Vraag

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-10 15:25
Hi, mijn schoonvader is aan een nieuwe gsm toe maar de keuze is best groot in het middensegment. Ik wil er zeker van zijn dat ik niets mis en toch ergens de betere prijs/kwaliteit koop.

Ik zoek een?
Mid-range smartphone, minimaal 5". Prijs/kwaliteit wil ik graag hoog zitten (wie wil geen waar voor zijn geld..?).

Wat is je budget?
Het budget kan tot max €250, maar volgens mij kan €150 al volstaan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Casual stuff: emails syncen en lezen/versturen, whatsappjes, berichten, sporadisch Facebook bekijken, eens browsen, een (simpele) foto nemen,...
Het moet allemaal gewoon wat vlotjes gaan. USB C is een pluspunt maar niet echt een must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik een Xiaomi Mi A2 Lite en ben ik fan van de prijs/kwaliteit die Xiaomi kan geven wanneer je rechtstreeks uit China koopt. Echter denk ik dat het beter is om in een erkende Belgische of Nederlandse winkel te kopen voor eventuele garantieclaims (hopelijk niet nodig). Ik vind het altijd wat moeilijk de beste prijs/kwaliteit te bieden wanneer er dan geen tot weinig aftersales of zit (maar voor producten voor mezelf wil ik dat risico soms wel nemen).

Ik heb ook de LG Q60 gevonden, die bij Mediamarkt of Vandeborre te koop staat voor €249. Lijkt dus een goede middenklasser. Echter is hij te vinden bij Belsimpel voor €140 verzonden naar huis. Is dit de beste of één van de beste deals op dit moment? Heb deze zelf gevonden uit de Best Buy Guide.

Welke vragen heb je hier nog over?
-Welke toestellen raden jullie mij nog aan eens te bekijken/te overwegen?
-Ik heb een klein beetje opgevangen over Huawei en de support van Google die stopt. Is dit iets om rekening mee te houden of kan ik gewoon een Huawei zonder problemen kopen die Android vlotjes zal blijven draaien?
-Belsimpel is mij als Belg niet heel bekend, maar er zijn wel fysieke winkels dat weet ik. Gaan deze vlotjes om met aftersales of is het een struggle om een eventuele garantieclaim uit te voeren?

Alvast bedankt voor de komende hulp.

Beste antwoord (via BramCoding op 06-11-2019 15:20)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-10 19:19

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-11 13:18
Zoals Catch22 al aangaf er is net een nieuwe review. Zou je voor Xiaomi gaan voor de goede prijs/kwaliteitsverhouding dan zou ik persoonlijk eerder voor de mi a3 gaan. Je schoonvader zal het 720p scherm vast geen probleem vinden. Maar dan heb je verder een erg mooi toestel.

• BramCoding
JDV808 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:30:
Zoals Catch22 al aangaf er is net een nieuwe review. Zou je voor Xiaomi gaan voor de goede prijs/kwaliteitsverhouding dan zou ik persoonlijk eerder voor de mi a3 gaan. Je schoonvader zal het 720p scherm vast geen probleem vinden. Maar dan heb je verder een erg mooi toestel.
Klopt, ik bekijk de review na het werk eens. Probleem met Xiaomi is dat hij niet fysiek te verkrijgen is in een Mediamarkt, Vandenborre,... en dat lijkt toch wel belangrijk te zijn voor mijn schoonvader (het gevoel van zekerheid bij een probleempje).

• JDV808
BramCoding schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:20:
[...]

Klopt, ik bekijk de review na het werk eens. Probleem met Xiaomi is dat hij niet fysiek te verkrijgen is in een Mediamarkt, Vandenborre,... en dat lijkt toch wel belangrijk te zijn voor mijn schoonvader (het gevoel van zekerheid bij een probleempje).
Ik heb nu al een hele lange tijd Xiaomi devices. Bij mij bleken het super degelijke apparaten en heb hier weinig problemen mee gehad. 1X een geknapte cameralens zonder dat ik hem had laten vallen. Contact opgenomen met belsimpel en hier werd ik goed geholpen kon gelijk mijn apparaat opsturen en alles werd snel en goed geregeld. Er zijn verspreid door nederland een aantal belsimpel winkels war je heen zou kunnen gaan. Over het algemeen hebben ze niet zoveel smartphones op display alleen de high end devices maar misschien dat je schoonvader hier wel net het stukje vertrouwen door krijgt om de stap te maken naar een dergelijke telefoon. Mijn vader heeft nu de mi a2 en is nog steeds zeer tevreden (en dat gebeurt niet snel).

• BramCoding
JDV808 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:42:
[...]

Ik heb nu al een hele lange tijd Xiaomi devices. Bij mij bleken het super degelijke apparaten en heb hier weinig problemen mee gehad. 1X een geknapte cameralens zonder dat ik hem had laten vallen. Contact opgenomen met belsimpel en hier werd ik goed geholpen kon gelijk mijn apparaat opsturen en alles werd snel en goed geregeld. Er zijn verspreid door nederland een aantal belsimpel winkels war je heen zou kunnen gaan. Over het algemeen hebben ze niet zoveel smartphones op display alleen de high end devices maar misschien dat je schoonvader hier wel net het stukje vertrouwen door krijgt om de stap te maken naar een dergelijke telefoon. Mijn vader heeft nu de mi a2 en is nog steeds zeer tevreden (en dat gebeurt niet snel).
Thanks voor de review. De LG Q60 lijkt wel een goede keuze te zijn dan voor de prijs (en te bestellen bij Belsimpel).

• JDV808
Persoonlijk zou ik de LG q60 links laten liggen. Dit vanwege de "vind ik" erg fragiele micro usb. Ervaring leert toch dat deze aansluiting een stuk sneller "lam" word dan usb c. Ook heeft de a3 bijna stock android en zullen updates dus sneller binnenkomen op dat device.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Binnen dat prijssegment zou ik ongetwijfeld voor de Nokia 6.2 gaan. Aangezien deze op Android One draait ben je verzekerd van maandelijkse updates voor de komende jaren. Vreemd dat deze niet is meegenomen in reviews: Alle geteste smartphones van 150 tot 700 euro

• JDV808
Audiowaste schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:38:
Binnen dat prijssegment zou ik ongetwijfeld voor de Nokia 6.2 gaan. Aangezien deze op Android One draait ben je verzekerd van maandelijkse updates voor de komende jaren. Vreemd dat deze niet is meegenomen in reviews: Alle geteste smartphones van 150 tot 700 euro
De mi a3 draait ook op android one?

Het grootste verschil tussen die 2 toestellen is het scherm en de accu.
De nokia heeft een 1080p lcd scherm, de xiaomi heeft een 720p amoled.
De nokia heeft een 3500 mah accu, de xiaomi heeft een 4030 mah accu.

Conclusie nokia scherper display - Xiaomi veel langere accuduur en kleurvoordelen van amoled scherm.

[ Voor 22% gewijzigd door JDV808 op 08-11-2019 08:33 ]

• BramCoding
Zal even moeten polsen wat nu net het belangrijkste is voor mijn schoonvader. Thanks voor de tips & hulp!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Heb zelf een Xiaomi Note 7 pro waar ik 100% tevreden van ben maar zoek voor mijn twee kinderen een kleiner toestel en kom dan terecht bij de Mi A3.
Heb veel interesse in deze telefoon maar er wordt zo negatief gedaan over dat 720 scherm. Is dit nu echt zo erg en ik begrijp ook niet waarom Xiaomi deze fout gemaakt heeft ?
Pagina: 1