SwiftechMC462a HS + tb1400 ... 70 graden

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Met deze combo haal ik al op 1400 70 graden, core is niet verrot,, alles zit er goed op, en dan al op 1400 70 graden, arggh, ligt dit aan de standaard koelpasta, of is de HS versie niet vet genoeg, of is het toch mijn mobo die de boel solt, want idle en full load zijn hetzelfde, terwijl proc wel of niet belast wordt volgens task manager..

Hoe dan ook, ik wil meer mhz, als pc koyud is gaat ie hartsikke goed, maar de temp blijft gewoon stijgen......

Zelfs op 1050 mhz wordt de boel 60+ graden..., wat kan ik het beste doen ??, want volgens mij ligt het niet aan de cooler, die geleidt goed en is uiteindelijk ook superheet ...., kan het zijn dat mobo iets met voltage verkeerd doet, want wat voor voltage ik ook doe, het maakt haast geen graden uit...

Verwijderd

Die temp klopt niet echt. Zit er wel een dun laagje thermal paste onder gedaan? Misschien ff cooler erafhalen, schoonmaken en er weer opdoen? Wie weet gaat je temp dan omlaag.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

je koeler zit er niet goed op
of je hebt er te veel koelpasta eronder gedaan
er moet echt een FLINTERDUN laagje opzitten

Verwijderd

W8. Je koelblok wordt wel heet? Het koelblok moet er dan wel goed op zitten toch? Misschien is er iets mis met je fan?

• Carel
Jah, het is gewoon vreemd, cooler wordt ook kokend...., dat ding zit ook wel goed, maar hij begint met 35 zeg maar, en dan blijft ie gewoon klimmen tot 70, of zelfs tot 76 nu op 1500 mhz, best ziek hoor, maar hij is altijd full load, das echt heel vreemd.... , terwijl volgens task manager er niks gebeurd, maar ful load is ie ook net zo heet ... ??? :?

• Epsilon

Epsilon

dan ligt het idd aan de fan
die fan die er op zit moet je duidelijk horen

HS? staat die voor high speed??
is dit nu de 80mm of de 60mm versie?
maar iig
die maakt een tering herrie en dan weet je iig of het de fan is of niet

• Epsilon

Epsilon

hoe zit het met de casetemp??

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 20:53 schreef Carel het volgende:
want volgens mij ligt het niet aan de cooler, die geleidt goed en is uiteindelijk ook superheet ...., kan het zijn dat mobo iets met voltage verkeerd doet, want wat voor voltage ik ook doe, het maakt haast geen graden uit...
Zijn heatsink wordt heet, dus is de geleiding tussen de proc en de heatsink oke. Als er slecht contact is(scheef of verkeert gebruik van koelpasta) dan blijft de heatsink koud en de proc warm/heet.

heatsink zit dus goed, draait je fan wel :?
Is je fan wel op de heatsink aan het blazen? (de mc462 is typisch zo'n blok waar op moet worden geblazen)

blijft raar, de koeler zit er goed op, en de mc462 is de beste luchtkoeler op de markt (en dan heb ik het over deze high speed versie met 80HP fan)

knal eens een temp sensor op die heatsink en kijk eens hoe warm hij echt wordt. (ik weet niet wat jij heet vindt)

p.s. onboard temp sensors zijn k*t dingen, ik heb een t-bird800@982@1.92v die volgens mijn sensor 29 Graden is (met een FEP32=voorloper v/d FOP32)

• Carel
Yep, fan zit goed, is 3200 rpm, is 80mm, zit niet andersom..... , volgens mij is er gewoon iets mis met mobo, of zou het veel uitmaken of ik AS gebruik... ?
Die fan is oke, 46 cfm, dus das echt we genoeg ....

• Epsilon

Epsilon

die AS maakt weinig uit
maar waarom heb je geen 4000rpm delta MP fan?
die bouwt meer druk op.

Weet je zeker dat je fan draait???
kijk dat maar es na

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

hmm hoge temp 70c
khaalde met een delta mp niet hoger dan 42c stressed op Tb1400 met warm weer.

met de HP 38c

in je signature staat een alpha

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 21:12 schreef Carel het volgende:
Yep, fan zit goed, is 3200 rpm, is 80mm, zit niet andersom..... , volgens mij is er gewoon iets mis met mobo, of zou het veel uitmaken of ik AS gebruik... ?
Die fan is oke, 46 cfm, dus das echt we genoeg ....
ooch ik dacht dat HS High Speed betekende en dat is de versie met de delta 80HP fan, welke is het dan:? niet de 80MP(46cfm) of de 80mm Papst. Misschien is het idd wel zo dat dat fannetje van jouw niet genoeg druk op kan bouwen, en er dus bijna geen lucht door je blok heen loopt.

• Carel
Fan draait, kast is helemaal open zelfs.....
star saber, wat voor koelpaste gebruikte jij???, en dat ik perse die vette delta fan moet is onzin, net alsof mij dat dik 20 graden gaat helpen.. ?

• star-saber

star-saber

Ryzen

ik heb er arctic silver II tussen
scheelt niet veel met gewone pasta
wat is de temp in de bios en waar staat je Vcore op ?

• Carel
vcore staat zo hoog mogelijk..., want stel dat ik 1,6 doe ofzo, dan is het 1 graden verschil, dat is al gek.... dus beter dan zo hoog mogelijk, want anders is ie vet instabiel... , ik vind het maar vreemd hoor, koelblok is ook zo heet, en die fan blaast aardig, echt wel genoeg iig ...

• star-saber

star-saber

Ryzen

hmm raar al 1.75V geprobeert ?

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Laat me raden..... je leest dit met PC probe uit??????

Oh ja joh!!!

• Carel
Yep, alles, maar kwa temp maakt het ook geen hol uit.... , volgens mij is mijn mobo gewoon geflipt en heb ik eigenlijk 2,5 volt ofzo :P

• star-saber

star-saber

Ryzen

pcprobe is niet altijd 100% ok

al mbm5 geprobeert ?

http://mbm.livewiredev.com/

[edit]

link erbij

• Epsilon

Epsilon

idd
probeer hem eerst op het standaard voltage, maar iig je fan is bagger!!
koop een papst 120mm fan en laat die op 7v lopen.
maak een trechter van 120mm naar 80mm van karton en je hebt dan een betere koeler met weinig geluid erbij.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 21:33 schreef Carel het volgende:
Fan draait, kast is helemaal open zelfs.....
star saber, wat voor koelpaste gebruikte jij???, en dat ik perse die vette delta fan moet is onzin, net alsof mij dat dik 20 graden gaat helpen.. ?
daar zou anders best wel eens kunnen gebeuren. stel dat jou fan nou idd weinig druk kan leveren, dan draait hij wel maar wordt er maar weinig lucht door de heatsink heen geperst. Die delta van hem kan wel een hoge luchtdruk leveren en die kan dus wel bijna zijn volle 80 cfm door zijn heatsink heen blazen.

stel dat jouw fan die 43 cfm kan leveren, en maar een hoogste druk kan opbouwen van 1 bar. dan is er GEEN luchtverplaatsing. Natuurlijk kan jouw fan een veel hogere druk opbouwen (anders was het geen fan), maar ik hoop dat je door dit voorbeeld een beetje begrijpt wat ik bedoel.

• Carel
Ik heb 45 cfm ofzo, en een swiftech.... en zijn gasten die met een coolermaster een een 60mmm 20 cfm minder graden halen .... , ik ga niet alles afschuiven op die fan... . , want dat is het gewoon niet, tuurlijk, vetter kan altijd, maarja

• Carel
stel dat jouw fan die 43 cfm kan leveren, en maar een hoogste druk kan opbouwen van 1 bar. dan is er GEEN luchtverplaatsing. Natuurlijk kan jouw fan een veel hogere druk opbouwen (anders was het geen fan), maar ik hoop dat je door dit voorbeeld een beetje begrijpt wat ik bedoel.

Jah, ik snap het, maar ik voel gewoon dat ie goed langs die dingen blaast....

• star-saber

star-saber

Ryzen

ik vindt het maar raar
kan je de heatsink beetpakken ?
hoe warm voelt ie aan ?

als de core 70c dan moet heatsink zeker denk ik een graadje op 60+ wezen

Verwijderd

Zie mij specs voor me cooler..... kijk heb je wel die busjes gebruikt tussen de koeilichaam en klemveren? en bij sommige borden moet je die ringentjes plaatsen en bij sommige borden absoluut niet.

En als jij geen ARTIC silver II gebruikt.... zonde van die dure cooler dan. want als je echt het beste wil zorg dan ook voor de beste afwerking... Artic er dus tussen... niet teveel en niet te weinig, net genoeg dat je adhesie kracht voelt op je proc.

En draai de schroeven goed vast

Suc6

• Epsilon

Epsilon

Op dinsdag 31 juli 2001 21:48 schreef Carel het volgende:
Ik heb 45 cfm ofzo, en een swiftech.... en zijn gasten die met een coolermaster een een 60mmm 20 cfm minder graden halen .... , ik ga niet alles afschuiven op die fan... . , want dat is het gewoon niet, tuurlijk, vetter kan altijd, maarja
logisch natuurlijk, die swaiftech zit vol met pinnen en heeft maar weinig doorstroom ruimte

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 31 juli 2001 22:06 schreef -KOD- het volgende:
Zie mij specs voor me cooler..... kijk heb je wel die busjes gebruikt tussen de koeilichaam en klemveren? en bij sommige borden moet je die ringentjes plaatsen en bij sommige borden absoluut niet.

En als jij geen ARTIC silver II gebruikt.... zonde van die dure cooler dan. want als je echt het beste wil zorg dan ook voor de beste afwerking... Artic er dus tussen... niet teveel en niet te weinig, net genoeg dat je adhesie kracht voelt op je proc.

En draai de schroeven goed vast

Suc6
Als je het allerbeste wilt pak je ArCtic Silver ipv Artic Silver

Geen inspiratie

Verwijderd

Hmz ik zat nog ff te lezen je zei dat het koellichaam ook superheet wordt... das vreemd dan lijkt de boel er goed op te zitten.

Als ik mijn tb @ 1600Mhz draai en me Fan op 12V laat draaien wordt die zelfs bij Tkamer van 20C rond de 43C. Is je proc gewoon niet fucked up???

• Carel
logisch natuurlijk, die swaiftech zit vol met pinnen en heeft maar weinig doorstroom ruimte

Euuh waarom rusten ze dan zo'n ding uit met zo'n fan :P ??
Het is wel logish wat je zegt, maar ik voel gewoon genoeg wind.., ik ga wel zo'n andere fan proberen, maar ik denk dat dat het niet is,
Een vriens van me heeft dezelfde setup, maar ander mobo, en hij haalt 48 graden op 1555 mhz met dit weer, maar als hij det die pot meter zijn fan langzamer zet haalt ie misschien de 50 of hooguit de 55, dus het lijkt mij toch niet de fan

• Carel
hij heeft wel de hp fan..

Verwijderd

Vraagje 1) Welke BIOS versie zit op het mobo.
Hier weet vast wel iemand welke je moet hebben, sommige versies geven warmte problemen, en ook nog foute uitlezing.

Vraagje 2) heb je voor de uiteindelijke montage wel de 'pasvorm' gecontroleerd ??

Je moet eerst checken dat een stukje papier dat onder de 'bult' of inham zit over het deel van de socket dat text er op heeft staan, niet wordt vastgeklemd. Want dat zou betekenen dat de koeler nooit helemaal de cpu kan raken.(Komt voor dus)

Als de koeler dat deel van de socket onder de uitgefreesde richel, aanraakt, moet je de plastic socket een beetje vlak schuren op die plek, totdat een dun papiertje niet meer wordt vastgehouden door de gemonteerde koeler. (Ik heb een vloetje gebruikt..)
Dat alles moet je dus noodgedwongen testen met het mobo uit de kast.. En koelpasta heb je dan ook niet nodig nog..

Als tweede, moet je met wat goedkope witte koelpasta controleren dat de core de koeler goed raakt. Maak beide schoon, drupje witte koelpasta (of van mijn part tandpasta, het moet er toch weer af ;) ertussen, koeler monteren, zachtjes op duwen en er weer afhalen.

De pasta moet goed verdeeld zijn over de core, er moet een wit vierkantjes onder op de koeler zitten, en een eventueel teveel aan pasta moet naar de zijkant van de core geduwd zijn.

(En alles weer schoonmaken dus..)

Enneh, ik heb hier uitgebreid zitten testen, AS of Witte Siliconenpasta, dat maakte helemaal niets in temp uit.

Suc6.. :Y)

Verwijderd

BOVENBUURMAN heeft dus nooit een Swiftech gemonteerd dat mag duidelijk zijn.....

Verwijderd

Zeg Carel, als je vriend wel een Delta 80HP heeft, dan leen je die toch ff, dan weet je het meteen zeker

• Carel
Zeg Carel, als je vriend wel een Delta 80HP heeft, dan leen je die toch ff, dan weet je het meteen zeker

Yep..., maar dat is het gewoon niet, kan haast niet, maar ik ga het iig proberen

en coolerblok raakt echt de proc goed !!!, er is echt niks gaar gemonteerd...
Ik heb nu 1006 beta bios , is die dan gaar ofzo ?..

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Mijn TB1400 met Swiftech cooler en delta hp fan, gaat naar 42 graden. Ik heb er wel ASII tussen zitten, en een extra intake fan van 80 mm aan de zijkant zitten.
Kasttemperatuur word 32 graden.
Ik gebruik bios versie 3c op een abit kt7a boardje. loopt heel stabiel enzo. geen problemen

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 23:27 schreef -KOD- het volgende:
BOVENBUURMAN heeft dus nooit een Swiftech gemonteerd dat mag duidelijk zijn.....
LOL Kod.

Je laat jouw niveau wel weer duidelijk zien zo. Ooit geprobeerd de handleiding bij een koeler te lezen?

Maar het geeft niet, hier doettie het wel goed.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat ook wel makkelijk is om te weten: wat is je case temp. Als die nu al verschikkelijk hoog is dan is je cpu temp natuurlijk ook hoger..

Maar als je zegt dat idle en stressed gelijk zijn dan zou ik zeggen je mobo is nie goed (de temp sensor in idergeval niet)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Carel
Case temp is zo ongeveer 29-33 graden met kast open :P

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 12:15 schreef Carel het volgende:
Case temp is zo ongeveer 29-33 graden
En dan wordt er 70C aangeven voor je CPU, of is dat met de kast dicht??

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Pagina: 1