Wij hebben van onze hypotheekadviseur voor 2 weken geleden een hypotheekvoorstel gekregen. Deze vonden wij akkoord en hebben aangegeven het door te willen zetten. Ons maandbedrag zou €410,- bruto worden. Nu hebben wij een bindend aanbod gekregen en we hebben de vraag gekregen om dit even te ondertekenen. Nu viel mij op dat ons maandbedrag opeens op €436,- staat. Ik ben het voorstel en het bindende aanbod gaan bekijken waar dat in zou kunnen zitten. Het vreemde is dat ondanks het totale bedrag dat we gaan lenen (kleinere verbouwing) de maandlasten toch zijn gestegen. Onze adviseur is op vakantie en zijn assistent kwam er niet echt uit wat het moest zijn. Hij brabbelde iets over hypotheekrente aftrek. Echter heeft dit volgens mij niets met dit bruto bedrag van doen toch? Toen ik verder ging kijken viel mij het volgende op:
Eerste offerte:
AFLOSSINGSVRIJE HYPOTHEEK: Jaarlijks kostenpercentage 1,216 %
ANNUÏTEITENHYPOTHEEK: Jaarlijks kostenpercentage 1,161 %
Bindend voorstel:
AFLOSSINGSVRIJE HYPOTHEEK: Jaarlijks kostenpercentage 1,224 %
ANNUÏTEITENHYPOTHEEK: Jaarlijks kostenpercentage 1,175 %
Hier lijkt mij het verschil dus in te zitten. Wie kan mij uitleggen wat er in dit jaarlijkse kostenpercentage zit?
Eerste offerte:
AFLOSSINGSVRIJE HYPOTHEEK: Jaarlijks kostenpercentage 1,216 %
ANNUÏTEITENHYPOTHEEK: Jaarlijks kostenpercentage 1,161 %
Bindend voorstel:
AFLOSSINGSVRIJE HYPOTHEEK: Jaarlijks kostenpercentage 1,224 %
ANNUÏTEITENHYPOTHEEK: Jaarlijks kostenpercentage 1,175 %
Hier lijkt mij het verschil dus in te zitten. Wie kan mij uitleggen wat er in dit jaarlijkse kostenpercentage zit?