Ziggo Mediabox Next via receiver of rechtstreeks op TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:12
Gebruikte apparatuur:
TV: LG 47LA6208-ZA
Receiver: Denon 1610
Ziggo: Mediabox Next

Nu aangesloten:
Ziggo Mediabox Next aangesloten met HDMI op de receiver, de receiver zit met HDMI out op de TV aangesloten. Zowel beeld als geluid gaat dus via de receiver.

Vraag:
Op zich werkt het nu prima maar ik zit mij af te vragen of ik beter beeld zou kunnen krijgen als ik de Ziggo Mediabox via HDMI rechtstreeks op de TV aansluit en vanaf de mediabox een SPDIF, optische kabel, naar de receiver voor het geluid.

Volgens de specs zou de receiver 1080p aan kunnen, de mediabox staat ook op 1080 ingesteld, de TV is ook full HD.

Ik moet wel e.a verbouwen om dit te realiseren, niet omdat het perse moet maar omdat het kan. ;) Maar de vraag is of zoiets uberhaupt zin heeft of dat het gewoon helemaal niets gaat uitmaken.

Dank.

Edit: De receiver staat trouwens altijd aan als er TV gekeken wordt, gewoon omdat het geluid van de TV echt slecht is en we een meter of wat van de TV af zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Ora et Labora op 06-11-2019 19:44 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:20
Ik zou het mooi zo laten zoals je het nu hebt aangesloten.
Je schrijft al dat je hele installatie HD doet, dus waarom veranderen?
Je AVR gewoon 1 op 1 beeld, zonder bewerkingen, laten doorgeven en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee dit heeft geen enkele zin. 1080p over HDMI zal 1080p blijven, of dit nou via de receiver loopt of niet.

Kwa audio ga je er waarschijnlijk zwaar op achteruit. Veel TV’s sturen slechts een mank stereo signaal naar buiten via SPDIF. Alleen op het HDMI ARC kanaal wordt het oorspronkelijke signaal gezet.

En kwa bedieningsgemak zie ik ook niet echt voordelen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:12
Glashelder schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:16:
Nee dit heeft geen enkele zin. 1080p over HDMI zal 1080p blijven, of dit nou via de receiver loopt of niet.

Kwa audio ga je er waarschijnlijk zwaar op achteruit. Veel TV’s sturen slechts een mank stereo signaal naar buiten via SPDIF. Alleen op het HDMI ARC kanaal wordt het oorspronkelijke signaal gezet.

En kwa bedieningsgemak zie ik ook niet echt voordelen?
Dank, ook @dinandus
Het geluid zou dan niet via de TV lopen. Ziggo mediabox heeft een SPDIF aansluiting, vanaf deze mediabox zou ik dan voor beeld via HDMI naar de TV gaan en vanaf de mediabox via SPDIF naar de receiver.
Bedieningsgemakt maakt niet veel uit, Logitech Harmony.

Maar al met al maakt het dus niets uit, dus heeft het geen zin. Dank!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perburg
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2022
Ik krijg woensdag mijn Mediabox Next en wil eea ook zo aan gaan sluiten via mijn Marantz receiver NR1504. Vraagje: Moet de HDMI-kabel vanuit de mediabox in een speciale HDMI-poort in de receiver. Van de 5 heb ik er nog 4 vrij. Maakt het uit waar ik deze in stop?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWlbHpfNS0iJbWlI6L-WfO3k61k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ab1hINuatasdAWbNLV8ZwohJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
@Perburg Dat maakt niet uit. CBL/SAT is de meest logische maar het zou in kwaliteit of features niet moeten uitmaken.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perburg
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2022
Dank voor je snelle reactie. Die poort is nog vrij, dus ga ik hem daar in prikken.
Pagina: 1