Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop start wel op maar zwart beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Henrico15
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 10-11 11:54
Hallo,

Ik heb een msi laptop de GS73VR 6RF-021NL om precies te zijn.
Maar hij start sinds een tijdje nog wel op maar geeft geen beeld. Nu heb ik al wat geprobeerd en met een externe monitor werkt het soms! Maar vaak niet. Heeft iemand er verstand van en wat er eventueel stuk zal kunnen zijn?

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Je videokaart die het opgegeven heeft? Lijkt mij het meest logische.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:04
@Henrico15 Nou het zou de connector (meestal een flat cable) kunnen zijn die een beetje los zit.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• VapingQueen
  • Nu online

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mel33 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:43:
@Henrico15 Nou het zou de connector (meestal een flat cable) kunnen zijn die een beetje los zit.
Dat verklaart niet waarom het met een extern scherm ook vaak niet werkt, tenzij de connectoren beide op dezelfde flatcable zitten.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Henrico15
Mmh zou zonde zijn. Is er een manier om dit te testen?

• VapingQueen
  • Nu online

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Henrico15 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:13:
Mmh zou zonde zijn. Is er een manier om dit te testen?
Als de flatcable los zit, dan zou de laptop open moeten, dat is de enige manier om dat te controleren. Voordeel is dan wel, dat je ook kan zien of er wat mis is met het gpu gedeelte, zoals vocht of kortsluitingsvlekken. Zonder de laptop open te maken, kom je dus geen stap verder.

• Henrico15
Heb ik al gedaan maar zag geen vocht plekken...
Moet er dan nieuwe gpu in?

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:57

E65

Aka Thunderstorm65

Heb je alle verwijderbare onderdelen al eens los gehad en opnieuw geplaatst? Geheugen / ssd enzovoort, probeer dat eens. Slechte contacten willen ook weleens voor rare problemen zorgen.

Doet graag mooie dingen met geluid

• RS2K1993
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 08:50
Hier zelf ook eens dit probleem gehad met een GT73VR 6RE Titan. Geheugen is toen onder garantie vervangen.

• Henrico15
Oké, Ik kan alles even opnieuw plaatsen. Maar ik zag een video en vroeg me af of dit mogelijk was bij een laptop: YouTube: EEN DODE VIDEOKAART TOT LEVEN BRENGEN?! - €10 MUFFE GAMING PC UPGRAD...
De grafische kaart verheten en dan de contact punten weer herstellen. Of is een externe videokaart een optie?

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09-11 22:48
Henrico15 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:25:
Oké, Ik kan alles even opnieuw plaatsen. Maar ik zag een video en vroeg me af of dit mogelijk was bij een laptop: YouTube: EEN DODE VIDEOKAART TOT LEVEN BRENGEN?! - €10 MUFFE GAMING PC UPGRAD...
De grafische kaart verheten en dan de contact punten weer herstellen. Of is een externe videokaart een optie?
Een vriend van mij heeft dat ooit eens gedaan met een oudere dell laptop.

Echter houdt er rekening mee dat je ook je laptop kan beschadigen ipv repareren hiermee!

Hij had het ook als last resort gebruikt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Henrico15
Oké, Ik dat is dus een goeie oplossing en zou waarschijnlijk het wel verhelpen?

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:57

E65

Aka Thunderstorm65

Henrico15 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:26:
Oké, Ik dat is dus een goeie oplossing en zou waarschijnlijk het wel verhelpen?
Wij noemen dat reflowen, het is vaak een tijdelijke oplossing aangezien het defect na verloop van tijd weer terugkeert.
Als je niet genoeg verstand van zaken hebt zou ik dit niet aanraden aangezien de grafische chip waarschijnlijk op het moederbord van de laptop zit en er tijdens dit proces heel veel mis kan gaan.
Het beschadigen van andere componenten kan in een oogwenk gebeurd zijn.
Bovendien moet je de laptop compleet demonteren en gaat het filmpje over een videokaart, zeer waarschijnlijk een nVidia gtx 8*** kaart die na een reflow nog weleens een half jaartje wilden werken.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Henrico15
@E65 En zou een externe videokaart werken?

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Henrico15 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:12:
@E65 En zou een externe videokaart werken?
Hoe oud is de laptop? Een externe GPU is ook niet goedkoop, als je geen garantie meer hebt, dan kun je beter een nieuwe laptop aanschaffen vermoed ik. In ieder geval bestaat er practisch nooit een mogelijkheid om de GPU te vervangen in een laptop tenzij deze is voorzien van een MXM model, maar dat zijn er maar weinig.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Henrico15
Klopt, het is bga maar ik zie op internet bedrijven die hem reflowen voor 115 euro is dit slim?

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Nee want het is onwaarschijnlijk dat het helpt, het is waarschijnlijker dat je meer defect maakt.

Hoe weet je trouwens dat de laptop altijd opstart? Een ledje die brand of een fan die draait verteld je namelijk niet of een laptop wel of niet opstart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:58
Zie je wel zaken op het scherm als je er met een felle lamp (i.e. de flitser van je telefoon) op schijnt als ie aan staat? Het zouden natuurlijk ook de backlights kunnen zijn die er de brui aan hebben gegeven.

Het euvel met (bijna) loslatende contacten van een bga chip, zou ik in eerste instantie vooral artifacts (verticale lijnen, blokjes en dergelijke) verwachten.

• Henrico15
@-The_Mask- ik weet dit niet zeker maar heel af en toe doet hij het alleen op een extern beeld scherm dus niet op laptop scherm. Verder branden de toetsen en fan wel.

@Pixxel ik zie niks, en heb ook geen verticale lijnen gezien ofzo

• Henrico15
Maar ik vind het ook zo zonde om hem zo weg te doen want hij koste bijna 2000 euro.

• -The_Mask-
  • Niet online
Henrico15 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:35:
Maar ik vind het ook zo zonde om hem zo weg te doen want hij koste bijna 2000 euro.
Je hoeft hem ook niet weg te doen. Garantie is het eerste waar je mee kan beginnen, ook al is de garantietermijn van 2 jaar verlopen dan nog mag je verwachten dat een laptop van 2000 euro wel langer mee gaat.

Zie hiervoor Shopping Forum

Tweede optie is dan altijd nog laten repareren. Wie weet is het gewoon een simpele reparatie van minder dan 100 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

• Henrico15
@-The_Mask- nou het probleem is dat ik het aankoopbewijs kwijt ben.

Dus het beste gewoon naar een computerzaak gaan en hem laten onderzoeken?

• -The_Mask-
  • Niet online
Henrico15 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:25:
@-The_Mask- nou het probleem is dat ik het aankoopbewijs kwijt ben.
Online gekocht? Dan kun je het meestal wel terug vinden op de site van de webshop.
Dus het beste gewoon naar een computerzaak gaan en hem laten onderzoeken?
Alleen als het een goede winkel is, mijn ervaring leert dat verreweg de meesten niet over de kennis beschikken voor het repareren.

AMD Nieuwsdiscussie

• Henrico15
@-The_Mask- nee in een winkel.

Zou ik hem dan terug moeten sturen naar msi? Of waar anders laten repareren?

• Henrico15
Of iemand anders xD

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik weet niet waar je hem het beste langs kunt brengen, persoonlijk repareer ik het zelf. Geen ervaring met anderen dus. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• Henrico15
@-The_Mask- ik heb 2 mogelijkheden:
1. Iemand wil hem kopen voor 200 euro
2. Hem opsturen naar de mediamarkt

Wat zou jij doen en wat is de beste oplossing

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Reflowen is wel degelijk een meervoorkomende oplossing bij de GTX1060's op dit model. Een betere oplossing is je aankoopbewijs opgraven & bij MSI klagen - want dit is natuurlijk veel te snel kapot.

Woont in Helsinki

• Henrico15
@Intelligo die ga ik echt niet meer vinden. Wat zou je doen dan hem opsturen naar media markt of verkopen voor 200?

• -The_Mask-
  • Niet online
Ook defect is die meer dan 200 euro waard. Ik heb trouwens niet het idee dat de Media Markt de beste reparateurs heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Henrico15 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:21:
@Intelligo die ga ik echt niet meer vinden. Wat zou je doen dan hem opsturen naar media markt of verkopen voor 200?
Contant betaald? Bankhistorie doet wonderen.Ook daarmee kan je aanspraak op garantie maken.

Woont in Helsinki

• Henrico15
@-The_Mask- oke, wat voor soort winkel of iets zal jij hem heen sturen?

@Intelligo ja contant voor gespaard des tijd

• Gamo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09-11 21:31

Gamo

Research Before You Buy

Hoi Henrico,

Ik zou contact opnemen met de klantenservice van MSI, en mocht er geen garantie meer te krijgen zijn, dan vragen wat een diagnose zou kosten.

Als de diagnose gedaan is kunnen ze je ook vertellen wat een reparatie zou kosten en dan kun je dat overwegen :)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Diagnose: "Moederbord stuk, niet meer te repareren en niet meer te verkrijgen."

Daar ga je dan met je goede gedrag.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:03
sypie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:21:
Diagnose: "Moederbord stuk, niet meer te repareren en niet meer te verkrijgen."

Daar ga je dan met je goede gedrag.
Aannames.. gewoon even contact opnemen met MSI, navragen, wellicht ook nog wat coulance aangezien het veel te snel is. Vragen staat vrij en kost niks.

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
@ExiZTeNcE Er staat geen leeftijd vermeld in het topic ondanks dat aan @Henrico15 wel gevraagd is wat de leeftijd van de laptop is.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:03
sypie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:36:
@ExiZTeNcE Er staat geen leeftijd vermeld in het topic ondanks dat aan @Henrico15 wel gevraagd is wat de leeftijd van de laptop is.
Hij is verschenen in de pricewatch in augustus 2016, dus hij is Max 3 jaar oud.. een laptop heeft een gemiddelde gebruiksduur van 5 jaar, dus hij zou sowieso nog aanspraak kunnen maken op garantie aangezien je recht hebt op een deugdelijk product tijdens de verwachte levensduur, maar zonder bon of bewijs in de vorm van een afschrift heb je weinig poot om op te staan.. dus alleen contact opnemen met msi biedt nog een mogelijkheid om er iets van te maken, MediaMarkt doet sowieso niks zonder bon of bewijs

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Henrico15
Oké dan ga ik ze wel bellen en/Of mijn laptop opsturen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True