Wandrails / Opbergsystemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Hoi,

Wij zijn met de laatste loodjes van ons huis bezig en een van de openstaande punten is het opbergsysteem in de trapkast en de bijkeuken (welke achter schuifdeuren komt). Nu ben ik mij enigzins aan het verdiepen en komen er eigenlijk twee systemen uitrollen, aangezien het mij bij de Praxis/Gamma/Karwei niet helemaal duidelijk is welke legplanken je het beste kunt gebruiken:Heeft iemand ervaring / tips welke van de twee de voorkeur zou moeten hebben? Er komt vooral voorraad en spullen die opgeborgen moeten worden op te liggen, verwacht geen extreem zware dingen. Maar kan geen echt goede reviews vinden of er een bepaalde voorkeur is voor een systeem of dat ze eigenlijk beide wel prima zijn....

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 12:47
Gynnad schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:40:
aangezien het mij bij de Praxis/Gamma/Karwei niet helemaal duidelijk is welke legplanken je het beste kunt gebruiken:
dezelfde als bij de ikea, alleen heet het dan meubelpaneel. Dat is spaanplaat met een laagje melamine erop. Die zagen ze ook nog voor je op maat. Je kan ook voor een ander materiaal kiezen (bijv multiplex) want het is maar een plank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 21:55
Ik heb toevallig vorige week eenzelfde keuze moeten maken. Voor ons bleek het Ikea systeem niet handig te zijn ivm de vast maatvoering die ze hanteren. Het inkorten van de planken is niet echt goed mogelijk. Uiteindelijk bij de Dolle uitgekomen, wandrails elke 40cm (kwam bij ons handig uit), 30cm met daaroverheen grenen timmerpanelen (deze)
Uiteindelijk is de flexibiliteit erg handig, kon ik makkelijker een 18U rack kwijt ipv 15U 8)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48
Hier ook de Dolle gebruikt in trapkast met osb planken. Wel de dubbele rails en haken zodat de planken geschroefd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0i
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-05 19:16

M0i

Hier heeft jaren het (Duraline, Jewe, etc.) F systeem aan de muur gehangen met de witte spaanplaat schappen uit de bouwmarkt. Ik moet zeggen dat het erg stabiel is als je de dragers her en der met een speciaal beugeltje vast zet, en bij voldoende dragers valt het doorbuigen van de planken ook wel mee. We hebben het ook in de voorraadkast gebruikt. En bijkomend voordeel is dat dit heel vaak op Marktplaats voorbijkomt voor niet al te veel geld. De standaard schappen passen perfect op deze beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Het liefst zouden we een diepte van 50 cm nemen en de muur is 260 cm breed, dus een plank van 250cm zou ideaal zijn. Helaas hebben ze deze niet op maat in grenen of eiken bij de Hornbach maar wel als Meubelpaneel wit, echter is dat van Spaanplaat. Zou dat stevig genoeg zijn om als plank te dienen of zal dit toch vlug gaan doorbuigen?

Beugels doen we om de 40cm en de plaat is 18mm dik. Zie ook
https://www.hornbach.nl/s...8-mm/7022467/artikel.html

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 20:36
Edit: Eigen topic gestart....

[ Voor 94% gewijzigd door Herbiek616 op 27-03-2023 10:25 ]

Pagina: 1