Laptop ineens erg traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Mijn Laptop is sinds kort erg traag geworden(ongeveer rond de nieuwe windows update in september lijkt het wel). Wat ik bedoel met traag is bijvoorbeeld: Meerdere programma's open hebben zoals een game en discord (wat normaal altijd prima werkte) het spel wat ik speel ,(Rainbow 6 siege), heeft nu af en toe frame-drops wat ik nooit eerder heb gehad. Ook als ik uit mijn game tab om naar Discord te gaan duurt het erg lang voordat mijn Discord de pagina ververst om actuele data te weergeven. Ik heb ook gemerkt dat het afsluiten van mijn latop nu erg lang duurt (rond de 40sec) wat eerder ook gewoon veel sneller ging. En af en toe lagt mijn laptop ook wanneer ik bijvoorbeeld een paar WORD-bestanden open heb staan.

Laptop specs:
HP-omen
I7-7700HQ @2.8GHz
RAM: 8gb
Geforce 1050Ti 4GB
1TB HDD: HGST HTS721010A9E630 - 931,51 GB
128GB SSD: SanDisk SD8SNAT-128G-1006 - 119,24 GB
Bios versie: F.52-05/02/2019
Laatst geïnstalleerde update (vanuit instellingen):
2019-10 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1903 for x64 gebaseerde systemen (KB4522355)

Ik heb al geprobeerd om het probleem om te lossen door:
Bios bij te werken naar nieuwste versie
Video-kaart bij te werken naar nieuwste versie
Achtergrond apps uit te schakelen
Processor energiebeheer veranderd naar max: 100% met en zonder netstroom.
Ik heb ook voor de zekerheid een complete systeemscan uitgevoerd met BitDefender en er is gelukkig niks gevonden.

Maar tot nu toe heeft helaas niks geholpen :'( , ik heb echt geen idee waar dit aan zou kunnen liggen en ik zou eventueel advies erg waarderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Henk24sma op 06-11-2019 12:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Zijn je harde schijven vol, en heb je de temperaturen gecheckt? Throttling kan zeker een ding zijn.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Racing_Reporter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:04:
Zijn je harde schijven vol, en heb je de temperaturen gecheckt? Throttling kan zeker een ding zijn.
HDD: 613GB over van de 1000GB
SSD: 15.3GB over van de 128GB

Ik heb de temperaturen gecheckt met Speccy en ze zien er prima uit naar mijn mening.
Temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Die temperatuurtjes moet je even checken zodra 'ie hem gaat belasten, dus in een game met multitasken. Dit lijkt meer idle / ergens in Windows te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Racing_Reporter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:30:
Die temperatuurtjes moet je even checken zodra 'ie hem gaat belasten, dus in een game met multitasken. Dit lijkt meer idle / ergens in Windows te zijn.
Dit is het resultaat met Discord open en een potje DIRT Rally.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xw9UuMtzCAUg2R0ftOuN2oAb/thumb.png
Dit zijn erg hoge temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Eens kijken of je het ding kan schoonmaken, de inlaat en uitlaat enzo. Desnoods klep eraf zolang het je garantie niet verknalt (dus dat je geen sealtjes breekt). Zou ook kunnen dat de koelpasta op is gedroogd, dan geleidt het niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
Racing_Reporter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:31:
Eens kijken of je het ding kan schoonmaken, de inlaat en uitlaat enzo. Desnoods klep eraf zolang het je garantie niet verknalt (dus dat je geen sealtjes breekt). Zou ook kunnen dat de koelpasta op is gedroogd, dan geleidt het niet goed meer.
Ik heb met de stofzuiger even de in en uitlaat schoongemaakt. Ik had even een doekje voor de stang voor de stofzuiger gehouden zodat ik de opgevangen stof even kon bekijken. Dit was niet veel stof, maar er was wel wat stof aanwezig. Ik heb hierna opnieuw DIRT-rally opgestart samen met discord en dit zijn mijn huidige temperaturen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wYEmflBr6P2XQN58WsMb1V0C/thumb.png

Een stuk koeler.

[ Voor 33% gewijzigd door Henk24sma op 06-11-2019 14:23 ]

Pagina: 1