Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzinator
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-03-2023
Goedenavond,

Ik heb sinds een paar maanden een Xiaomi Mi 9T. Nou heb ik het probleem dat soms de batterij echt extreem snel leeg gaat. En dan vooral standby. Vandaag was het gemiddeld 2 a 3% per 10 minuten. Dus reken maar uit dat je telefoon snel leeg gaat. Ook snachts als hij 68% was met vliegtuigstand aan en alle apps afgesloten was hij gewoon uitgevallen omdat hij leeg was. Ik heb overal in de instellingen al gezocht naar nergens staat wat de batterij zoveel leeg trekt. Weet iemand de oplossing? Want het is namelijk niet altijd dus ik denk dat het iets softwarematigs is.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via renzinator op 04-01-2021 17:35)

• Zesse
  • Laatst online: 10-01-2021
renzinator schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:36:
Goedenavond,

Ik heb sinds een paar maanden een Xiaomi Mi 9T. Nou heb ik het probleem dat soms de batterij echt extreem snel leeg gaat. En dan vooral standby. Vandaag was het gemiddeld 2 a 3% per 10 minuten. Dus reken maar uit dat je telefoon snel leeg gaat. Ook snachts als hij 68% was met vliegtuigstand aan en alle apps afgesloten was hij gewoon uitgevallen omdat hij leeg was. Ik heb overal in de instellingen al gezocht naar nergens staat wat de batterij zoveel leeg trekt. Weet iemand de oplossing? Want het is namelijk niet altijd dus ik denk dat het iets softwarematigs is.

Alvast bedankt.
Sinds gisteren hetzelfde probleem.
Gaan slapen met 60% batterij, wakker worden met uitgevallen telefoon.
Het zou blijkbaar een bug zijn die in andere xiaomi toestellen ook al voorgekomen is.
Het gevolg van de bug is dat alle processors om onduidelijke reden maximaal beginnen te draaien waardoor de batterij in geen tijd leeg is.
Oplossing is hieronder te vinden. Update naar mui 11 opnieuw uitvoeren zou het moeten oplossen
Zie comments via onderstaande link.

https://piunikaweb.com/20...battery-drain-workaround/

[ Voor 11% gewijzigd door Zesse op 20-11-2019 12:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@renzinator onder 'instellingen' -> 'batterij' -> menu -> 'batterijverbruik' zou het verbruik van apps moeten staan. Het is in ieder geval eens standaard optie binnen Android / MIUI.

Verder zou je ook met apps zoals Better Battery Stats kan je het ook zien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Zesse
  • Laatst online: 10-01-2021
renzinator schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:36:
Goedenavond,

Alvast bedankt.
Sinds gisteren hetzelfde probleem.
Gaan slapen met 60% batterij, wakker worden met uitgevallen telefoon.
Het zou blijkbaar een bug zijn die in andere xiaomi toestellen ook al voorgekomen is.
Het gevolg van de bug is dat alle processors om onduidelijke reden maximaal beginnen te draaien waardoor de batterij in geen tijd leeg is.
Oplossing is hieronder te vinden. Update naar mui 11 opnieuw uitvoeren zou het moeten oplossen
Zie comments via onderstaande link.

https://piunikaweb.com/20...battery-drain-workaround/

[ Voor 11% gewijzigd door Zesse op 20-11-2019 12:19 ]