Toon posts:

[PC valt uit] Wijze tweakers, help mij!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier een groot raadsel:
Een pc, een duron 800mhz met een Jetway J663AS-Pro moederbord en een 300mhz rainbow ATX kast valt uit na een ongeveer een half uur aan te hebben gestaan. Als je dan de speakers uit zet gaat de pc weer aan, maar valt dan al snel weer uit.
Bij mij thuis echter staat dezelfde pc zonder problemen dag en nacht aan dus wat is nou het probleem??? Ik zit met mn handen in het haar wat ik heb geen flauw idee waar het nog aan kan liggen, aan de temperatuur i.i.g. niet. Hierbij vraag ik dus de hulp van wijze tweakers die een oplossing weten

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

kabelbreuk ---> speakerkabel ?

ik zou et niet weten .

geen foutmelding ? gewoon uit ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

doet ie dat ook als er helemaal geen speakers aan zitten..??

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

zoek anders in et bios, mischien zon nare wake up functie (maar met speakers?)

anders onderdelen gaan vervangen en wegstrepen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

DJ

Zitten alle Componenten (PC, Monitor, Speakers) in hetzelfde stopcontact? Dan bedoel ik dus dat de spullen in zo'n Verdeel doos (slof) zitten die in zichzelf geaard is.

Als je namelijk de spullen (PC, Monitor, Speakers), in een _niet_ geaarde Verdeel doos stop, dan kan er "potentiaal" verschil opbouwen (dat is statische lading). Daardoor kunnen dit soort storingen optreden.

Ik zelf heb het ook es een keertje gehad, maar dan met twee PC's die via een Seriele kabel (nul modem) verbonden waren. Ze zaten allebei in een aparte verdeel doos. Dus onderling niet geaard. Van 1 PC is toen de Seriele poort kapot gegaan . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Alle onderdelen zitten in dezelfde slof in een geaard beschermt stopcontact, hij doet hetzelfde als de speakers niet aangesloten zitten, en ik kan wel alles uit elkaar halen maar waarom doet hij het hier wel en 5 km verderop niet???

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja en alle wake-up, standby etc functies zijn al tot 0 teruggebracht dus wat dat ding betreft gaat ie nooit uit maar hij valt dus uit
als ie uitvalt gaan het powerlampje op de kast helemaal flippen (heeel snel aan en uit enz.)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

DJ

Dan blijft er maar 1 ding over. Namelijk de Voeding. Waarschijnlijk zit er verschil in de stroom voorziening bij jou en bij die andere persoon thuis. Het hoeft maar een fractie te zijn. Als je een voeding hebt die tegen de grens van de toleranties werkt, dan kan het zo zijn dat de voeding het bij de een (bij jou dus) wel werkt, en bij de ander niet. Dus probeer eens een andere voeding.

Als dat het ook niet is, dan weet ik het ook niet meer.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik het op dezelfde plaats bij met een andere voeding proberen
iemand nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
onder andere

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een 300mhz atx kast :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik zou eens alle kaarten eruit halen, op je video na natuurlijk en eens kijken wat er dan gebeurd. Alles goed....kaartje erbij...enz

Verwijderd

Topicstarter
ok gaat wel lang duren
ja ok 300watt dan tering
hoe zijn stroomaanvoerproblemen nog op andere manieren te merken, iemand een progje dat dat kan meten ofzo?
ik ben student geen electricien

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

moet je gewoon een keer jouw voeding bij hem erin hangen.
doet ie het gewoon dan is zijn voeding gaar.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Temperatuur mischien.

Ik had dus ook zo'n probleem -> Netwerk pc stond met ventilatie sleuven tegen de muur en werd te warm met dat mooie weer.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Topicstarter
Aan de temperatuur ligt het niet, 2 fans extra er in gezet
ik zal de strip-down methode maar even toepassen, andere specs:
een safeway modem
een geforce 2 mx van foe jong hai (of iets in die richting)maar die werkt goed, heeft eigen koeling)
onboard sound
128 mb ram (werkt ook goed, ook al geprobeerd)
dus
wie het weet mag het zeggen!

Verwijderd

Ik vind wel raar probleem, wat gebeurt er met alleen een videocard in het systeem? Want ik vind raar dat het eerst een uur werkt, heb je in windows sleep mode aanstaan.

Verwijderd

een hoop travo`s zijn uitgerust met een thermische bev. kan het wezen dat de voeding zelf te warm wordt ?????????????

Verwijderd

probeer eens een soort stabilisator van de spanning die binnenkomt (dingetjes zijn ook handig voor onweer enzo)... misschien helpt dat

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Pak eens zo'n dikke kabelhaspel en haal de stroom eens uit een andere kamer (andere stoppengroep) en kijk wat er dan gebeurd. Je kunt ook altijd ff met een multimeter het voltage meten wat daar uit de muur komt, en dat vergelijken met wat er thuis uit komt.

Verwijderd

Topicstarter
stabilisator is al gedaan, en er komt 230-235 volt uit de muur
nieuw gevonden: op de schroefjes aan de achterkant staat een heel klein beetje spanning, ik heb zon schroevendraaier met ledje er in, als je die er tegenaanhoudt gaat het ledje branden betekent dat er spanning op staat toch? misschien iets met stroom die weglekt? wie weet er hier meer van???

Verwijderd

Vroeger ook een probleem gehad met een pc die steeds uitviel (op de meest onaangemane momenten en zonder een regelmaat).

Maar toen we naar een 'regelmaat' gingen zoeken vonden we dit : wanneer het licht aan werd gedaan in de keuken sprong m'n pc uit, wanneer de elektrische kachel aanging, sprong de pc uit.

Op het idee gekomen om een ups (power suply) te kopen die (dachten we) de pieken in de spanning zou kunnen opvangen. En jawel, geen enkel probleem meer met gehad (ook een andere voeding bracht op).

Misschien staat hier iets tussen dat je eventueel kan helpen ?
Pagina: 1