrendeling.

p.s. Heb jij wel een Vivo account aan kunnen maken want mij is dat niet gelukt omdat +31 niet aan te kiezen is :-(.

[ Voor 29% gewijzigd door mouse1277 op 02-12-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ah thanks voor de screen-timout! Heb'm op Engels staan, en kom veel "smart" en "auto" blabla settings tegen, dus denk dat ik glad over "Auto-Lock" heb heengelezen ;-)

Nee, heb geprobeerd er 1 aan te maken via https://passport.vivo.com/in/#/register en dan Nederland te kiezen en mijn gmailadres ingevuld. Maar wacht nog steeds op een verificatiecode daar...heb dan ook maar een mailtje naar de global support gestuurd.
Voor mijn bestelling had ik ze gevraagd of er een EU release kwam, en ze zeiden dat ze mogelijk volgend jaar in de EU gaan lanceren. Bron is een zekere "Joe" bij service.global@vivo.com, maar klink goed, al mogen ze dan wel dat telefoonnummer probleem oplossen ;-)
Kwam ook dit topic tegen mbt dat account:
https://forum.xda-develop...to-register-vivo-t3879828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitana
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
eswa schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:34:
Ah thanks voor de screen-timout! Heb'm op Engels staan, en kom veel "smart" en "auto" blabla settings tegen, dus denk dat ik glad over "Auto-Lock" heb heengelezen ;-)

Nee, heb geprobeerd er 1 aan te maken via https://passport.vivo.com/in/#/register en dan Nederland te kiezen en mijn gmailadres ingevuld. Maar wacht nog steeds op een verificatiecode daar...heb dan ook maar een mailtje naar de global support gestuurd.
Voor mijn bestelling had ik ze gevraagd of er een EU release kwam, en ze zeiden dat ze mogelijk volgend jaar in de EU gaan lanceren. Bron is een zekere "Joe" bij service.global@vivo.com, maar klink goed, al mogen ze dan wel dat telefoonnummer probleem oplossen ;-)
Kwam ook dit topic tegen mbt dat account:
Ik heb via https://passport.vivo.com/in/#/register een account kunnen aanmaken. Je moet gewoon weer vragen om een verificatiecode (druk op send).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ok, het is me gelukt om een account te openen en de launcher te veranderen, zonder chinees telefoonnummer. Opzich kun je deze procedure wel volgen:
Waar ik een paar voetnootjes bij kan plaatsen mbt de interface. Wanneer je namelijk na het eerste scherm (waar je je nationaliteit/regio en emailadres invult) op next drukt, was ik er vanuit gegaan dat de verificatiemail verzonden was, aangezien de volgende pagina een veld voor je "Email verification code" heeft. Niet dus, je moet eerst nog een keer op Send drukken voor de mail wordt verzonden.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p480x480/78918685_456171384964816_4025833680181133312_n.png?_nc_cat=102&_nc_ohc=Voq0WzQmz_gAQnXW1VAT-6KODG8ehPOf4xh2Em_119gzCVs9ToJaYxaMQ&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=3c1f81839b303d23b358975eccbf9396&oe=5E7BADA8
Vergeet dus niet op de Send knop te drukken, maar daarna gaat het vrij soepel.
Vervolgens op de telefoon kun je bij de settings inloggen, waarbij de eerste optie een +86nummer is (wat ik niet heb). Klik op Account password login, vervolgens op Email sign-in, en zie daar een login voor je email en wachtwoord!

Dan om de launcher te vervangen, heb ik deze tutorial gevolgd:
https://medium.com/@kuy/v...ult-launcher-c4f62c301282
Waarbij vooral dit plaatje belangrijk was:
Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/max/1080/1*NnqIPabyEb0QQJ5huixAlw.png
Anders blijft de homebutton je naar de oude launcher terug brengen.
Reboot, en ik heb een custom launcher met appdrawer (hoofdreden)! _/-\o_

(ps. hoop dat het goed gaat met de plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Een week verder ben ik nog altijd erg blij met deze telefoon. Het is misschien voor sommige dingen wat meer werk, maar daarvoor zitten we hier op Tweakers en laat iemand dit ding uit China invliegen.
Ik heb inmiddels redelijk wat bloatware eraf gekregen met deze methode:
Forumpost on XDA about unbloating without root
(XDA) Uninstall bloat without root

Heb wel een akkefietje met de browser nu: Heb Vivo's Browser geuninstalleerd en Edge/Chrome erop gezet als standaard browser. So far so good, maar bij het verbinden met een publieke wifi opent ie de alternatieve (Edge) browser niet meer automatisch.

Een ander dingetje waar ik nog niet helemaal achter ben is hoe Youtube te openen bij youtube-links vanuit de browser. Ik blijf op m.youtube.com in Edge terecht komen. In de App-Manager heb ik bij Youtube de "Open the supported link in the app" setting gevonden en op Allow gezet, evenals Autostart aangezet. Maar er blijft niks gebeuren. Hoe werkt dat bij jou @mouse1277 ?

[ Voor 4% gewijzigd door eswa op 10-12-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Een ander dingetje waar ik nog niet helemaal achter ben is hoe Youtube te openen bij youtube-links vanuit de browser. Ik blijf op m.youtube.com in Edge terecht komen. In de App-Manager heb ik bij Youtube de "Open the supported link in the app" setting gevonden en op Allow gezet, evenals Autostart aangezet. Maar er blijft niks gebeuren. Hoe werkt dat bij jou @mouse1277 ?
Als ik in Chrome op een You-Tube link druk, wordt gewoon de YouTube App bij mij geopend. Niets speciaals voor ingesteld, @eswa .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Hm vreemd, bij mij werkt het bij sommige apps wel (Ebay), en andere niet. Misschien moet ik Youtube even opnieuw installeren.

Goed om te weten trouwens, kreeg net een update voor FunTouch 1.12.9 binnen. Nog altijd wel Android 9, maar toch. Ik heb nu security patch van 1 oktober 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Ik heb nog wel iets anders vreemds waar jullie wellicht een oplossing voor hebben.
Ik lijk meldingen "kwijt te raken".
Soms zie ik er een op mijn vergrendelscherm maar wanneer ik later kijk, als ik tijd heb, is hij verdwenen en komt ook niet meer tevoorschijn als ik naar beneden swipe.
Hij lijkt er tijdelijk te zijn maar daarna definitief verdwenen te zijn.
Wellicht kan ik dit in de instellingen wijzigen maar weet niet welke optie ik dan moet kiezen bij "meldingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Klinkt mij niet bekend in de oren dus kan je niet helpen helaas.
Ik begin me af te vragen of er daadwerkelijk GorillaGlass op zit of dat ik ongelukkigerwijs iets in mijn zak heb zitten dat harder is dan dit glas, want ik heb al aardig wat kleine krasjes op het scherm zitten...
Toch maar es naar een screenprotector kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Gelukkig nog geen enkel krasje maar ik zorg altijd dat mijn telefoon alleen in een broekzak zit en nooit met voorwerpen zoals sleutels oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-07 23:41

raq

Had deze phone gespot via kimovil.com, geselecteerd op groot scherm een headphone jack :), denk dat dit de vervanger worden van de mi max3. Die overleeft geen val van een houten trap, zelf met hoesje :(.
Gebruiken iemand er ook een hoesje (zonder klepje) bij en hoe werkt dat dan met de curved screen? Fluctueren de prijzen op Ali-express ook veel?, dacht dat die gisteren voor 580e erop stond, nu 625e.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik gebruik de meegeleverde case, prima ding! Zit er stevig omheen en is niet gigantisch.

Ik had echter nog maar eens een vraagje: is er iemand die een wifi-connectie heeft kunnen delen (hotspot)? Zodra ik mijn hotspot aanzet gaat mijn wifi uit...(kom met mn laptop niet op een bepaald netwerk, en met mijn telefoon wel, dus voorheen deelde ik via mijn telefoon gewoon dat netwerk, nu wordt mn dataverbinding (4g) gedeeld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49

13art

Moderator Mobile
eswa schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:02:
Ik gebruik de meegeleverde case, prima ding! Zit er stevig omheen en is niet gigantisch.

Ik had echter nog maar eens een vraagje: is er iemand die een wifi-connectie heeft kunnen delen (hotspot)? Zodra ik mijn hotspot aanzet gaat mijn wifi uit...(kom met mn laptop niet op een bepaald netwerk, en met mijn telefoon wel, dus voorheen deelde ik via mijn telefoon gewoon dat netwerk, nu wordt mn dataverbinding (4g) gedeeld...)
Geen idee of je er wat aan hebt, maar onlangs was er iemand die in het S10 topic met eenzelfde vraag zat:
CyberJohn in "[Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie"

Wie weet werkt het hetzelfde op de Nex 3.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq

raq

Nog een drietal vraagjes:
- 5G is nog niet beschikbaar in NL bij vodafone toch? Derhalve geen reden om de 5g versie aan te schaffen
- Chinese Rom maakt niet zoveel uit, die is op nederlands te zetten en play store te installeren?
- waar is die een beetje voordelig te koop? Gewoon de eerste de beste aliexpress aanbieder?

Edit: Gekocht, bij ali.

[ Voor 4% gewijzigd door raq op 15-01-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
l3art schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Geen idee of je er wat aan hebt, maar onlangs was er iemand die in het S10 topic met eenzelfde vraag zat:
CyberJohn in "[Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie"

Wie weet werkt het hetzelfde op de Nex 3.
Heb de 3 puntjes niet, of een hamburger oid. Helaas...zal verder zoeken, thanks anyway!

Ik vroeg me ook af waarom ik voor sommige apps een chinese versie lijk te hebben die niet om te zetten is. LinkedIn is de voornaamste; de Careers pagina is volledig chinees, en het icoontje is veelal ook vergezeld van chinese text. Airbnb heeft ook een ietwat chinees uiterlijk...Beide komen gewoon via de playstore.

Verder een minor dingetje is dat accentletters meer ruimte innemen dan gewone letters, dus lijkt het of er spaties in een woord met een e-accent zitten.

Maar al met al toch wel tevreden ,blijft een schitterende telefoon met een zeer goede batterij, prima camera (met name in daglicht) en gaaf scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
raq schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:01:
Nog een drietal vraagjes:
- 5G is nog niet beschikbaar in NL bij vodafone toch? Derhalve geen reden om de 5g versie aan te schaffen
- Chinese Rom maakt niet zoveel uit, die is op nederlands te zetten en play store te installeren?
- waar is die een beetje voordelig te koop? Gewoon de eerste de beste aliexpress aanbieder?

Edit: Gekocht, bij ali.
Wat was je kwijt en heb je invoerbelasting moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq

raq

Nog niets, ding is nog niet verstuurd agv coronahype.

Edit: 542€ plus 20€ verzendkosten betaald trouwens, toestel wordt één dezer dagen verstuurd is mij beloofd.

[ Voor 52% gewijzigd door raq op 02-03-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Vivo nex 3s aangekondigd..

Wat een ding. Voor een goede prijs

Mis alleen draadloos laden en hoge refresh rate (werd nika over gezegd)

https://www.gizmochina.co...nd-44w-charging-unveiled/

[ Voor 34% gewijzigd door banananas op 10-03-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49

13art

Moderator Mobile
banananas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:44:

Pff dat ding is echt huge!
Ik vond de 7T Pro al groot, maar de Nex 3 en 3S zijn zelfs nog groter dan de S20 Ultra.
https://www.phonearena.co.../phones/11316,11237,11288

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
banananas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:44:

En geen headphonejack...
Over het algemeen een niet al te verrassende spec-bump. Wel android 10, dus wellicht updaten ze onze normale Nex3's ook naar 10.
Blijft een zeer indrukwekkende telefoon, zeker voor het geld. Jammer dat zo weinig mensen hem kopen...ik wacht nog altijd op een werkende GCam, en rootaccess zou ook fijn zijn. Blijven hopen!

Mijn gedachten na een paar maanden met de Nex3 zijn nog altijd positief. De batterij is fantastisch, ik haal met gemak anderhalve dag, heb mijn oplaad-regime verandert van "elke nacht" naar elke ochtend een snellading van ongeveer 45min die hem van ongeveer 50% naar 90% brengt, dus ik gebruik ongeveer 40% per dag met continue muziek/podcasts, redelijk wat video, surfen, whatsapp etc. Erg tevreden dus! De camera is een beetje een mixed bag, moet eerlijk toegeven dat ik een daadwerkelijke bokeh/portraitmode pas afgelopen week heb ontdekt: als je in de camera app naar links swiped zie je wel een portraitmode langskomen, maar die is by far niet zo effectief met backgroundblur als de "bokeh"mode die verstopt zit in de normale modus onder "lenses". Bovendien kun je de bokeh-intensiteit achteraf aanpassen, wat nog wel een geinige gimmick is. Nightmode is weinig indrukwekkend in zichzelf aangezien het verschil met de normale camera in normale modus niet heel groot is. De softwarefotoverbeteringen zijn in weinig licht wel vrij heftig, dus presteert ie beter (zeer goed!) in daglicht.

Funtouch blijft wel een geval apart. Ik moet bij alle apps handmatig de notificaties aanzetten voor ze doorkomen. Opzich brengt dat ook wel een voordeel met zich mee dat je niet overladen wordt met allerhande berichten. Maar soms mis je dus nog wel es wat. Heb wel microsofts launcher erop en dat scheelt. En je komt her en der nog wel es wat chinees tegen. Mijn LinkedIn app heeft een unbruikbare "Careers" pagina, aangezien die compleet chinees is. Ook wil het soms nog niet helemaal vloeiend gaan met dat bijvoorbeeld ebay- of youtubelinks in de youtube app worden geopend.

Heb vooralsnog geen problemen met de virtuele knoppen danwel kromming van het scherm. Enige is dat het echt geen Gorillaglass is, want ik heb volgens mij geen light scratches at a level 6 and deeper groves at a level 7, maar eerder level 3 of 4. Heb nog nooit screenprotectors nodig gevonden, maar dat ik na 2 maanden al meer krassen heb dan na 2 jaar op mijn LG V30 boezemt me geen vertrouwen in. Dus vanwege de krasgevoeligheid wil ik er toch wel aan, maar heb nog geen goede screenprotector gevonden die netjes over de curve meegaat. Iemand tips?
Al met al zeer tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Weet iemand of hij alleen superfast-charged met de meegeleverde oplader? Ik heb hem nu aan een 65w usb-c laptop charger hangen, maar hij laad gewoon normale snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibreukers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 22:42
Hallo allemaal,

Mochten er nog liefhebbers zijn voor een (nieuwe) Nex 3 5G, ik heb er een liggen:

V&A aangeboden: Vivo NEX 3 5G | Google Play Store+Services | 8GB/256GB | 6.89...

Ik was van plan 'm zelf te gaan gebruiken en na m'n Oneplus 7 Pro was dit ook de mooiste opvolger, maar na een paar avonden voor binnenkomst van m'n NEX uit de UK met een Xperia 1 te hebben gespeeld, ben ik hier zo van onder de indruk te zijn geraakt (dat 21:9 4k scherm.. 😍) dat ik besloten heb voor de Xperia 1 ii te gaan die eind deze maand (eindelijk) uitkomt.

Hoor het wel als er liefhebbers zijn! Indien gewenst geleverd met Vivo account en alternatieve Launcher (heb zelf op elk toestel altijd Nova draaien) en natuurlijk Google Play Store en Services.

Naar verluidt rolt de Android 10 update een dezer dagen binnen.

Geleverd met bon en garantie via Wonda Mobile UK.

Groet,
Igno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibreukers
@eswa Er schijnt inderdaad iets proprietary in die SuperVooc charger te zitten. Ik had ten tijde van mijn Oneplus 7 Pro ook een 2e lader aangeschaft, 65W usb-c, en het laden ging weliswaar sneller dan met een huis-tuin-en-keuken lader, maar wel meer dan 2x zo langzaam als de originele. Zelfde verhaal bij de Vivo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Thanks! Vermoedde al zoiets mbt de charger.
Anyway, Ben inmiddels op Android 10 beland, en heb een irritant dingetje nu dat elke keer dat ik wil inloggen, m'n fingerprint reader grijs is en hij zegt dat de telefoon is gelocked door admin, of ik m'n pincode wil invoeren (waarna ie gewoon unlocked). Iemand een idee hoe ik weer gewoon m'n vinger kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibreukers
Hmm.. Ik heb daar gelukkig geen last van. En dat is dus niet alleen met opnieuw opstarten? Want dat is standaard. Dan vraagt ie altijd eerste keer de pincode. Maar als hij al aanstaat en je zet je scherm aan en het kan dan nóg niet, dan klopt er iets niet.

Prints opnieuw instellen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Heb inderdaad opnieuw opgestart en nieuwe prints geregistreerd, beide zonder resultaat...
Weet iemand trouwens een ander goed forum voor deze telefoon, internationaal? Xdadev is ook niet erg druk bezocht namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq

raq

Heeft iemand nog een tips hoe een vivo-account aan te maken? Vivo-support reageert niet en via de website met een mailadres lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibreukers
Hoi @raq

https://passport.vivo.com/#/login

--> Create Vivo account

--> Select Country /Region: the Netherlands

--> Register with e-mail: vul je email in en zorg dat er geen spatie na je email openstaat, dan weigert hij

--> daarna krijg je de pagina waar staat:

The verification code will be sent to the email address [jouw ingevulde email]

En daaronder de 'Verification Code' die je wordt toegestuurd naar dat emailadres waarna je dat in moet vullen en klaar bent.

Wat niet duidelijk is, is dat je éérst op "send" moet drukken onder Verification Code, voordat je hem in je mail krijgt...

Ik kwam daar ook pas na een paar pogingen achter toen ik maar niks binnenkreeg.

Hoor wel of het zo wel lukt!

Igno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq

raq

Hmm, al mijn eigen en zakelijke mailadressen/domeinen worden geweigerd, unknown adress, @hotmail.com werkt wel 8)7 al komt de verificatiemail daar weer in spam.

tnx!

[ Voor 22% gewijzigd door raq op 24-05-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
heeft iemand een idee waar ik de download rom naar android 11 kan vinden voor dit toestel. Hij moet compatible zijn maar ik krijg de OTA update niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibreukers
@jor1972 Heb je de Chinese versie of de Indiase / Maleisië (internationale) versie waar je Google Play Store niet eerst hoeft te sideloaden?

Het is alweer een tijd geleden dat ik een NEX3 had (zou 'm best wel weer eens terug willen hebben, was toch wel een pracht apparaat!) maar ik weet dat daar verschil in zit met OTA beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
ik heb de google play store niet hoeven sideloaden. Ik wil hem ook handmatig updaten maar kan de file niet vinden helaas.

ik heb hem ook eerder gehad en verkocht en nu stond hij op marktplaats voor € 130 dus ik heb hem meteen weer gekocht :-)

Inderdaad een van de mooiste toestellen ooit maar ik wil hem wel naar android 11 updaten eigenlijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibreukers
Weet je zeker dat Android 11 voor de NEX 3 uiteindelijk wel is gereleased? Ik zie dat er een versie 11 voor de Chinese varianten van z'n opvolger 3S is uitgekomen, maar volgens mij als ik na een lange zoektocht kijk is de NEX3 nooit verder is gekomen is dan de bèta 1 versie en alleen voor de Chinese 5G variant (heb je trouwens de 4G 128GB of 5G 256GB versie?). Internationale versie met standaard Google Play is altijd het ondergeschoven kindje geweest omdat hij nauwelijks in het buitenland is verkocht.

Ik ben zelf juist op zoek naar een NEX3 of 3S met Android 10. 10 ondersteunt nl nog immersive display via ADB waarmee je de status bar en navigation bar kunt laten verdwijnen. Android 11 heeft dat geblokkeerd. En das toch jammer met zo'n uninterrupted scherm..

Mocht je voor een dergelijke prijs nog eens een NEX3 tegenkomen geef je me dan een seintje? Ik ben al even op zoek maar zie ze eigenlijk nooit meer. (sowieso altijd al weinig natuurlijk)

Succes en ik hoop dat ik ongelijk heb!
Igno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
hi Igno,

ik heb de 256 GB versie maar weet niet of hij 5g is. Ik heb die optie niet in het menu. Ik had dus eerst een andere en die draaide origin os en dat is android 11. Dus ik weet zeker dat hij uit is gekomen voor de nex 3.

ik zal als ik hem weer ergens zie opduiken jou een seintje geven natuurlijk.

mvg,
Jorgen
Pagina: 1