Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen (ik speel alleen Diablo 3 en ga uiteindelijk Diablo 4 spelen. Misschien nog andere soort gelijke games in de toekomst)

Wat is je budget?
Max 2,000 euro

Ik zou iets over mijn budget kunnen gaan als het echt toegevoegde waarde zal hebben

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop ga ik thuis gebruiken. Dus accuduur etc maakt mij allemaal niet uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil een leuke gaming ervaring hebben maar heb slechte ervaring met gaming laptops.

Ik heb mooie dunne laptops gehad die super warm worden en enorm veel lawaai maakt
Ik heb een dikke MSI laptop gehad die wat koeler werkt dan andere gaming laptops maar alsnog veel lawaai maakt.

Ik snap dat een i7 CPU en een GTX / RTX kaart geluiden maakt voor performance maar ik wil hier toch een oplossing voor.

Ik wil een gaming laptop die niet te warm word en weinig tot amper geluid maakt...maar is dit uberhaupt mogelijk?

Ik zat aan Google Stadia te denken maar die ondersteunen geen Blizzard games
Ik zat ook te denken aan een externe GPU (klein pc kastje). Maar heb geen kennis of ervaring gehad met externe componenten

Mijn eisen:
-17inch (dunne bezels!)
-1920x1080
-16gb RAM
-SSD 256gb is voldoende
-Verlicht toetsenbord
-Dun
-RTX 2060 zou voldoende zijn denk ik?
-i7 of i5 (alleen als de i5 minder geluid/hitte maakt)

Is wat ik vraag onmogelijk? :P

Not: Ik heb geen haast met kopen. Mocht er vernieuwende tech uitkomen over een half jaar, kan ik ook wachten.

Beste antwoord (via ThaddeusX op 07-11-2019 10:08)

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThaddeusX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:49:
[...]

Ik ga het onderzoeken!

Nu het andere problem...word wel lastig om een mooie dunne laptop te vinden die +17inch is met dunne bezels :D

Op Tweakers kan je filteren op scherm inch maar niet op de dikte van de bezels :(

Not: 1920x1080 op een 17,3inch is te doen toch? Ik dacht dat men vanaf 27inch pixels beginnen te zien.
Als je in de wereld van eGPU stapt zou ik ook eens eGPU.io bezoeken voor verder onderzoek.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
Waarom wil je een laptop? Je zegt dat je hem voornamelijk thuis gebruikt, en je hebt last van warmte / lawaai.
Is een desktop niet veel nuttiger? Doordat de kast onder je bureau staat hoor je veel minder van het geluid, en warmte productie is een stuk minder snel een probleem.

• ThaddeusX
99ruud99 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:31:
Waarom wil je een laptop? Je zegt dat je hem voornamelijk thuis gebruikt, en je hebt last van warmte / lawaai.
Is een desktop niet veel nuttiger? Doordat de kast onder je bureau staat hoor je veel minder van het geluid, en warmte productie is een stuk minder snel een probleem.
Ik ben getrouwd :)

Mijn vrouw wil geen desktop of bureau in de woonkamer. In een ander kamer mag. Maar ik wil niet te vaak in een ander kamer zitten. Dat zorgt voor problemen in de relatie :)

Dus liever een laptop in de woonkamer.
Mja ik geluid en hitte zijn mijn grootste vijand.

En ik speel niet eens triple A spellen.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:16
Heb je al is gekeken naar BTO?
Een maat heeft hier een laptop laten configureren met goeie specs. Hij heeft er ook goede ervaringen mee.

• ThaddeusX
corporalnl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:52:
Heb je al is gekeken naar BTO?
Een maat heeft hier een laptop laten configureren met goeie specs. Hij heeft er ook goede ervaringen mee.
Een laptop vinden is niet moeilijk.

Maar als het enorm warm word of veel lawaai maakt heb ik er niks aan.

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Dan maak je een lijst met de laptops die je gevonden hebt en zoekt voor elke laptop een review waarin ze het ook hebben over de lawaai die hij maakt en de warmte.

Vaak heb je wel van tech Youtubers die in-depth gaan op dat gebied.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:04

YES

Moderator General Chat
Ik kan natuurlijk niet voor jou/je relatie spreken, maar ik heb een vergelijkbaar 'probleem' gehad thuis. Ik heb uiteindelijk wel een PC gekozen en mijn vriendin de deur gewezen en die staat nu niet in het zicht of in de weg waardoor het voor mijn vriendin geen bezwaar meer was. De randapparatuur kan ik eventueel snel opbergen als mijn vriendin dat graag wil, maar in de praktijk komt het weinig voor dat we veel visite krijgen waardoor dit handig is.

Ik weet dat het niet je vraag is maar ik zou je toch aanraden eens te overleggen of het niet kan met bijvoorbeeld een compacte kast waardoor het geheel makkelijk op te bergen is als het (een keer) in de weg staat. Ik ben in ieder geval heel erg blij met het feit dat ik wel voor een PC gegaan ben.

• ThaddeusX
YES schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:07:
Ik kan natuurlijk niet voor jou/je relatie spreken, maar ik heb een vergelijkbaar 'probleem' gehad thuis. Ik heb uiteindelijk wel een PC gekozen en mijn vriendin de deur gewezen en die staat nu niet in het zicht of in de weg waardoor het voor mijn vriendin geen bezwaar meer was. De randapparatuur kan ik eventueel snel opbergen als mijn vriendin dat graag wil, maar in de praktijk komt het weinig voor dat we veel visite krijgen waardoor dit handig is.

Ik weet dat het niet je vraag is maar ik zou je toch aanraden eens te overleggen of het niet kan met bijvoorbeeld een compacte kast waardoor het geheel makkelijk op te bergen is als het (een keer) in de weg staat. Ik ben in ieder geval heel erg blij met het feit dat ik wel voor een PC gegaan ben.
Pc opbergen is makkelijk....mja waar ga ik zo een monitor plaatsen dan? We hebben niet genoeg plek voor een bureau (zo een bureau zou ze absoluut toch niet willen).

Op de eettafel? Dan moet ik een makkelijke setup hebben die meteen op tafel kan en weer weg. Zonder overal bedrading te hebben.

Maar in dat geval zou laptop veel makkelijker zijn :-(

• ThaddeusX
Ik heb zelfs overwogen om een gaming pc in de Cloud te hangen of ergens anders in de kamer en het scherm overnemen op een of ander manier.

Maar dan heb je geen mooi en soepel beeld.

Ik hoop dat Google Stadia mij kan verassen...mja geen Blizzard games, lastig!

• MrStiffler
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-11 12:22
ThaddeusX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:49:
[...]

Ik ben getrouwd :)

Mijn vrouw wil geen desktop of bureau in de woonkamer. In een ander kamer mag. Maar ik wil niet te vaak in een ander kamer zitten. Dat zorgt voor problemen in de relatie :)

Dus liever een laptop in de woonkamer.
Mja ik geluid en hitte zijn mijn grootste vijand.

En ik speel niet eens triple A spellen.
Zo herkenbaar dit :*) Ik heb hierdoor gekozen om een xbox te streamen naar een goedkope laptop. Geen idee of dit wellicht een optie is? Is in ieder geval een stuk goedkoper :)

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:04

YES

Moderator General Chat
Haha als je een (grote) loze leiding hebt kan je proberen een lange HDMI kabel te trekken :P Maar dan zit je nog met muis/toetsenbord etc.

In mijn geval heb ik de mazzel dat onze eettafel vrijwel nooit in zijn geheel wordt gebruikt dus dat het scherm daar vaak gewoon kan blijven staan.

Mijn PC staat onder de tafel, helemaal aan de zijkant tegen een muur aan waar direct een stopcontact zit (onze eettafel staat met de korte kant tegen een muur), waardoor je, wanneer je het scherm weghaalt, helemaal geen kabels meer ziet. Als het maximale aantal mensen aan tafel zit, staat de PC alsnog niet in de weg.

Maar ik denk dat ik in dit geval een heel aantal factoren heb die toevallig net goed uitvallen, dus wellicht is mijn suggestie om toch voor een PC te gaan niet realistisch en is mijn situatie juist een uitzondering. ;)

• JohnnyDon
ThaddeusX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:16:
Ik heb zelfs overwogen om een gaming pc in de Cloud te hangen of ergens anders in de kamer en het scherm overnemen op een of ander manier.

Maar dan heb je geen mooi en soepel beeld.

Ik hoop dat Google Stadia mij kan verassen...mja geen Blizzard games, lastig!
Misschien is de Steam Link een optie. Heb je ergens op een kamer een Desktop staan en de Steam Link verbind je met je TV/monitor, daar weer een draadloze toetsenbord en muis (van kwaliteit natuurlijk ivm met latency etc.) en voila.

[ Voor 4% gewijzigd door JohnnyDon op 06-11-2019 14:22 ]

• ThaddeusX
JohnnyDon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:21:
[...]

Misschien is de Steam Link een optie. Heb je ergens op een kamer een Desktop staan en de Steam Link verbind je met je TV/monitor, daar weer een draadloze toetsenbord en muis (van kwaliteit natuurlijk ivm met latency etc.) en voila.
Heeft dat geen impact op beeld kwaliteit, latency & muis/toetsenbord traagheid?

• JohnnyDon
Nou de steam link is wel bedoeld voor couch gaming. Maar sinds het op dezelfde netwerk zit verlies je niet zo gauw snelheid. Hij speelt wel in een resolutie van maximaal 1080P dus als je niet hoger wilt werkt het prima. De kwaliteit ligt aan welke settings je de game zet sinds het een soort van livestream is binnen je eigen netwerk maakt het niet uit zolang je geen games gaat spelen zoals CSGO maar zoals Skyrim, rocket league, diablo etc kan het wellicht een oplossing zijn.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:15
ThaddeusX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:24:
[...]

Heeft dat geen impact op beeld kwaliteit, latency & muis/toetsenbord traagheid?
Dat blijkt in de praktijk enorm mee te vallen. In principe zit het apparaat op je eigen interne netwerk, stream je binnen je eigen netwerk. Simpel gezegd is het een apparaat (SteamLink) rechtstreeks aansluiten op je PC kast, die je daardoor op een plek weg kan zetten.
Met een steam controller (of wireless tobo/ muis) kan je daarmee prima gamen vanaf de bank. Ja, shooters en dergelijkle met multiplayer waarbij iedere microseconde telt zijn dan wellicht niet ideaal, maar eigenlijk alle andere games zijn erg goed te spelen op die manier.

Als je je computer op het netwerk aansluit, eventueel een losse monitor hebt die je zo even neer kan zetten als je vrouw de TV wil gebruiken, dan heb je aan stroom + kabel van de SteamLink naar je monitor (en wederom netwerkkabel) genoeg om het snel neer te zetten. Is net zo snel opruimen als een Laptop, die je uit moet schakelen, stroomkabel eruit moet halen en 'oprollen' en daarna dicht moet klappen en weg moet leggen/ zetten.
Grootste voordeel van een dergelijke oplossing:
- Je kan je PC ergens neerzetten waar je geen last hebt van het geluid
- Je kan kiezen voor een PC, die gemiddeld genomen beter zijn in warmte afvoer (en daarmee ook minder lawaai maken dan een laptop)
- Een PC met goede specificaties is vaak (veel) goedkoper dan een gelijkwaardige laptop.

Combineer je dit eventueel met een extra kabel naar een eettafel (zoals hieronder gesuggereerd wordt) kan je volstaan met het aansluiten van een monitor (en het erbij pakken van muis + tobo, of je controller)

[ Voor 18% gewijzigd door jbdeiman op 06-11-2019 14:43 ]

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:45
ThaddeusX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:15:
[...]

Pc opbergen is makkelijk....mja waar ga ik zo een monitor plaatsen dan? We hebben niet genoeg plek voor een bureau (zo een bureau zou ze absoluut toch niet willen).

Op de eettafel? Dan moet ik een makkelijke setup hebben die meteen op tafel kan en weer weg. Zonder overal bedrading te hebben.

Maar in dat geval zou laptop veel makkelijker zijn :-(
Als de eettafel een optie is:

- Stel een Mini-ITX pc samen (kleinst mogelijke form factor) en zet deze ergens in een hoek waar je vrouw er geen last van heeft
- Gebruik een lange HDMI-kabel (netjes weggewerkt in een kabelgoot langs de plinten?)

Moet je ook daarin je stroomkabel van je monitor in wegwerken, draadloze muis + toetsenbord + headset aanschaffen en dan hoef je eigenlijk alleen maar wanneer je PC wilt opruimen de kabels van je monitor los maken en alles wegleggen.

Of je 'verstopt'' je monitor achter je TV dmv een monitorsteun, en zodra je hem nodig hebt kan je hem makkelijk tevoorschijn halen. Alleen weet niet tot in hoeverre je goed je muis/toetsenbord op de bank oid kan gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door itsbart op 06-11-2019 14:46 ]

• ThaddeusX
itsbart schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:41:
[...]

Als de eettafel een optie is:

- Stel een Mini-ITX pc samen (kleinst mogelijke form factor) en zet deze ergens in een hoek waar je vrouw er geen last van heeft
- Gebruik een lange HDMI-kabel (netjes weggewerkt in een kabelgoot langs de plinten?)

Moet je ook daarin je stroomkabel van je monitor in wegwerken, draadloze muis + toetsenbord + headset aanschaffen en dan hoef je eigenlijk alleen maar wanneer je PC wilt opruimen de kabels van je monitor los maken en alles wegleggen.

Of je 'verstopt'' je monitor achter je TV dmv een monitorsteun, en zodra je hem nodig hebt kan je hem makkelijk tevoorschijn halen. Alleen weet niet tot in hoeverre je goed je muis/toetsenbord op de bank oid kan gebruiken
Dat is veels te veel werk om ff te gamen.

Ik denk toch dat het een laptop word of iets in die trend.

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:45
Dat is inderdaad het makkelijkst:

Diablo III (en later 4) lijkt me niet de alle zwaarste game om te runnen. Dus zelfs met 1500,- heb je een erg mooie laptop

De pricewatch: Lenovo Legion Y540-17IRH (81Q4001CMH) is een erg mooie laptop voor 1500,-. (heeft toevallig nu korting op coolblue)
- 1TB - m2 - SSD
- RTX 2060
- 6c12t processor (2,6-4,5 GHz)
- 16GB ram
- Zover ik zie verlicht toetsenbord
- 1920x1080

Wellicht iets te dik..?

Ga je je budget opmaken, zie ik zo snel niet een erg grote verbetering, behalve misschien een 2060 --> 2070 wat zo'n 20% sneller is. Maar aangezien Diablo 3 recommended specs de volgende zijn:
- 2 Cores @ 2.4Ghz
- 2 GB ram
- minstens een Nvidia 260

Zal Diablo IIII ook vast niet ineens een hele zware game zijn (correct me if im wrong...) :)

[ Voor 5% gewijzigd door itsbart op 06-11-2019 15:12 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
@ThaddeusX ik herken t probleem: eerst deed ik t ook nog met laptop zodat ik "gezellig" op bank kon zitten, maar ik vond t gezuig irritant worden, dus op pc overgegaan : )

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-11 19:59

MikeVM

- Baloo -

met thunderbolt, zou je met 1 kabel vanaf je desktop monitor, muis, tobo en geluid kunnen aansluiten.

op deze manier kan je alle randapparatuur aansluiten met 2 kabels, 1 usb kabel en 1 stroomkabel,

als je gedaan hebt met gamen, kan je alles in een doos steken en opbergen (met alle kabels nog steeds verbonden)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• ThaddeusX
MikeVM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:25:
met thunderbolt, zou je met 1 kabel vanaf je desktop monitor, muis, tobo en geluid kunnen aansluiten.

op deze manier kan je alle randapparatuur aansluiten met 2 kabels, 1 usb kabel en 1 stroomkabel,

als je gedaan hebt met gamen, kan je alles in een doos steken en opbergen (met alle kabels nog steeds verbonden)
Misschien handig om een super dun laptop te kopen met een kleine pc on de eettafel.

Via USB-C / Thunderbolt naar laptop? Voor alle hardware kracht?

Hoe werkt dat eigenlijk....kan ik dan alleen GPU doen of ook CPU, RAM etc?

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:44
Is dit niet iets voor je in combinatie met een 'iets' dunnere laptop (met Thunderbolt 3 support):
pricewatch: Gigabyte Aorus RTX 2070 Gaming Box

Dan hou je nog 1000+ over voor een leuke laptop.

• ThaddeusX
Vanitas1996 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:37:
Is dit niet iets voor je in combinatie met een 'iets' dunnere laptop (met Thunderbolt 3 support):
pricewatch: Gigabyte Aorus RTX 2070 Gaming Box

Dan hou je nog 1000+ over voor een leuke laptop.
Dit valt onder het categorie "external GPU".

Ik denk dat dit mijn oplossing word :)
Klein kastje onder het tafel en maar 1 kabel _/-\o_

En als ik klaar ben met gamen haal ik het kabeltje met laptop weg en klaar!

Alleen maakt zo een external GPU ook niet veel lawaai? Ik heb er geen ervaring mee.

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:44
ThaddeusX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:41:
[...]

Dit valt onder het categorie "external GPU".

Ik denk dat dit mijn oplossing word :)
Klein kastje onder het tafel en maar 1 kabel _/-\o_

En als ik klaar ben met gamen haal ik het kabeltje met laptop weg en klaar!

Alleen maakt zo een external GPU ook niet veel lawaai? Ik heb er geen ervaring mee.
Ik zou je aanraden daar een review voor te kijken (ik heb er zelf helaas niet één). Volgens mij valt het best mee hoor! Het werkt inderdaad wel het mooist/makkelijkst. Mocht je vriendin het storend beginnen te vinden (omdat ze voor de zoveelste keer weer eens iets wilt aanpassen in het huis... :+ ) dan is dit ook makkelijk te verplaatsten (één Thunderbolt 3 kabel naar je laptop en één stopcontact aansluiting 8)

• ThaddeusX
Vanitas1996 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:45:
[...]

Ik zou je aanraden daar een review voor te kijken (ik heb er zelf helaas niet één). Volgens mij valt het best mee hoor! Het werkt inderdaad wel het mooist/makkelijkst. Mocht je vriendin het storend beginnen te vinden (omdat ze voor de zoveelste keer weer eens iets wilt aanpassen in het huis... :+ ) dan is dit ook makkelijk te verplaatsten (één Thunderbolt 3 kabel naar je laptop en één stopcontact aansluiting 8)
Ik ga het onderzoeken!

Nu het andere problem...word wel lastig om een mooie dunne laptop te vinden die +17inch is met dunne bezels :D

Op Tweakers kan je filteren op scherm inch maar niet op de dikte van de bezels :(

Not: 1920x1080 op een 17,3inch is te doen toch? Ik dacht dat men vanaf 27inch pixels beginnen te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaddeusX op 06-11-2019 16:49 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Lukin
  • Niet online
ThaddeusX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:49:
[...]

Ik ga het onderzoeken!

Als je in de wereld van eGPU stapt zou ik ook eens eGPU.io bezoeken voor verder onderzoek.

• ThaddeusX
Lukin schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:40:
[...]

Handige site!

Zo een "Razar Core X" lijkt me wel wat. Razer Core X was ook een van de eerste die hiermee kwamen zo ver ik het weet. Wel jammer dat bekende winkels / webshops in NL geen eGPU kastje etc verkoopt :(

• ThaddeusX
Ik ga een nieuwe thread maken die over eGPU's gaat.

Dit verkomt verwarring.

Het vinden van een 17,3inch dun laptop moet te doen zijn of anders een 15inch das veel makkelijker :)

• Lukin
  • Niet online
ThaddeusX schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:08:
Ik ga een nieuwe thread maken die over eGPU's gaat.

Dit verkomt verwarring.

Het vinden van een 17,3inch dun laptop moet te doen zijn of anders een 15inch das veel makkelijker :)
Daarbij moet je dan wel rekening mee houden dat je volwaardige Thunderbolt 3 ondersteuning mee moet hebben i.s.m. een eGPU. Voor de rest is het inderdaad uitzoeken maar dat is prima te doen.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 12:14
Laat me weten hoe dit afloopt. Heb hetzelfde probleem en game momenteel op een iMac op de keukentafel, omdat deze nog net voldoet WAF heenkomt. Wil ook naar een soort mobiele opstelling toe icm laptop bijv.

there's no tweak without the tweaker

• ThaddeusX
virtualJac schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:12:
Laat me weten hoe dit afloopt. Heb hetzelfde probleem en game momenteel op een iMac op de keukentafel, omdat deze nog net voldoet WAF heenkomt. Wil ook naar een soort mobiele opstelling toe icm laptop bijv.
Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.

eGPU lijkt de beste oplossing maar het is niet een kwestie van plug and play. Als het niet naar behoren werkt heb je problemen omdat het nog in kinderschoenen staat (ook verspilt geld dus).

Cloud gaming is het makkelijkst. Maar zelfs Google Stadia ondersteunt maar zoveel games tijdens launch (19 november).

Helaas geen blizzard games.

Verwijderd

Als je nog altijd opzoek bent naar 'n gaming laptop, kan je ook eens op deze site rondkijken:

https://www.skikk.eu/laptops/gaming , je kan de specs voor 'n deel naar wens aanpassen, let wel op voor de RAM keuze, als je 16GB kiest dan 2x8 GB RAM met dezelfde kloksnelheid, want de 16 en 32GB optie is volgens mij maar 1 latje ram van 16 of 32GB.

• elenaaustin87
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-11-2020
moet ik de GS75 met RTX 2070 max q overwegen om te gaan (het is een open doos en daarom is de prijs geschikt voor mij) of de GT73 met i7 7700hq en GTX 1080 zijn een betere keuze?
Pagina: 1