Toon posts:

Oh waar is mijn muis.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn PC een ander moederbord gezet. Nadat ik een melding I/O conflict op 2F8 kreeg heb ik het modem eruit gegooid. Dit verwijderen had tot gevolg dat de PC wel doorliep. Alleen krijg ik nu de melding dat ik geen serieele muis geinstalleerd heb, en dat heb ik wel. Op com1 heb ik een serieele muis aangesloten. In de bios heb ik voor alle zekerheid de PS2 muis mogelijkheid ge-disabled. Kan die niet meer in de weg zetten. Maar ook dat hielp niet. Ik heb het
snoertje van de muis gecontrleerd en de verbinding van de poort op de achterkant van de PC met het moederbord maar dat zit allemaal goed en vast. Wie oh wie heeft een soortgelijk probleem wel eens bij de hand gehad en helpt mij verder. Oh ja ik heb ook al een poging gewaagd windows opnieuw te instaleren maar dat werkt ook niet.
Help !!

Verwijderd

Heb ik ook gehad, maar dan met ps2 danwel usb-muis, raar-maar-waar: sb16-emulatie van je geluidskaart in alle profielen uitschaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar dat helpt niet. Het vreemde is dat tijdens de setup van windows 95 er geen muiswijzer op het scherm komt. Als ik het me goed herinner kwam die eerder altijd wel. Dan kon ik tijden windows setup al gebuik maken van de muis.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

? welke windows versie ?
? staat de com poort aan in het BIOS ?
? al de andere com poort geprobeerd ?
? al een andere muis geprobeerd ?
? al ander adres proberen toe te wijzen ?
? had het modem met de muis een confict of met een ander onderdeel ?

zo maar een paar vragen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Windows 95, de com poorten staan aan in de bios. De muis heb ik op allebei de poorten geprobeerd. Ik heb ook al een andere muis geprobeerd. Ik weet niet waarmee de modem een conflict had maar hij staat volgens mij op com 2 en dat conflict zou wel een met de muis geweest kunnen zijn. De modem heb ik er nu helemaal uit gegooid.

• Pim.

Pim.

ik zou dan zeggen, probeer eens een diag tooltje als DEZE mischien dat je dan duidelijkheid krijgt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak regelmatig gebruik van system mechanic, maar dan om betanden mijn registry en allerhande andere zooi te cleanen. ik ben er aardig bekend mee maar ik weet niet hoe ik het zou kunnen gebruiken om mijn muis terug te vinden. Ik heb ook al sysoftsandra gebprobeerd ,aar ik weet niet hoe ik moet scrollen zonder muis ? Kan jij me misschien aangeven wat ik in dit geval met system mechanic kan diagnosticeren ?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder aparaat beheer kijk ziet alles er mormaal uit. Ook de com poorten staan er normaal bij. Alleen zie ik nergens een verwijzing van de muis naar de compoort. Heeft er nog iemend een goed idee?

• Pim.

Pim.

Heb je nog een ander serieel apparaat ?? iets als een extrene modem ? (ik begreep dat je modem intern is), hang die aan de com poort en kijk eens of die wel gezien wordt. Dan weet je iig zeker dat je poorten goed werken en zijn DAN waarschijnlijk beide muizen die je hebt geprobeerd kapot, doet ie het OOK niet....... tsja (toch een com poort fout)

Verwijderd

Topicstarter
De muizen werken prima die heb ik namelijk op de PC waar ik dit bericht op typ even allebei uitgeprobeerd. Het lijkt wel of de poorten niet ingeschakeld zijn. Kan ik daar wat aan doen. Zoals ik al gemeld heb staan ze in de bios op enabled.

Verwijderd

hoe staan je com poorten in de bios en in windows? verwijder de compoorten en de muis eens uit windows en herstart je pc
kijk of de compoortern er weer in zitten en of je muis weer in windows zit :)
com1 = 3F8
com2 = 2f8
com3 = 3E8
com4 = 2E8

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat heb ik ook al eens geprobeerd maar had ook niet het gewenste effect.

Verwijderd

Topicstarter
Op deze page staan de gegevens van het moederbord http://www.chaintech.de/PRODUCTI/mainboar/socket7/5TDM2.htm

misschien dat iemand me daarmee kan verder helpen.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
"PIEP": zei de muis in het voorhuis !

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

gewoon een blokje jonge kaas naast je keyboard leggen.

Doet wonderen....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch liever serieusere adviezen dan piep en kaas. Kent er niemand een tooltje waar mee ik de compoorten kan uittesten of de hardware die ermee te maken heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de poorten op het moederbord kapot zijn. Is er iets in de handel,een insteekkaartje of zo waarmee ik twee nieuwe poorten op de PC kan zetten? Of is er iemand die deze poorten tegen geringe kosten kan repareren.

• Pim.

Pim.

Repareren zit er niet in. maar kijk Hier maar eens voor een insteekkaartje (let wel op dat er goede drivers bij zitten aangezien je nog op win95 zit)

Pagina: 1