divx capturen

Pagina: 1
Acties:

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik heb een v6800 ddr deluxe
"vroeger" (week geleden) draaide ik nog in win2k, als ik dan capturede, kon ik rechtsreeks in een divx codec capturen,

sinds ik dus win98 geinstalleerd heb, ben
ik deze codecs kwijt, ik weet niet hoe ik
die erbij moet installeren... ik zal destijds
wel iets geinstalleerd hebben, waarvan ik niet weet wat het is, dat die codecs daarin heeft geflikkerd.. iemand?

Verwijderd

Moet je even naar http://divx.ctw.cc gaan daar kun je het downen

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
erm, afspelen is geen probleem
ik heb het over C A P T U R E N

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
hmm, wazig
het schijnt idd te zijn, dat die codecs voor afspelen, ook meteen degene zijn voor opnemen :( dan weet ik niet wat er aan de hand is, ik heb 0 codecs in m'n virtualdub lijstje :(

Verwijderd

tsss :D
www.vcdhelper.com

eens rebooten, of een goed os installeren :)
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/encoding.html#enc

voor proggies

Verwijderd

Heb je misschien de codering op iets anders dan RGB24 staan? Want afhankelijk van de codering (bv Asus Video 2.0, UYVY, 24 bit RGB, 16 bit RGB, 8 bit palettized) laat ie alleen de codecs zien die daar wat mee kunnen.

In Asus Live 4.40 bijvoorbeeld (ik weet niet waar je mee captured; ik adviseer VirtualDub, maar dat even terzijde) moet je onder Capture Format/Size even het default image format van Asus Video 2.0 naar RGB24 aanpassen, dan kun je bij de nuttige codecs.

O, ik lees dat je inderdaad al VirtualDub gebruikt. Check even of onder het menu Video/Format je het Imageformat wel op 24 bit RGB hebt staan.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Denk je dat je processor dat aan kan? DivX capturen??? Mijn Celeron 500 komt niet eens tot de helft van het aantal frames op 352 x 288 @ 24bit / 25 fps

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
bunny, als je een meisjes was
kreeg je nou een tongzoen :)
het werkt :)

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
hmm, gaaf man
als ik capture met de divx codec
heeft hij 3mb per seconde nodig????? WTF?

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
hmmz, fps met v6800 realtime divx capturen = 6fps :)

dit klopt neem ik aan ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zei ik toch? Tenzij je een 1GHz of betere proc hebt, heeft dat realtime DivX encoden geen zin...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Mijn TBird@850 komt een aardig end (nee 704*576 lukt nog niet maar een stukkie kleiner wel) maar bij realtime compressie met divx is de kwaliteit om de een of andere reden veel slechter (ook al trekt ie 25 fps).

Ik capture daarom eerst met Indeo RAW (let op! MAAR EEN FACTOR 2.7 COMPRESSIE dus je hebt wel even een vette HD nodig), gaat prima realtime en is perfect van kwaliteit.
Heb je geen HD-ruimte genoeg, gebruik dan een andere, snelllere en betere compressie maar minder kwaliteit bv de ASUS compressie.

Daarna laat ik virtualDub nog eens (niet realtime) met filters en divx aan de slag gaan tot het op een cdtje past.
Pagina: 1