Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:57
Beste Tweakers,

Hierbij maak ik een topic aan voor de HiSense A5, hoewel dit een Smartphone is van een relatief onbekend Chinees merk denk ik dat een eigen topic gerechtvaardigd is. Vooral omdat dit toestel een e-ink only scherm heeft in combinatie met redelijk fatsoenlijke specs. Dit maakt de telefoon anders inzetbaar dan andere Android telefoons.

Eerst maar een plaatje en wat specificaties van de HiSense A5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k9xvWDbuVVuIqW5qNKlWKZOI/full.png

Specificaties:
Algemeen
Merk: HiSense
Model: a5 (HLTE202N)
Release: november 2019
Prijs: staat op dit moment te koop voor 1499 CNY (circa 200 euro)

Behuizing & systeem
Gewicht: 157 gram
Afmetingen: 154.1 x 74.6 x 7.95 mm
Kleuren: zwart of wit
Sim type: Nano
Android versie: 9.0
Chipset: Qualcomm Snapdragon 439, Adreno 505 GPU

Scherm
Type: E-ink, 5.84 inch, multitouch ondersteuning
Resolutie: 720x1440 pixels

Geheugen
Ram: 4GB
Rom: 32 GB, uitbreidbaar met microSD

Camera
Voor: 8 MP
Achter: 13 Megapixel (4160 x 3120 pixels, autofocus, LED flits)

Connectiviteit
GSM: 850/900/1800/1900
Data: 2G/3G/4G
Wlan: WiFi 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth: v5.0, A2DP
GPS: A-GPS, Glonass
NFC: niet ondersteund
FM radio: ondersteund
USB: micro -USB 2.0
Audio: 3.5 mm jack
Batterij: 4000 mAh, snelladen (5V/2A) ondersteund

Bronvermelding specificaties:
https://droidchart.com/en/hisense/hisense-a5-hlte202n-6354

Youtube filmpje met een demomodel op een beurs (geen officiele aankondiging):
YouTube: €100 Hisense A5 E Ink phone, 10 days battery, €250 A6L E Ink and LCD...

Beschikbaarheid vooralsnog alleen op JD.com (Chineestalig):
https://item.jd.com/100009216192.html#crumb-wrap
Edit: ik heb het toestel nu ook teruggevonden bij 1 verkoper op Aliexperss
https://www.aliexpress.com/item/4000305716689.html

Wat is nu de meerwaarde van dit toestel?
Een toestel met relatief traag verversend e-ink display betekend natuurlijk dat je een hoop functionaliteit inlevert (video's bekijken zal bijvoorbeeld amper mogelijk zijn en je hebt natuurlijk geen kleur in je scherm). Toch zijn er drie punten waarop dit toestel echt uitblinkt:

Batterijduur
Een e-ink scherm gebruikt natuurlijk fors minder batterij terwijl je toch volledig gebruik kunt maken van de basisfuncties van het toestel (bellen/appen/browsen/fotograferen). In het hierbovengenoemde Youtube filmpje wordt gesproken over een batterijduur van 10 dagen. Praktijkgegevens heb ik vooralsnog niet gevonden.

Het middel tegen een smartphone verslaving
Een grijs scherm is nu eenmaal een stuk minder aantrekkelijk om naar te kijken dan een kleurenscherm. Als jij jezelf betrapt op het overmatig gebruiken van je smartphone zou deze telefoon een zeer geschikte optie kunnen zijn om je smartphone gebruik terug te dringen. Vooral gebruik en consumptie van multimedia content is met deze smartphone een stuk minder aantrekkelijk is terwijl je toch volledig bereikbaar blijft en in principe alle content wel kan bekijken.

Alternatief voor een e-reader/lezen op de smartphone
Hoewel het scherm van 5.84 inch natuurlijk geen ideaal formaat is om langdurig op te lezen kan dit toestel een hele mooie vervanging zijn voor een e-reader of lezen op je smartphone. Immers ondersteund dit toestel een volwaardige android versie waardoor je niet alleen boeken, maar ook veel eenvoudiger toegang hebt tot websites, documenten en tekstgebaseerde apps dan op de gemiddelde e-reader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t0j0pwmZWBTXREvx8I1E9vZP/full.png

Ervaring en discussie
Ik ben benieuwd wat andere Tweakers vinden van dit toestel en welke Tweakers nog meer interesse hebben om dit toestel aan te schaffen. Ik sta zelf eigenlijk op het punt hem aan te schaffen maar ik kan hem voor nu alleen vinden via de Chineestalige website JD hierboven en deze website mij niet bekend. Bovendien vertaald Google hem niet foutloos waardoor bestellen nog wel eens een uitdaging zou kunnen worden. Als iemand hier wat zinnigs over te zeggen weet hoor ik het natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Silvos mooi topic! Ik heb je titel even gewijzigd, zodat deze in lijn ligt met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd en van plan er eentje aan te schaffen. Ik heb al een aantal e-readers gehad, en nu een Dasung HD-FT en dat werkt toch echt wel lekker.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipje_en_zopje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 14:49
Ik volg de Hisense A5 ook al een tijdje. Ik ben wel wat wantrouwig om hem rechtstreeks in China te bestellen, zowel qua garantie als qua comptabiliteit met het netwerk, vandaar dat ik hoop dat iemand door de bittere pil heen bijt, hem bestelt en zijn ervaring post :)

Hij zou trouwens ook in Rusland uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ik had al gevraagd bij de importeur (Atag Nederland kennelijk) maar die hebben niet geantwoord. Toen zag ik een andere shop in de Bol.com shop telefoons van Hisense aanbieden en die gaven aan dit niet te kunnen zeggen en gewoon hun shop in de gaten te houden.

Die bittere pil wil ik best wel nemen, maar alleen als er echt geen zicht op is dat ie in Nederland niet te krijgen is. Desnoods vraag ik of m'n vrouw hem laat bestellen via haar familie die in China woont, dan weet je zeker dat ie werkend op de post gaat :)

[edit]
Ik had overigens een link doorgekregen van Alibaba en daar maar gewoon besteld.
Link: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d49SsJY

Bestellen op eigen risico, ik heb 'm met Creditcard betaald want dan is ie en verzekerd, en dan kan ik 't geld terugeisen als er niet geleverd wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Felicia op 13-11-2019 21:33 ]

• Silvos
Felicia schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:44:
Ik had al gevraagd bij de importeur (Atag Nederland kennelijk) maar die hebben niet geantwoord. Toen zag ik een andere shop in de Bol.com shop telefoons van Hisense aanbieden en die gaven aan dit niet te kunnen zeggen en gewoon hun shop in de gaten te houden.

Die bittere pil wil ik best wel nemen, maar alleen als er echt geen zicht op is dat ie in Nederland niet te krijgen is. Desnoods vraag ik of m'n vrouw hem laat bestellen via haar familie die in China woont, dan weet je zeker dat ie werkend op de post gaat :)

[edit]
Ik had overigens een link doorgekregen van Alibaba en daar maar gewoon besteld.
Link: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d49SsJY

Bestellen op eigen risico, ik heb 'm met Creditcard betaald want dan is ie en verzekerd, en dan kan ik 't geld terugeisen als er niet geleverd wordt.
Leuk dat je hem hebt besteld, ik had diezelfde Aliexpress link ook gevonden, koper heeft in ieder geval behoorlijk wat positieve feedback. Erg benieuwd naar je ervaringen, ik denk dat ik hem van de week ook daar ga bestellen.

• ostolte
  • Laatst online: 08-05 20:04
Interessant topic, ik volg deze telefoon ook al een tijdje. Ik had dat Aliexpress voorraadje ook gespot.

Ik ben nog iets terughoudender omdat in een aantal persberichten ik meende te zien dat de Google Play Store er ook op zou komen, maar in de reviews van deze (op jd.com) heb ik dat nog niet terug gevonden.

Als je kijkt naar een ander model van Hisense, de A6, daar hebben ze het expliciet moeilijk gemaakt om de Play Store er op te kijgen. (https://forum.xda-develop...a6-double-screen-t3887595)

Misschien komt er nog een global versie met Play Store of zo. Dan ben ik heel snel om. :)
Anders moet je met alternatieve app stores in de weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
ostolte schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:16:
Interessant topic, ik volg deze telefoon ook al een tijdje. Ik had dat Aliexpress voorraadje ook gespot.

Ik ben nog iets terughoudender omdat in een aantal persberichten ik meende te zien dat de Google Play Store er ook op zou komen, maar in de reviews van deze (op jd.com) heb ik dat nog niet terug gevonden.

Als je kijkt naar een ander model van Hisense, de A6, daar hebben ze het expliciet moeilijk gemaakt om de Play Store er op te kijgen. (https://forum.xda-develop...a6-double-screen-t3887595)

Misschien komt er nog een global versie met Play Store of zo. Dan ben ik heel snel om. :)
Dat is wel iets om rekening mee te houden, ik wist niet dat er geen Google Play store op stond / dat dit zeer lastig te installeren was. Op deze site kun je de HiSense A5 pre-orderen en daar staat duidelijk bij dat de Play store niet voor geinstalleerd is. Wel zie ik op Xda dat er voor de A6 een custom rom beschikbaar is inmiddels

https://www.cect-shop.com/en/hisense-a5.html?v=10349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia

Van de A6 zou ook een internationale versie moeten zijn.

Ik heb de A5 in ieder geval gekocht op o.a. de preview die op Notebook Italia stond waar o.a. Google Maps op te zien was, volgens mij is die ook een package deal met Google Play dus daar ging ik eerlijk gezegd wel van uit.
Maar, hij is in bestelling en zou over uiterlijk 23 dagen binnen moeten zijn. Als ik 'm heb zal ik het in ieder geval laten weten :)

• ostolte
Felicia schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:20:
[...]

Van de A6 zou ook een internationale versie moeten zijn.

Ik heb de A5 in ieder geval gekocht op o.a. de preview die op Notebook Italia stond waar o.a. Google Maps op te zien was, volgens mij is die ook een package deal met Google Play dus daar ging ik eerlijk gezegd wel van uit.
Maar, hij is in bestelling en zou over uiterlijk 23 dagen binnen moeten zijn. Als ik 'm heb zal ik het in ieder geval laten weten :)
Is een goeie mogelijkheid hoor! Ik hoop het voor je, en anders heb je in ieder geval wat te tweaken. ;-)
Ik zag dat ze op Aliexpress 'ietsje' duurder zijn geworden. Volgens mij is het in ieder geval een telefoon die wel verkoopt. Ik ben benieuwd naar je ervaring.

• Felicia
ostolte schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:26:
[...]

Is een goeie mogelijkheid hoor! Ik hoop het voor je, en anders heb je in ieder geval wat te tweaken. ;-)
Ik zag dat ze op Aliexpress 'ietsje' duurder zijn geworden. Volgens mij is het in ieder geval een telefoon die wel verkoopt. Ik ben benieuwd naar je ervaring.
Hij zou iets van 13 december binnen moeten zijn anders krijg ik een full refund, we zullen dus wel zien.

En in het ergste geval knal ik er een APK op van een manga-reader en kan ik 'm daarvoor gebruiken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ostolte
Overigens, tikkie off-topic; Om eens te onderzoeken of ik minder op mijn smartphone kan kijken heb ik mijn scherm op grijswaarden (dus zonder kleur) gezet en de Indistractable Launcher geinstalleerd. Die is saai en instelbaar puur tekstueel. Dat werkt goed! Zonder die visuele prikkels gebruik ik de telefoon veel minder, maar ik kan hem gewoon gebruiken als het nodig is.

Toch weer on-topic:
Kleur op mijn scherm mis ik alleen écht bij whatsapp foto's. Dus dat is iets om rekening mee te houden als je de Hisense A5 wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
ostolte schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:41:
Toch weer on-topic:
Kleur op mijn scherm mis ik alleen écht bij whatsapp foto's. Dus dat is iets om rekening mee te houden als je de Hisense A5 wil gaan gebruiken.
Als je persee kleur wil hebben, kan je ook whatsapp web gebruiken.

Ik gebruik nu ook al een half jaar een e-ink scherm bij m'n laptop, hoofdzakelijk als eerste scherm. Voor 90% kan je die gewoon gebruiken, alleen voor video's of foto's wil ik nog wel terugvallen op het hoofdscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 12:38

superblaag

Mooi spul hoor!

ostolte schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:41:
Overigens, tikkie off-topic; Om eens te onderzoeken of ik minder op mijn smartphone kan kijken heb ik mijn scherm op grijswaarden (dus zonder kleur) gezet en de Indistractable Launcher geinstalleerd. Die is saai en instelbaar puur tekstueel. Dat werkt goed! Zonder die visuele prikkels gebruik ik de telefoon veel minder, maar ik kan hem gewoon gebruiken als het nodig is.

Toch weer on-topic:
Super tip van die launcher!
Echt terug naar een simpele telefoon hoeft van mij ook niet.
(zover ben ik nog niet :P )
Deze launcher is een hele fijne middenweg denk ik.

Werkt super op mn S7!

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:27

4play

-Nintendo- fan

Interessant toestel, hopelijk is het de world versie die je krijgt maar ik ben erg wat bang voor als ik die plaatjes zo zie. Ook vroeg ik me af waarom de prijs zo hoog is momenteel het zou toch ongeveer op 100 euro uitkomen?

Dit filmpje (in het duits) laat zien dat er geen playstore op staat...

YouTube: HiSense A5 eBook-Reader Smartphone | Unboxing & Hands-On [Deutsch]

[ Voor 30% gewijzigd door 4play op 13-12-2019 10:25 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

• maha33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-01-2020
Ik heb zelf de A2 Pro, met zowel gewoon als e ink scherm, met Google Play. Ook van Ali, voor iets van 180 euro. Bevalt uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felicia
4play schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:17:
Interessant toestel, hopelijk is het de world versie die je krijgt maar ik ben erg wat bang voor als ik die plaatjes zo zie. Ook vroeg ik me af waarom de prijs zo hoog is momenteel het zou toch ongeveer op 100 euro uitkomen?

Dit filmpje (in het duits) laat zien dat er geen playstore op staat...

YouTube: HiSense A5 eBook-Reader Smartphone | Unboxing & Hands-On [Deutsch]
De versie die ik op Aliexpress heb gekocht heeft in ieder geval geen Play Store en Play Services, ik kan ze wel installeren (MicroG en Play store APK) maar kan deze vervolgens niet inloggen. Hij blijft daar op hangen.

Overigens heeft de verkoper de 32GB versie opgestuurd terwijl ik de 64GB versie heb besteld (die dus iets duurder is). Nou was ik niet bepaald happy met de afhandeling dus ik ga daar soweiso nog een issue voor aanmaken.

[Edit 29-12-2019]
Eerste bevindingen:
1. Apps, met Aurora store, te installeren via F-Droid, kan je alle gratis apps installeren vanuit de Play store. Alleen bij gebrek aan Google Play Services krijg je nog wel eens een app die het dan niet doet. Google Maps geeft wel een melding maar werkt vervolgens wel. Gmail en Agenda doen 't dan weer niet dus heb ik nu Bluemail er op staan voor mail/agenda en DAVx5 (vanuit F-Droid) voor de contactpersonen te syncen. Ik heb er verder gewoon Chrome op gezet en ingelogd op de website van Google, zo kan ik toch nog redelijk makkelijk bij m'n Google drive enzo.
2. De Wifi is alleen 2.4GHz, irritant maar bij mij thuis werkt dat nog goed.
3. 4G werkt met Vodafone ogenschijnlijk goed, ik heb in ieder geval nog geen issues gehad dat de snelheid te laag was. Alleen VolTE werkt niet, die geeft een melding dat er ongeldige gegevens waren ontvangen en gaat dan weer uit.
4. Bellen, ik heb pas 1 gesprek gehad dus geen mening :P
5. Accu, 1 dag en 19 uur sinds 1e keer opladen naar 100%. Batterij nog 22% over, 10 uur screen-on tijd :+ Bij de screen-on tijd iets van 20 minuten genavigeerd met maps om te proberen, werkt best goed overigens, en vooral veel via de browser gedaan (af en toe een korte animated GIF via 9gag enzo).
6. Crapware: Ik heb de dingen die ik er af kon gooien er ook daadwerkelijk afgegooid en de rest gedisabled indien dat kon, er zijn nog wat apps die ik niet wil gebruiken maar niet uit kan schakelen maar soit.

Al met al ben ik best wel tevreden met de telefoon. Ik heb er meer apps op gekregen dan ik op voorhand had verwacht en ook vanuit betrouwbare bronnen (Fdroid en Aurora die de Play store gebruikt). Er zitten verder ook wel wat haken en ogen aan maar voor de prijs die ik heb betaald vind ik dat prima acceptabel, het ging mij vooral om de E-ink en die maakt zichzelf in ieder geval de moeite waard.
Verwacht echter geen performance beest, zelfs al zou de telefoon het kunnen dan is het scherm toch wel de beperkende factor.

[ Voor 50% gewijzigd door Felicia op 29-12-2019 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mudimans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-06-2020
Ik heb de Hisense A5 nu ruim twee maanden in gebruik.

Ik heb de telefoon onder andere gekocht omdat ik vond dat ik te veel op mijn telefoon zat. Hoewel deze telefoon mij niet echt van m'n smartphone verslaving heeft verholpen, zit ik er wel aanzienlijk minder op. Daarnaast heb ik last had van het blauwe licht van normale telefoons, waardoor deze telefoon perfect is om nog even het nieuws te lezen als je gaat slapen.

Het scherm is erg scherp en het leest fijn! Zoals je verwacht op een e-ink scherm zien plaatjes en filmpjes er niet top uit, maar daar valt mee te leven. Het refreshen van het scherm dmv de e-ink button is ook aan te wennen.

Ik heb all Chinese onzin apps eraf gegooid via de app manager in de instellingen van de telefoon. Ik heb alles eraf kunnen gooien, waaronder ook het irritante toetsenbord. Door middel van de website apkmirror.com heb ik vervolgens een G-Board en andere apps geïnstalleerd.

De batterij gaat echt heel lang mee, ik laad hem misschien eens in de 3 a 4 dagen op.

Sinds gisteren heb ik een update gehad waardoor 3g opeens werkt (ik zit bij Ben = T-Mobile). Het bereik kan soms slecht zijn, maar alleen in gebieden waar de bedekking slecht is zoals in een bos.

Al met al: ik ben erg blij met deze telefoon.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBqpGDtRS1IFuUrzIlUx9T6SiSo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aRilsFLcopFxSNALK5nnRhJi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_SDY-4HV5OmRmWxoFqsN-XG818=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2f6eKI2dR1rwVvcWA0XhiYe6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkxtFdGsQCswSF8dPy7i8PxHyuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pFQAFBPGqBuO1xjyi7HcrvwW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPBvJr271skGe0Eoy2Ifmx_V1ZY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lOR25Bc6Ci9lTYS0bsVVhZYg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfH6nsdrjT9KJ55qppa-TU8SHjM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8q26gV06mxOQoA9wZNozvsFR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Ik was deze telefoon een beetje uit het oog verloren toen ik erachter kwam dat hij geen Google Play ondersteunde, vind ik toch wel erg belangrijk om de nodige apps werkend te krijgen. Ook wilde ik afwachten of er een internationale versie kwam.

Nu ontdekte ik dat er best wat ontwikkeling is, redelijk recent heeft iemand op XDA een methode geplaatst om te rooten;
https://forum.xda-develop...gapps-customizer-t4097951

Daarnaast is er een webshop die een versie verkoopt met Google Play, er staat wel bij dat deze geen OTA updates krijgt, dus wellicht rooten ze deze zelf (?) Ik weet niet wat hier de nadelen of risico's van zijn.
https://www.cect-shop.com/en/hisense-a5.html?v=11374

Tot slot heeft hiSense inmiddels ook een variant uitgebracht met kleurenscherm, de HiSense A5C (color) of pro, ik vond daarvan hier een review. Dit is natuurlijk de mooiste versie (al is de implementatie van het e-ink kleurenscherm nog niet perfect), maar helaas is hiervoor geen Google Play en ook geen root beschikbaar.
https://goodereader.com/b...android-smartphone-review

Nu zou ik graag een A5C of een A5 aanschaffen maar waar ik met name bezorgd om ben zijn bankapps van zowel fintech als Nederlansde banken. De rest is vrij standaard whatsapp, mail enzo en daar vind ik een oplossing voor. Ik las echter op XDA dat iemand problemen had met een bankapp omdat deze herkende dat de telefoon was geroot. Mogelijk is dit ook het geval voor de cect-shop versie en ik neem aan dat een bankapp installeren buitenom de Google play store (zonder root) lastig is als mogelijk ook risicovol. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iljajj
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10-2021
Update: ik heb deze telefoon net besteld via CECT-Shop in Duitsland (voor 219 euro) en daar wordt een internationaal pakket met Google Play aangeboden in plaats van alleen Engels/Chinees. De keerzijde is dat je daarbij geen Android-updates meer krijgt. Nou had ik daar toch al geen enorme verwachtigen bij, dus voor mij speelt het niet echt mee. Bovendien vermoed ik dat je 'm vrij gemakkelijk terug naar de originele firmware en weer terug kunt flashen (maar da's een aanname). Maar het kan een serieus minpunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Silvos schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:16:
Nu zou ik graag een A5C of een A5 aanschaffen maar waar ik met name bezorgd om ben zijn bankapps van zowel fintech als Nederlansde banken. De rest is vrij standaard whatsapp, mail enzo en daar vind ik een oplossing voor. Ik las echter op XDA dat iemand problemen had met een bankapp omdat deze herkende dat de telefoon was geroot. Mogelijk is dit ook het geval voor de cect-shop versie en ik neem aan dat een bankapp installeren buitenom de Google play store (zonder root) lastig is als mogelijk ook risicovol. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik zit dit bericht nu pas maar mijn A5 en A5 Pro CC werken beide met de ASN bank en Bunq welke ik heb geinstalleerd d.m.v. Aurora store.

Alleen de NFC betaal functie werkt niet door gebrek aan Google Play services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 22:45
Felicia schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Ik zit dit bericht nu pas maar mijn A5 en A5 Pro CC werken beide met de ASN bank en Bunq welke ik heb geinstalleerd d.m.v. Aurora store.

Ik zit ook naar de A5 pro cc te kijken. Hoe zijn de ervaringen met het installeren van apps.
Andere vraag: Waar heb je deze phone besteld?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1748212

Moest er iemand een Hisense A5 hier verkopen mag je mij altijd iets laten weten ik ben op zoek naar eentje binnen de EU.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1748212

Ik heb ondertussen in Duitsland een Hisense A7 gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:44
Zijn er nog verkooppunten buiten AliExpress om? Cect is helaas gestopt met het leveren aan consumenten. Ik wil graag een a5 pro cc kopen maar dat lijkt haast onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
T_Verhoeven schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:31:
Zijn er nog verkooppunten buiten AliExpress om? Cect is helaas gestopt met het leveren aan consumenten. Ik wil graag een a5 pro cc kopen maar dat lijkt haast onmogelijk.
Goodereader.com misschien, anders jd.com ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:44
Bedankt voor je reactie! Ik had het beter moeten verwoorden. Ik zoek iets Europees ivm mogelijke garantie kwesties. Richting Amerika of China is nogal duur verschepen. Als je m dan überhaupt ooit nog terug ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door T_Verhoeven op 20-01-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeriamvD
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Felicia schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Werken bankapps en Google Maps ook op de A5 pro cc? Ik dacht dat alleen de gewone A5 dat kon omdat die een Snapdragon heeft?
Pagina: 1