Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Micro ATX met ALC2020?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• uberdraakje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:32
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik een nieuwe pc aan het samenstellen. Zie hieronder de wenslijst.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 414,50€ 414,50
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 79,86€ 79,86
1PC speakersetsEdifier R1280DB Black€ 110,88€ 110,88
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1ToetsenbordenLogitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)€ 109,-€ 109,-
1MuizenLogitech MX Master 3 Grafiet€ 105,05€ 105,05
1Voedingenbe quiet! Dark Power Pro 11 550W€ 134,04€ 134,04
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 124,63€ 124,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.322,91

Het is al even geleden dat ik dat heb gedaan, dus er is het een en ander veranderd zoals je wel begrijpt. Zoals bijvoorbeeld het moederbordformaat. Daar zie je nu veel micro atx of mini itx borden. Na wat gezoek op het internet leek mij een micro atx goed genoeg. Prijstechnisch acceptabel en qua formaat hoeft het denk ik niet kleiner. Nu viel het mij op dat veel mini itx borden dus vaak wel een nieuwe ACL2020 geluidschip hebben en de micro atx borden nauwelijks. En als een micro atx bord het wel heeft (geschikt voor deze AMD processor tenminste, weet niet hoe het bij andere processoren zit), dan is deze veel duurder. Is daar een reden voor? Kan ik eigenlijk net zo goed voor een mini itx bordje gaan (en eventueel een kleinere kast - mits ie maar heel stil is)?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
ALC1220 zal je bedoelen.
pricewatch: Asus TUF B450M-Pro Gaming is niet duurder dan Mini-ITX.

• uberdraakje
Die ja :)

Ok, maar de keuze is niet bepaald groot. Ik ben er nog niet helemaal uit welke feature set ik wil maar bij micro atx ben ik dus wat beperkt en word ik wat meer gedwongen om naar mini itx te kijken. Wat misschien niet slecht is, maar dan moet ik mij even verdiepen in de voordelen/nadelen daarvan. Ga ik doen!

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10 13:10

TechnoNoob

I'm just a noob.

Vul eventjes de vragenlijst in!
Dan weten we bijvoorbeeld of je het systeem wilt gaan overclocken, want zo niet is je processorkoeler ontzettend overkill, en zou je daar geld op kunnen besparen. Of je moet de koeler genomen hebben vanuit stilte overwegingen? Maar dan nog steeds denk ik dat deze vrij overkill is?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

is voldoende en scheelt je weer paar tientjes

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• uberdraakje
Ah, inderdaad geen overklokplannen. Wel moet ie stil zijn.
Pagina: 1