Maken cat 6 patchkabels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianvanAalst
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-08 21:30
Beste mede Tweakers,

Nu uit de testfase van het netwerk wil ik het netwerk wat defenitiever gaan maken. Ik heb hiervoor een patchkast gekocht (en de daarbij horende onderdelen). Ook heb ik hierbij 100 meter cat 6 (100 procent koper soepel) gekocht met cat 6 RJ45 connectoren.

Om dit allemaal te monteren heb ik een netwerktoolsetje bij elkaar gezocht. Dit incl krimptang, punch down tool en netwerkkabeltester.

Ik heb geprobeerd mijn eerste cat 6 kabeltjes te maken. Maar het wil niet lukken.

Wat ik heb geprobeerd is:

Buitenmantel eraf gestript, twist uit de binnenkabeltjes gehaald. Deze op de volgorde gelegd, omhulseltje eroverheen. Volgorde gecheckt. Afgeknipt op juiste lengte. In de RJ45 plug geschoven, helemaal doorgeschoven. en aangeknepen.

Probleem waar ik tegen aan loop is: Alles ligt na het aan knijpen nog op de goede volgorde, alles is helemaal doorgeschoven. Maar toch hebben een aantal aders geen contact.

Is er toevallig iets wat ik verkeerd doe?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Patch kabels zou ik altijd kant en klaar kopen. Loont ook niet om die zelf te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 05-11-2019 22:56 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ben het eens met DukeBox dat ik patchkabeltjes gewoon zou kopen. Kosten nog geen 50 cent per stuk, daar zou ik niet voor gaan hannesen.

Maar wat zou kunnen is dat je gewoon vervelende RJ45clipjes hebt. Laatst ook op m'n werk 11 keer moeten knijpen voordat ik een kabel had waar de 8 aders het meestal deden.

Uit frustratie wat goedkope aliexpress dingen gepakt die ik nog had liggen, en in 1 keer een perfect werkende kabel. Zelfs als je alles goed knijpt, kunnen die dingen nog wel eens heel vervelend doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
JulianvanAalst schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:53:
Ook heb ik hierbij 100 meter cat 6 (100 procent koper soepel) gekocht met cat 6 RJ45 connectoren.

Om dit allemaal te monteren heb ik een netwerktoolsetje bij elkaar gezocht. Dit incl krimptang, punch down tool en netwerkkabeltester.
Post eens welke producten je exact hebt gekocht, liefst met linkjes. Aangezien je patchkabels aan het maken bent, is alles wel soepele (stranded) kabel, of heb je misschien stugge (solid core) kabel gekocht en probeer je daar nu connectoren voor soepele kern op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-05-2022
DukeBox schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:55:
Patch kabels zou ik altijd kant en klaar kopen. Loont ook niet om die zelf te maken.
Bestel je die gewoon online?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, ze groeien bij mij in de tuin aan de patchkabelboom... tuurlijk kan je die online kopen ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hoi,

Je beschrijving lijkt correct. Maar je hebt het over een patchkast en 100m kabel op rol. Punchdown patchpanels en soepele patchkabel gaan niet samen. Heb je misschien connectoren voor harde kern aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad bij het maken van (cat6) patchkabels.
Weet je zeker dat je de juiste volgorde aanhoudt?
Afbeeldingslocatie: https://netwerkkabel-f86d.kxcdn.com/media/image/ca/1a/c7/image-cat6-kabel-maken.jpg
Pagina: 1