<verwijderd>
[ Voor 98% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:19 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:19 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 94% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:19 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dit!CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:58:
Als je dit commercieel doet zou ik professionele juridische hulp zoeken.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
[ Voor 96% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:19 ]
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
[ Voor 97% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:19 ]
Ik zou het niet eens uitvoeren. Als je gaat filmen dan kunnen medewerkers behoorlijk boos worden. Je zal net iemand tegenkomen die net slecht nieuws heeft ontvangen, dat niet zelf kan verwerken en jou een klap geeft. Geen enkele bedrijfsverzekering die jou schadeloos zal stellen.Squ1zZy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:33:
[...]
Nee, maar ook dit is lastig. Blijkbaar kan mijn werkgever mij dit opleggen. “Part of the job” blijkbaar. Ik vind het niet ethisch en heb aangegeven dit niet meer te willen uitvoeren. Ik heb daar nog geen concreet antwoord op.
Nee dat is het hele punt van een pentest / social engineering testDiedX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:13:
Maar, wil je het? Want mensen gaan echt niet vrolijk worden van het feit dat jij social geengineered hebt. Ik zou hier twee keer over nadenken, en nog even overleggen met de klant.
Sorry maar ik denk dat de kans groter is dat TS de terugkomst van Jezus op aarde filmt dan dat dit zal gebeuren.Trommelrem schreef op donderdag 7 november 2019 @ 06:19:
[...]
Ik zou het niet eens uitvoeren. Als je gaat filmen dan kunnen medewerkers behoorlijk boos worden. Je zal net iemand tegenkomen die net slecht nieuws heeft ontvangen, dat niet zelf kan verwerken en jou een klap geeft. Geen enkele bedrijfsverzekering die jou schadeloos zal stellen.
[ Voor 15% gewijzigd door CurtPoindexter op 07-11-2019 06:21 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
[ Voor 97% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:19 ]
Dat maakt het niet per se lastig. Dat is slechts één argument in een zaak die overduidelijk niet zwart-wit is.Squ1zZy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:17:
[...]
En toch is het wettelijk toegestaan om te filmen en mag je werkgever je dit vragen in een bepaalde rol en in het belang van het bedrijf. Het zit mij niet lekker en ik ga ook het gesprek aan met mijn werkgever, maar dat neemt niet weg dat er wettelijk niets mis mee is. Dat maakt het punt ook lastig vind ik.
Waarom wil je dit filmen? Als "bewijs"? Niet nodig, laat maar een appeltaart achter (zoals eerder gemeld). Sterker nog, je zou zelfs de appeltaart als decoy kunnen gebruiken. Maar dat terzijde.Als ik wil aantonen dat het mogelijk is om fysiek naar binnen te komen bij een bedrijf, mag ik dat dan filmen?
[ Voor 98% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:18 ]
Als het niet goed voelt, inderdaad het gesprek aangaan met de werkgever. En als daar niet het gewenste resultaat uitkomt, moet je ook durven de volgende stap zetten en een andere job zoeken. Heb het zelf ook gedaan na meer dan 14 jaar bij eenzelfde werkgever.Squ1zZy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:17:
[...]
En toch is het wettelijk toegestaan om te filmen en mag je werkgever je dit vragen in een bepaalde rol en in het belang van het bedrijf. Het zit mij niet lekker en ik ga ook het gesprek aan met mijn werkgever, maar dat neemt niet weg dat er wettelijk niets mis mee is. Dat maakt het punt ook lastig vind ik.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik zou zeggen dat het bedrijf dat je inhuurt verantwoordelijk is voor de privacy van diens medewerkers. Normaal dekt het privacy statement van een bedrijf de acties van de door hun ingehuurde bedrijven af.Squ1zZy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:23:
Mag ik tijdens een red team medewerkers filmen met goedkeuring van het bedrijf? Als ik wil aantonen dat het mogelijk is om fysiek naar binnen te komen bij een bedrijf, mag ik dat dan filmen? Er is een vrijwaring en de filmpjes worden geblurd (gezichten), maar mag dat volgens de wet? De medewerkers zijn niet op te hoogte namelijk.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Is dat specifiek deze klant die ander materiaal niet op waarde kan schatten? Is dit een klant waarbij het echt het eigen personeel op film vastgelegd moet worden om de zwakheden aan te tonen? Of is het de mening van jouw werkgever dat echt beeld materiaal (bij de klant) beter laat zien wat jullie doen?Squ1zZy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:53:
Beeldmateriaal komt veel beter aan bij het bedrijf. Dat is de reden waarom wij dit laten zien.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Er zijn wettelijke mogelijkheden. Het filmen is niet algemeen verboden, maar dat hangt er dus ook van af wat je doet met het beeldmateriaal. Aan een medewerker in een 1-1 gesprek laten zien en daarna meteen verwijderen is al weer heel wat anders dan het opnemen in een training voor nieuwe medewerkers van "dit had je nooit moeten doen"Squ1zZy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:41:
[...]
De vraag was of het wettelijk is toegestaan om mensen te filmen op hun werkplek zonder dat ze er vanaf weten. Dat mag wettelijk gezien dus. De vraag was niet hoe de werkzaamheden uitgevoerd moet worden.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Anoniem: 39993
Als dat dé reden is om te gaan filmen, dan ga je aan het kortste eind trekken. Je zult een zwaarwegend belang moeten kunnen aantonen, wat de belangen van de werknemers overstijgt. "Dit komt beter aan bij het bedrijf." is dat zeker niet.Squ1zZy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:53:
[...]
Ik merk dat de meeste er wel hetzelfde in zitten. Het is wettelijk toegestaan en mijn werkgever mag mij ook dwingen deze werkzaamheden uit te voeren. Dat het niet goed zal zijn voor de relatie snap ik.
Ik ga de discussie aan met mijn werkgever en vind het wel interessant hoe andere erover denken. Beeldmateriaal komt veel beter aan bij het bedrijf. Dat is de reden waarom wij dit laten zien.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq