Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget voor een nieuwe developer's pc (en af en toe een game

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Vraag

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 17:10
Hallo,

Ik ben een .NET (Visual Studio) - en webdeveloper.

Nu wil ik een nieuwe PC aanschaffen die bedoeld is om .NET (web) development makkelijk aan kan met veel compileren en af en toe het spelen van een game met aardige settings. (niet minimaal)

Wat zou een normaal budget zijn voor zo'n systeem? Hierbij wil ik rekening houden met het mogelijk upgraden van de grafische kaart om ongeveer 2 jaar.

Alle reacties

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-11 13:37
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Dat is wel vereist namelijk. Vul ook even de vragen die je weg hebt gehaald even in, dat is wel zo handig om advies te geven.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 22:23
Ik zou gokken op 600 a 800 euro ongeveer. Neem aan dat het alleen de pc is met behuizing?

Maar inderdaad, vul even de vragen lijst in die je verwijderd hebt.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

Op zich wel grappig: nu een vraag naar een budget in plaats van een configuratie richting een budget.

Maar zoals al gezegd: heb je zelf al een en ander gevonden of uitgedacht? De vragenlijst helpt al enorm.

Het scheelt bijvoorbeeld ook nogal welke games je wil spelen en op welke resolutie.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Een middenklasse gaming-pc kost 1000

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:55
Wat voor projecten ga je maken in.NET? Een simpele client, enkel web apps, of een backend muti-threaded, high load, low latent, multi user server process? Ga je met machinelearning in de weer?
In het algemeen hebben developer pc's baat bij veel cores, veel RAM en een snelle SSD, en voor machinelearning een stevige videokaart . Een game pc profiteert vooral van een goede videokaart, de meerwaarde van een high end CPU is daar minder groot.
Kortom geef ons wat meer informatie wat voor projecten je gaat developen, en verdiep je eens in wat bouwvoorstellen, bijvoorbeeld hier

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 06-11-2019 13:29 ]

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 17:10
martyw schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:22:
Wat voor projecten ga je maken in.NET? Een simpele client, enkel web apps, of een backend muti-threaded, high load, low latent, multi user server process? Ga je met machinelearning in de weer?
In het algemeen hebben developer pc's baat bij veel cores, veel RAM en een snelle SSD, en voor machinelearning een stevige videokaart . Een game pc profiteert vooral van een goede videokaart, de meerwaarde van een high end CPU is daar minder groot.
Kortom geef ons wat meer informatie wat voor projecten je gaat developen, en verdiep je eens in wat bouwvoorstellen, bijvoorbeeld hier
Goede vragen allemaal. De webapps zullen geen enterprise applicaties worden, maar is meer voor kleinschalige klanten. (zeker geen high volume traffic e.d.)
Wel zal ik meer tijd besteden aan ML, waardoor een goede videokaart idd wel handig is. ML is wel een hoge requirement eigenlijk boven de rest.
Spelletjes zijn met name de single player en strategische spellen zoals civ. Het hoeft zeker niet de allerlaatste games op de hoogste resolutie zijn.

Zelf heb ik die guides ook gelezen en als ik zo mezelf hoor, lijkt het er op dat ik het toch moet zoeken in een highrange game systeem. Waarbij ik wel moet uitzoeken of ik een intel of een AMD nodig heb....

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lees dit voordat je een nieuw topic opent; DAA beleid, je topic is nu redelijk leeg ik ik mis een hoop inzet

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.