Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag: heeft het display nu een matte of glossy afwerking? Volgens Coolblue heeft de 27GL850 nl. een glossy afwerking, terwijl ik bijv. op Amazon voorbij zie komen dat het een mat display is. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Ik ben nl. op zoek naar een >1440p 27-inch glossy monitor en als deze monitor glossy is dan is de keuze snel gemaakt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-11-2019 20:27)

• Luuk1234567890
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-01 17:01
Het is een mat scherm. Volgens mij zijn alle 1440p 144hz mat, misschien dat er een goedkopere 60 of 75hz die glossy is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1234567890
Het is een mat scherm. Volgens mij zijn alle 1440p 144hz mat, misschien dat er een goedkopere 60 of 75hz die glossy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Het is onmogelijk een beetje recente 27-inch 1440p (of hoger) monitor te vinden met een glossy display. Alleen de Ultrafine 5k van LG voldoet daar zo'n beetje aan, maar daar zit meteen ook weer een mooi prijskaartje aan spijtig genoeg.

De refreshrate doet er voor mij niet toe, bovengenoemde specificaties wel.

Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1234567890
Geen probleem. Mag ik vragen waarom je perse een glossy scherm wil? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luuk1234567890 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:21:
Geen probleem. Mag ik vragen waarom je perse een glossy scherm wil? Ik ben wel benieuwd.
Puur vanwege appearance. Ik heb altijd macs gehad (tot op de dag van vandaag) en ben een glossy scherm gewend. Ik vind de uitstraling velen malen beter, kleuren die iets mooier overeenkomen. Ik snap dat technisch gesproken een mat display superieur is en begrijp dus tegen welke downsides ik aanloop, maar voor mij zijn dat niet echt beperkingen waar ik mij aan stoor (in tegenstelling tot een mat display).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1234567890
Ik ben het wel met je eens, de reflecties zullen soms irritant zijn maar mijn oude laptop had ook een glossy scherm en dat vind ik misschien nog steeds wel fijner, zoals je zegt dat de kleuren iets mooier overeenkomen.

''Ik snap dat technisch gesproken een mat display superieur is en begrijp dus tegen welke downsides ik aanloop'' Wat zijn precies de downsides van een glossy display dan, naast reflecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Downsides is een groot woord, maar meer de lagere refreshrate die je vaak hebt bij de glossy schermen in deze prijscategorie, weinig schermen met een echte HDR functie etc. Ik was misschien iets te enthousiast in het woord downsides gebruiken, maar het ging er mij meer om dat ik begrijp dat er tegenwoordig niet veel mensen meer zijn die een glossy paneel kunnen waarderen, maar ik ben daar iig. zeker één van.
Pagina: 1