OS Disk clone/migratie met single bay USB Dock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-01 15:19
Hoi Tweakers,

Kort vraagje. Ik had even gezocht maar niet een antwoord gevonden hier dat van toepassing was.

Kennen jullie toevallig software waarmee ik een schijf kan klonen/transferen naar een SSD?
Ik vind massa's software dus dat is op zich het probleem niet.

Het probleem stelt zich dat deze software dit rechtstreeks disk to disk doet.

Ik probeer dit te fixen op een AIO systeem waar dit geen optie is. Heb de schijf eruit gehaald, in een single dock USB gestoken en zou dus de image tijdelijk moeten opslaan op het systeem, om deze dan bootable weg te schrijven naar de SSD (nadat ik deze dus swap in de de dock)

Kennen jullie iets van software, mag betalend maar geen 100 euro, waarmee ik dit kan realiseren?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Alle reacties

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32
Ik vind dit een geniale oplossing. Het vergt wat tijd om voor te bereiden, maar het werkt als een tierelier. Je vouwt eigenlijk je bestaande Windows installatie weer op in een imagebestand en kunt dat gebruiken om Windows op de normale manier weer te installeren. Je eindigt dan met een exacte kloon, inclusief al je instellingen en software. Je kunt het ook als backup gebruiken, want het werkt incrementeel. Je hebt alleen een externe harddisk nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 06-11-2019 10:30 ]

• JacobsT
PhilipsFan schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:28:
Ik vind dit een geniale oplossing. Het vergt wat tijd om voor te bereiden, maar het werkt als een tierelier. Je vouwt eigenlijk je bestaande Windows installatie weer op in een imagebestand en kunt dat gebruiken om Windows op de normale manier weer te installeren. Je eindigt dan met een exacte kloon, inclusief al je instellingen en software. Je kunt het ook als backup gebruiken, want het werkt incrementeel. Je hebt alleen een externe harddisk nodig.
Ik heb de windows drive van de andere pc nu gewoon op mijn huidig systeem als een extra schijf lopen. Is dit dan een optie? Lijkt me niet zo'n moeilijk handeling wat ik zoek maar ik vind precies geen enkel pakket dat dit kan voorzien.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-01 12:09
Op de site van de SSD-fabrikant vind je (wel even zoeken daar) gratis clone-software die kan wat jij wil.
Daarmee zijn diverse varianten van clonen mogelijk, inclusief "smart" of selectie van wel/niet mee te nemen partities.

• JacobsT
Heb met AOMEI Partition Assistant via USB de single dock aangesloten op de AIO en het op die manier gedaan.

Heb men workflow enigszins aangepast en zal het dan maar op die manier doen. Is alleszins gelukt zo.

Bedankt voor de feedback!