Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elephant60
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 00:08
Mijn vraag: Na een gedwongen W10 update werkte mijn Bluetooth niet meer. Het icoon was wel zichtbaar, maar de laptop was niet in staat te connecten met BT devices, en kom ook niet door BT devices gevonden worden. :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo Z710 Ideapad 17 inch laptop met qualcomm atheros AR3012 Bluetooth 4.0, driver 10.0.3.21 .
8 GB werkgeheugen, 480 GB SSD.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
In een command window als administrator: sfc /scannow , Bluetooth device verwijderen en herinstalleren: geen resultaat. :( Uiteindelijk de update teruggedraaid, daarna de laptop nogmaals naar een previous Windows version teruggezet (W10 1803). Daarna werkte alles weer als vanouds.

Vraag: Kan ik verdere updates van Microsoft blijvend blokkeren? Is er anders een andere oplossing om Bluetooth werkend te houden?

Reeds gevonden: een workaround op https://pascalterheege.nl/windows-10-updates-uitschakelen/

[ Voor 5% gewijzigd door elephant60 op 06-11-2019 21:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan wel updates gaan tegenhouden, maar versie 1803 gaat deze maand uit de ondersteuning, dan is het ook einde oefening met de beveiligingsupdates.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Staat hier niet een driver waar je iets aan hebt?
https://pcsupport.lenovo....ook/downloads/driver-list

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elephant60
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 00:08
Microsoft maakt op deze manier wel misbruik van mijn computer, mijn bluetooth devices en mijn tijd. Nu al meer dan 6 uren verspild aan dit issue. Als ik Microsoft een rekening stuur voor de verspilde uren geven ze waarschijnlijk niet thuis. Ik heb alles geprobeerd wat op de site van Microsoft staat, zonder succes. Het terugzetten van de oude windows versie 1803 was de enige nog werkbare oplossing.Totdat Microsoft met een betere update komt, heb ik de updates maar definitief geblokkeerd. Het wordt mogelijk nog lang wachten.... Ik heb het voorlopig wel gehad met Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8