Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robgru
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:59
Ik heb een android one telefoon dwz stock android, Xaomi A2 light.
geheugen 64 gb, data 42 GB
nieuwe SD kaart 64 gb geïnstalleerd geformatteerd
gekozen om SD kaart als intern geheugen opslag te gebruiken ipv draagbare opslag https://support.google.com/android/answer/6088895?hl=nl

android stelt voor om 10 GB te verplaatsen van intern naar SD kaart

na operatie geheugen telefoon nog steeds 42 GB en op de SD kaart 21 gb opslag verbruik waarvan 19 GB voor directory APPS. (geen apps verplaatst naar SD kaart), wel 3 gb aan foto's (totaal fotos was 6,1 gb)

logisch zou het intern geheugen beslag nu 32 GB moeten bedragen ipv 42 GB en op de SD kaart 10 ipv 21 gb.
ik heb duplicaten files verwijderd met de file app van android in de hoop dat dat de oplossing zou zijn, ook bestanden met de uitgang tile ....maar geen verandering in het totale geheugen storage beslag. .

per saldo had ik 42 gb data op 64 gb nu heb ik 62 gb aan data op 128 gb... op de SD is 20 gb gereserveerd voor apps (op mijn telefoon geheugen staat 22 GB aan apps

1) hoe kan het dat het totale geheugen verbruik nu 42 gb plus 21 gb is zonder dat er data is toegevoegd, en de hoeveelheid data die verplaatst is 10 gb zou moeten zijn ?,
2) wellicht reserveert android 19 gb aan ruimte voor directory apps op de sd kaart zonder dat er apps verplaatst worden, alleen enkele apps staan toe om naar de SD kaart verplaatst te worden misschien 5 % in totaal dus niet zinvol
3) ook zie ik op de sd kaart een directory OTHER negatief 4,9 gb ,,,
ik ben het spoor een beetje kwijt.

ik twijfel om kaart opnieuw de formatteren, in draagbare opslag want dan ben ik 3 gb aan fotos kwijt het is een standaard procedure van Anroid wat is er mis gegaan en wat te doen? :?

inmiddels zie ik dat de directory op de SD kaart Apps heet en die op het geheugen van de telefoon OTHER APPS (waarschijnlijk opgedoopt van APPS)
het komt mij voor dat Android er klaarblijkelijk van uitgaat dat de apps van de telefoon naar die van de SD kaart dienen te verhuizen, allen nieuw gedownloade apps komen op de SD kaart terecht.

Verwarrend ik was ervan uitgegaan dat het aan de gebruiker was om te bepalen wat waar kwam te staan, defacto gaat android dus ongeveer dezelfde ruimte op de sd kaart alloceren als al in gebruik is op het opslag geheugen van de telefoon.....als die ongebruikt blijft dan verlies ik 20 gb aan opslag ruimte.
een groot aantal apps waaronder die van google staan niet toe om te verhuizen naar de sd kaart dus je blijft zitten met apps in twee directories en een groot gedeelte ongebruikte gereserveerde ruimte
als iemand mij de logica hiervan duidelijk kan maken graag.

[ Voor 65% gewijzigd door robgru op 06-11-2019 20:45 . Reden: toevoeging ]