Vandaag is mijn televisie binnen gekomen, een LG OLED55C9PLA. Ik heb daar alleen een HTPC op aangesloten en doe daar ook alles mee, tv kijken, internetten, Netflix/YouTube etc.
Alles is in orde, behalve 2 belangrijke dingen. Het afspelen van 4K is niet zoals het hoort en krijg een stotterend beeld in YouTube en in VLC. Met VLC had ik nooit problemen maar na vandaag heeft hij ineens kuren. Zo loopt hij vast en sluit zichzelf af of de video loopt vast met afspelen en je hoort alleen geluid maar ik heb geen beeld.
Mijn 2de probleem:
Als ik via Instellingen naar Windows HD Color instellingen ga en ik zet daar HDR aan lijkt het te werken. Maar zodra ik de computer afsluit en weer opnieuw aanzet springt het beeld aan en uit (soort traag flikkeren). Zodra ik HDR uitschakel is het probleem voorbij.
Ik baal hier echt van, heb al een andere HDMI kabel geprobeerd (highspeed HDMI) maar dat maakt geen verschil.
HTPC:
Alles is in orde, behalve 2 belangrijke dingen. Het afspelen van 4K is niet zoals het hoort en krijg een stotterend beeld in YouTube en in VLC. Met VLC had ik nooit problemen maar na vandaag heeft hij ineens kuren. Zo loopt hij vast en sluit zichzelf af of de video loopt vast met afspelen en je hoort alleen geluid maar ik heb geen beeld.
Mijn 2de probleem:
Als ik via Instellingen naar Windows HD Color instellingen ga en ik zet daar HDR aan lijkt het te werken. Maar zodra ik de computer afsluit en weer opnieuw aanzet springt het beeld aan en uit (soort traag flikkeren). Zodra ik HDR uitschakel is het probleem voorbij.
Ik baal hier echt van, heb al een andere HDMI kabel geprobeerd (highspeed HDMI) maar dat maakt geen verschil.
HTPC:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 131,- | € 131,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red WD40EFRX, 4TB | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Behuizingen | Silverstone Milo ML04 | € 87,50 | € 87,50 |
| 1 | Ventilatoren | Noctua NF-R8 redux 1800 PWM, 80mm | € 10,60 | € 10,60 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech Illuminated Living-Room Keyboard K830 (Qwerty US) | € 113,74 | € 113,74 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo 500GB | € 96,- | € 96,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 854,74 | ||