RX5700 no HDMI video signal @ POST

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb mijn RX570 vervangen door een RX5700 videokaart. Met deze nieuwe videokaart krijgt bij het opstarten, mijn monitor geen signaal. Daardoor kan ik niet in mijn bios komen en kan ik ook niet een ander OS opstarten.
Dit vind ik toch wel vervelend.

Bij het vervangen van de videokaart heb ik letterlijk alleen de videokaart vervangen, en een extra voedingskabel op de kaart aangesloten. Verder heb ik dezelfde HDMI kabel gebruikt.

Mijn monitor, Dell SE2717H, heeft alleen een VGA en HDMI poort.
Mijn nieuwe videokaart, XFX Radeon RX5700 DD Ultra, heeft DP en HDMI poorten.

Met de oude videokaart heb ik paar instellingen in de bios aan te passen om het probleem op te oplossen. Bijv PCIE type aan te passen, van auto naar 2. En fast boot uitgezet. Maar dit leverde niets op.

Binnen Win10 heb ik wel gewoon beeld, onafhankelijk welke beeldfrequentie, 60, 75 of 80hz.

Heeft iemand raad om toch beeld tijdens POST te krijgen met mijn nieuwe videokaart?
(behalve dan mijn oude videokaart erin te steken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Kom je ook de bios niet in als je UEFI instellingen selecteert bij shift+click op opnieuw opstarten? Ik heb bij een cold boot ook no signal met mijn 5700xt, totdat windows opstart. Echter als ik het middels de genoemde methode probeer krijg ik wel beeld.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Bios van het moederbord resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 09:05

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Kun je een andere uitgang proberen/controleren?\
Klinkt nml alsof hij "pre-boot" via een andere uitgang
en dan doorschakeld naar waar hij de monitor detecteerd.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
@evilweed Mijn rx5700 heeft 1 hdmi en 3 dp. Dus een andere hdmi poort gaat niet. Ik kan altijd een kabel kopen met dp naar hmdi aansluitingen, maar dat vind ik geen echte oplossing, mogelijk een workaround.

@Uszka dat ga ik nog proberen, maar eerst ga ik opnieuw win installeren, zie hieronder.

@Blaat de optie om vanuit win in uefi bios te komen heb ik niet. Wininfo32 vermeldt legacy bios. Ik heb denk ik win10 geinstalleerd met de legacy bios wat niet de bedoeling was. Mijn ssd heeft namelijk geen efi bootloader of geen gpt partitie indeling. Volgens mij kan ik alleen overstappen naar uefi als ik win opnieuw installeer onder uefi bios. Ik zie wel of dat mijn 'no signal' probleem oplost. Ik ga er sowieso erop vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik heb recentelijk een nieuwe monitor aangeschaft (pricewatch: Acer V277U Zwart) voor mijn werk PC en die heeft precies hetzelfde probleem met de IGP over HDMI (I3-2105), dus lijkt me eerder een BIOS probleem dan een videokaart probleem.

Sowieso heeft opnieuw W10 installeren natuurlijk geen nut, want het gaat om pre-boot, en dan stuurt W10 nog helemaal niks aan (lijkt mij tenminste?)

Verder dit topic gebookmarked, want ik kan het probleem tot op heden ook nog niet tackelen (dus staat mijn oude 23" VGA monitor er nu nog steeds nutteloos naast voor als ik in mijn BIOS moet komen :(
Luc77z schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:16:
@zion win herinstallatie naar uefi zal niet direct iets opleveren. Maar het biedt wel de mogelijkheid om mijn mobo bios volledig uefi in te stellen. Wat mogelijk wel het probleem oplost.
Zou mooi zijn dan idd, ik wacht je progressie met smart af, want er zijn namelijk honderden soortgelijke topics te vinden op Google, en de ene helft zegt dat het zou moeten werken met UEFI als de monitor ondersteunt wordt, en de andere helft zegt dat het gewoon niet gaat lukken met HDMI.

Ik ben een beetje bang dat ik op een oud Intel Desktopboard DH67BL met HDMI1.2 onder de laatste categorie ga vallen, dus ik hoop dat jij meer geluk hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door zion op 07-11-2019 20:09 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mij werkte het altijd prima, recent wat pc problemen, gpu is aantal keren eruit en erin gegaan, uiteindelijk de voeding vervangen. En nu heb ik hetzelfde probleem. Dat is via dp, en verder geen bios update of iets soortgelijks geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
@zion win herinstallatie naar uefi zal niet direct iets opleveren. Maar het biedt wel de mogelijkheid om mijn mobo bios volledig uefi in te stellen. Wat mogelijk wel het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc77z
  • Niet online
Mijn pc zit nu in volledige uefi modus, maar het heeft niets opgeleverd voor mijn dell monitor. Ik heb als test een oude tv aangesloten op een hdmi ingang. Op de tv werd wel POST weergegeven. Op mijn nieuwe msi monitor krijg ik ook direct POST te zien met de zelfde hdmi kabel, ook via een dp kabel die bij de monitor was geleverd.

Jij zou zeggen dat er geen volledige compatibiliteit tussen mijn nieuwe XFX RX5700 videokaart en mijn oude dell monitor is.

Mijn Dell monitor heb ik weggedaan. Voor mij blijft het een mysterie. Anderen wens ik succes met hun vergelijkbaar probleem.
Pagina: 1