frames per seconde kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovse
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-12-2020
Mijn vraag
Ik heb een tijdje geleden mijn eigen PC gebouwd en heb er best wel wat geld aan uit gegeven. Met mijn specs haal ik in een game zoals Rust en GTA niet meer dan 65 fps. Setting lager zetten geeft nog slechtere frames dan het al is. mijn vraag is daarom ook of ik iets over het hoofd zie wat fout is aan de setup van de PC of dat ik iets moet upgraden aan mijn pc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7-7700 cpu
16gb ram
1080 8gb gpu
b700 coolermaster voeding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niks loopt op 100 % in de taakbeheer terwijl ik Rust aan het spelen ben, en ik had maar 58 fps. ik heb ook niks zwaars op de achtergrond runnen. (zie afbeelding)
https://ibb.co/HqpZQLb[/img]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Resolutie? Recente drivers?

@-The_Mask- B700 is waardeloos toch? @hugovse Kan het me zo snel even niet herinneren, maar volgens mij is dat een voeding waar je echt absoluut geen 1080 aan wil hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 23:10
Chipset- en videokaartdrivers eerst even updaten (of installeren).
(zou ik aanraden, zonder verdere info. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kan je eens je taakbeheer grafiek op Logical processors zetten? Hij is nu >50% belast, maar als 4 van de cores 100% belast zijn en het spel schaalt niet beter dan over 4 cores kan nog steeds je cpu de bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovse
zetje01 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:22:
Chipset- en videokaartdrivers eerst even updaten (of installeren).
(zou ik aanraden, zonder verdere info. )
die zijn helemaal up to date

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 16:25
Welk scherm heb je (resolutie), dat kan namelijk heel veel uit maken? Tevens, met lagere settings zou de fps echt hoger moeten worden, hoe meet je deze, met fraps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovse
kluyze schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:25:
Kan je eens je taakbeheer grafiek op Logical processors zetten? Hij is nu >50% belast, maar als 4 van de cores 100% belast zijn en het spel schaalt niet beter dan over 4 cores kan nog steeds je cpu de bottleneck zijn.
Hoe zou ik dat moeten doen? (srry ben niet de handigste in dit soort dingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dit ^

Die spellen zijn hoedanook slecht geoptimaliseerd, het ruikt alsof je 4 'echte' cores 100% belast worden en de multithreads niet gebruikt worden, niet heel erg verbazend voor zulke games die op heel veel verschillende systemen (pc, console, amd, intel, arm) moeten kunnen draaien.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovse
WEBGAMING schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:19:
Resolutie? Recente drivers?

@-The_Mask- B700 is waardeloos toch? @hugovse Kan het me zo snel even niet herinneren, maar volgens mij is dat een voeding waar je echt absoluut geen 1080 aan wil hangen.
Dan ga ik zeker nieuwe voeding kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
hugovse schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:30:
[...]

Hoe zou ik dat moeten doen? (srry ben niet de handigste in dit soort dingen)
Ik heb een engelse windows, dus ik weet de termen in nl niet. Maar als je op de grafiek met je rechtermuisknop klikt zou er iets van 'change graph to' moeten staan waar je kan kiezen tussen 'overall util' en 'logical processors'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovse
https://ibb.co/svpCmG0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Het CPU en GPU verbruik kan ook lager zijn omdat de game niet meer in focus is. Laat de grafiek met gebruik toevallig een hoger verbruik zien? Tevens kan het zijn dat ier iets te heet wordt, waardoor het terugclockt. Zeker omdat je lagere FPS krijgt met lagere settings zou ik het in die hoek zoeken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lol, je GPU loopt te niksen en de CPU is constant bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
WEBGAMING schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:19:

Het is inderdaad niet echt een goede voeding en was ook zeker een slechte keuze in die tijd. 700W heb je alleen nodig bij een extreem overgeklokte high-end PC en dan ga je geen budget voeding gebruiken. Deze voeding is dan ook voor niemand geschikt.
hugovse schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:31:
[...]

Dan ga ik zeker nieuwe voeding kopen
Deze PC neemt zal niet meer dan 300W verbruiken als alle onderdelen 100% belast worden. Een goede 450W voeding is dan ook prima, maar neem wel een goede voeding en geen slechte want anders schiet je er niks mee op.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovse
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:36:
Het CPU en GPU verbruik kan ook lager zijn omdat de game niet meer in focus is. Laat de grafiek met gebruik toevallig een hoger verbruik zien? Tevens kan het zijn dat ier iets te heet wordt, waardoor het terugclockt. Zeker omdat je lagere FPS krijgt met lagere settings zou ik het in die hoek zoeken.
Mijn cpu is 63graden en de mijn gpu 72graden, is dat ook te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovse
-The_Mask- schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:45:
[...]

Het is inderdaad niet echt een goede voeding en was ook zeker een slechte keuze in die tijd. 700W heb je alleen nodig bij een extreem overgeklokte high-end PC en dan ga je geen budget voeding gebruiken. Deze voeding is dan ook voor niemand geschikt.

[...]

Deze PC neemt zal niet meer dan 300W verbruiken als alle onderdelen 100% belast worden. Een goede 450W voeding is dan ook prima, maar neem wel een goede voeding en geen slechte want anders schiet je er niks mee op.
Welke zou u mij aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 16:25
Een voeding gaat echter de fps issues niet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hugovse
sjaakwortel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:29:
Welk scherm heb je (resolutie), dat kan namelijk heel veel uit maken? Tevens, met lagere settings zou de fps echt hoger moeten worden, hoe meet je deze, met fraps ?
ik heb een msi 144hz curved scherm en speel met een resolutie van 1920x1080. ik meet de fps met de ingame fps counter en die van geforce experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
hugovse schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:46:
[...]

Mijn cpu is 63graden en de mijn gpu 72graden, is dat ook te hoog?
Die 63 graden van de CPU zijn dat de temperaturen van de vier core's? Zou je anders een programma als CoreTemp kunnen gebruiken, die leest de temperatuur van de core's uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:30
Gooi dat er eens af. Hoor en zie wel vaker problemen met die software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovse
-The_Mask- schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:08:
[...]

Die 63 graden van de CPU zijn dat de temperaturen van de vier core's? Zou je anders een programma als CoreTemp kunnen gebruiken, die leest de temperatuur van de core's uit.
https://ibb.co/HXmf3gD zie afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat ziet er normaal uit.

Je zou eens een schone Windows installatie kunnen doen, maakt dat geen verschil dan is de CPU gewoon niet snel genoeg.

[ Voor 71% gewijzigd door -The_Mask- op 05-11-2019 22:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1