Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-04 14:08
Mijn vraag

Ik zou graag dit bord kopen en ben op zoek naar 2 x 16GB geheugen (32GB totaal dus)

Wanneer ik bij Gigabyte op de site kijk kan ik in het PDF bestand geen geheugen combi vinden voor totaal 32GB, max wat ik zie is 2x8?

https://download.gigabyte...o-wifi_matisse_190812.pdf

Kan er verder niets over vinden en ben op zoek naar iemand die deze combi al heeft of iemand die advies kan geven.

Thanks

Beste antwoord (via Brutus de Bruut op 05-11-2019 20:11)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:46

DataGhost

iPL dev

Die staan er gewoon tussen, hoor. Ook aangegeven als 16GB en dan in 2 sockets, en/of met 32 in de type-aanduiding. Misschien ben je in de war met "2Rx8" en dat zegt niks over de grootte en het aantal modules waarmee ze getest hebben, dat gaat over de chips op de modules.

Verder hoef je je (naar mijn ervaring) vaak niet ontzettend druk te maken over of je geheugen op de QVL staat of niet. Voor een groot aantal moederborden, vooral goedkopere, testen ze behoorlijk weinig modules, en er zijn sowieso zo veel modules dat ze niet allemaal getest kunnen worden. Als het op de QVL staat is het enige wat je hebt een soort van garantie dat het zou moeten werken. Er staat onderaan ook "Memory modules listed as above is for reference only. Due to massive memory models in market, we can only verify some of them."

Als het uiteindelijk toch niet werkt kan je het geheugen WKOA'en en ander geheugen proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 05-11-2019 20:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:46

DataGhost

iPL dev

Die staan er gewoon tussen, hoor. Ook aangegeven als 16GB en dan in 2 sockets, en/of met 32 in de type-aanduiding. Misschien ben je in de war met "2Rx8" en dat zegt niks over de grootte en het aantal modules waarmee ze getest hebben, dat gaat over de chips op de modules.

Verder hoef je je (naar mijn ervaring) vaak niet ontzettend druk te maken over of je geheugen op de QVL staat of niet. Voor een groot aantal moederborden, vooral goedkopere, testen ze behoorlijk weinig modules, en er zijn sowieso zo veel modules dat ze niet allemaal getest kunnen worden. Als het op de QVL staat is het enige wat je hebt een soort van garantie dat het zou moeten werken. Er staat onderaan ook "Memory modules listed as above is for reference only. Due to massive memory models in market, we can only verify some of them."

Als het uiteindelijk toch niet werkt kan je het geheugen WKOA'en en ander geheugen proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 05-11-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:11

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Thanks, zat idd blind te staren op 2Rx8.