Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen26081970
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06-2023
Mijn vraag:

Kan ik Honeywell Evohome gebruik laten maken van een in een gebouw aanwezige (mesh) wifi installatie.
Het idee is om het wifi-bereik van Evohome groter te maken.
Of te wel de afstand tussen het bedieningspaneel en de thermostaatkraan (HR92 te vergroten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Kort gezegd: Nee. Lange verhaal: De knoppen en het bedieningspaneel gebruiken een andere frequentie en een ander protocol dan WiFi. Volgens mij zit dit op 868Mhz. Je zou natuurlijk wel nog het bedieningspaneel ergens centraal kunnen hangen en dan losse (bijv. Round Wireless) thermostaten kunnen gebruiken om de ruimte te regelen waar de Evohome nu hangt.

Wij hebben meerdere Evohome installaties in gebruik en heb nog niet eerder gezien dat het signaal te ver weg is. Wat is de afstand? Wellicht een probleem met te veel andere signalen, metaal in de buurt of een slechte antenne in 1 van de 2 onderdelen?

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen26081970
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06-2023
Hoi Rimco, ik kwam na wat zoeken op deze site terecht: https://www.domoticz.com/wiki/Evohome
Best ingewikkeld maar zijn hier wifi mogelijkheden te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@jeroen26081970 Domoticz hebben we er hier ook aan hangen, maar dat doet niet veel meer dan informatie uitlezen via de WiFi interface (gaat via Honeywell online). Met een HGI80 kan je nog wel iets meer doen, maar alsnog niets wat het bereik gaat verbeteren.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW