Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game PC ca € 1250,- vraag moederbord en koeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo Allen,

Aangezien mijn huidige systeem al weer 5 jaar oud is, en tekort komt voor de nieuwere spellen wil ik mijn 13e maand omzetten in een nieuw systeem.

Onderstaande allereerst maar even het "vragenlijstje"

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Met name gamen in shooters (battlefield V, Far Cry 5 etc)
Daarnaast natuurlijk simpelere taken als een beetje netflix, mailen, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. € 1200,- excl. monitor / rand apparatuur

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, kast is end of life, en SSD is te klein naar huidige maatstaven

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb echter op basis van de BBG hier, en de november game PC bij hardware.info volgende samengesteld als mijn idee

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)€ 109,90€ 109,90
1VideokaartenXFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6€ 405,-€ 405,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart€ 67,95€ 67,95
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 29,95€ 29,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 70,-€ 70,-
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 64,90€ 64,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 110,50€ 110,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.053,20

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag gaan gamen op 1440p Ultra wide (nu nog op 1080p)

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?

Ik zou graag op 2 punten advies willen hebben:

1. Moederbord. Er zit nogal wat prijsverschil tussen de moederborden die hier en bij de buren voorbij komen in de advies artikelen. Hier komt bijvoorbeeld De ASRock B450M Pro4 voor € 75,- voorbij, terwijl bij de buren de in mijn build genoemde B450 Aorus pro genomen word. voor ca € 110,-

Wat zijn de dingen waarop een moederbord zich onderscheid, anders dan de beschikbare aansluitingen?
Heeft het zin om de duurdere Aorus te nemen (buiten het optische deel)? of ga ik hier niets van merken?
Kan een moederbord met dezelfde chipset toch "sneller" zijn dan een andere?

2.Koeling
Op dit moment heb ik een kast gekozen die voorzien is van 1 140mm fan aan de voorkant, en een 120mm fan aan de achterkant. Daarnaast de CPU koeler uit de BBG.

Is dit een goede setup? Of kan ik beter meer koelers in de kast nemen, en de standaard CPU Koeler?
Gaat deze (vrij goedkope) CPU koeler niet veel lawaai maken in verhouding tot de kast en voeding?

Ik hoor graag jullie adviezen op gebied van moederbord en koeling.
Ook andere tips zijn welkom natuurlijk!

Ter aanvulling de monitor die ik er bij zou willen gebruiken is de pricewatch: MSI Optix MAG341CQ Zwart

[ Voor 1% gewijzigd door --MP-- op 06-11-2019 17:28 . Reden: opmaak, typos ]

Alle reacties

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
"Supports AMD Ryzen™ 2nd Generation/ Ryzen™ with Radeon™ Vega Graphics/ Athlon™ with Radeon™ Vega Graphics/ Ryzen™ 1st Generation Processors"

Zo te zien is jouw moederbord niet compatible met de 3e generatie Ryzen CPU's. Of je hebt ergens een 2e/1e gen cpu liggen om de bios te updaten om hem gebruiks klaar te kunnen maken of je vraagt aan de leverancier of ze hem voor jou willen update vaak voor een prijs van 10 euro.

Of je haalt een moederbord die uit de doos compatible is zoals de pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Je kunt zien dat deze compatible is wanneer er MAX naast de naam staat of als het een X470/X570 moederborden zijn.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
JohnnyDon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:25:
"Supports AMD Ryzen™ 2nd Generation/ Ryzen™ with Radeon™ Vega Graphics/ Athlon™ with Radeon™ Vega Graphics/ Ryzen™ 1st Generation Processors"

Zo te zien is jouw moederbord niet compatible met de 3e generatie Ryzen CPU's. Of je hebt ergens een 2e/1e gen cpu liggen om de bios te updaten om hem gebruiks klaar te kunnen maken of je vraagt aan de leverancier of ze hem voor jou willen update vaak voor een prijs van 10 euro.

Of je haalt een moederbord die uit de doos compatible is zoals de pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Je kunt zien dat deze compatible is wanneer er MAX naast de naam staat of als het een X470/X570 moederborden zijn.
Het idee is om BIOS update door de leverancier uit te laten voeren, dank voor de opmerkzaamheid!