Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Inzethaard afwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• w00d
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:34
Vorig jaar heb ik een inzethaard geplaatst in onze openhaard, echter de afwerking van de rand loop ik op vast. De ruimte tussen de inzethaard en de schouw zelf is afgewerkt met brandwerende platen welke vervolgens gestuct zijn (bewust niet strak gestuct, zodat het oppervlak oneffen is net zoals de haard zelf)

Echter moet ik het stucwerk nog steeds schilderen en hier kom ik niet uit. Het liefste willen wij het in ongeveer dezelfde kleur hebben als de haard. Alleen dit moet natuurlijk niet effen gedekt zijn, eerder wat gemĂȘleerd.

Ik had eigenlijk verwacht dat er wel verf soorten waren welke in de buurt komen van het natuursteen. Een wat waterige verf welk met een spons oid aangebracht wordt in meerdere lagen.

Echter ben nu bij twee verfspecialzaken geweest en beide hebben geen idee hoe ik dit moet doen. Het beste advies tot nu toe is, kies een andere kleur dan de schouw zelf.

Na wat Photoshop probeersels blijven wij toch de kleur van de schouw zelf het meest rustige vinden. Zwart of donkergrijs (kachelstaalgrijs zullen we maar zeggen), vindt ik ook niet mooi staan.

Iemand een idee / tip hoe dit op te lossen?

https://tweakers.net/ext/f/z4oW1y03IErh3K8DJFQSfw4H/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/QBoLaa2frA2MmVJDc62qa0qn/thumb.jpg

Alle reacties

• ACRNM
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13:29
Ik zou persoonlijk ook gewoon donker verven (op strak getrokken stucwerk overigens).
Je kan lopen klooien om ''in de buurt'' van de kleur van de schouw te komen maar het zal altijd verschillen en dus altijd opvallen. Dan beter gewoon hard contrasteren en meegaan met de inzethaard in een donkere kleur zodat de focus op de haard ligt.

Mijn eerste gedachte was overigens of je niet gewoon een afdekplaat kon krijgen van hetzelfde staal. En na een korte google zoektocht lijkt dat idee niet al te onuitvoerbaar:

ACRNM wijzigde deze reactie 05-11-2019 18:10 (8%)

• w00d
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:34
Die rand van haardstaal is inderdaad verkrijgbaar, echter kwam ik daar bovenaan niet mee uit.

Ik hoopte de stalen rand achter het sierstuk te kunnen steken (die boogjes), maar dat paste niet.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True