Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1269602

Topicstarter
Hey

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn grootvader, hij is momenteel niet erg goed te been dus het zou een toestel moeten zijn dat hij op zijn rollator mee door het huis zou kunnen nemen.

Momenteel heeft hij een gewone vaste telefoon maar hij begint het moeilijker te krijgen om met deze te werken aangezien de knoppen redelijk klein zijn. Ook kan hij nog moeilijk horen wat de kleinkinderen tegen hem zeggen over de telefoon. Ook vindt hij het ook zeer moeilijk om met technologie om te gaan en snapt hij niet zo goed hoe het allemaal werkt... Simpel is dus ook de key hier!

Kortom dus gewoon een telefoon voor bejaarde mensen :)

Ik heb zelf al wat research gedaan en hierbij kwam ik uit op de seniorentelefoons van Swissvoice. Het handige hieraan is dat sommige plaatjes hebben zodat hij op de foto kan drukken van degene dat hij wil bellen.

https://www.onedirect.co....-handset-met-foto-toetsen

https://www.onedirect.co.nl/swissvoice/swissvoice-xtra-2155

Heeft er iemand al ervaring met deze toestellen en zijn ze echt gemakkelijk genoeg voor ouderen? Of zijn er nog andere toestellen mogelijk aan te raden?

alvast bedankt 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1269602 dit is aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT

Zou je verder nog willen toevoegen wat het budget is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:59

Racing_Reporter

Contentmaker

Even m'n ma een sms'je gestuurd op haar seniorentelefoon :+

Misschien ook iets voor jou. Ik laat het je weten.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1269602

Topicstarter
@rens-br Mijn budget is €75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De eerste link is geen op zichzelf werkende telefoon, het is een extra handset, je hebt dus nog een DECT telefoonbasisstation nodig die op de analoge telefooncontactpunt kan worden aangesloten.

Ik ben ook (steeds opnieuw, omdat het niet voldoet) op zoek naar een telefoon voor senioren. Het valt me op in deze markt dat er zoveel rommel te koop is en ook dat cruciale functies vaak ontbreken, zoals het instelbaar luider maken van het geluid (zonder vervorming), een instelbare luide beltoon en een gemakkelijke interface. Die combinatie heb ik nog niet gevonden. Ook de kwaliteit van het geluid wordt steeds minder goed. Kennelijk kiezen fabrikanten liever voor minder kwaliteit als dat een paar centen fabricagekosten bespaart. Ook bij A-merken.

Er zijn genoeg telefoons met grote knoppen op plaatjes, maar dat is nou niet echt heel erg belangrijk in een seniorentelefoon, senioren moet je niet als seniel of analfabeet behandelen. Zelfs voor mij als IT-er is het niet direct duidelijk wat allerlei extra knoppen op een telefoon doen. Daar kunnen nog enorme stappen worden gemaakt.

De prijzen zijn ook nogal hoog. Met 75 euro red je het niet als je iets wilt wat alle problemen oplost en goedkoop wordt al snel duurkoop als je iets anders nodig hebt. Geloof niet zomaar de beschrijving, maar zoek recenties op bij amazon.de. Dan blijkt vaak dat een product niet klopt met de beschrijving of dat het anders werkt dat je denkt.

Telefonie is tegenwoordig bijna altijd VOIP, en de kwaliteit daarvan is vaker slechter dan beter dan een ouderwetse telefoonlijn. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk. Dus kijk ook naar de Internetprovider.

Een aanbieder uit Amsterdam heeft een moeilijk navigeerbare website maar wel met een iets serieuzere beschrijving dan de meeste andere sites: http://www.phone-master.n....html#Draadloze-telefoons
Dit is geen advies om daar te gaan kopen, ik heb nul ervaring met deze winkel en het aanbod.

Het kan goed zijn dat een lokale zorgwinkel (die winst niet het belangrijkste vind) de spullen heeft staan voor een prijs die niet onderdoet voor de online prijzen. Mijn advies zou zijn zelf te gaan kijken en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
Wat mij is opgevallen is inderdaad ook de grote hoeveelheid troep, maar ook de toestellen die niet meteen perse troep lijken missen de voor senioren zo belangrijke snufjes. Mijn opa is 92 en kan kleine knopjes niet goed zien. Nummers intypen is een hele opgave, zelfs op een telefoon met extra grote toetsen. Gelukkig bellen senioren niet met veel verschillende mensen, dus een telefoon met geheugen is ideaal, 10 knopjes is ruim voldoende, liefst erg groot. Helaas zijn op de meeste van dat soort toestellen de nummerknoppen inderdaad groot, maar het geheugenknopje weer heel klein. Wat denken die ontwerpers?

Gelukkig vond ik dit apparaat, leek ideaal omdat je het kunt aansluiten met elke normale telefoon, die blijft verder ook normaal werken. Helaas, als je de gebruiksaanwijzing leest dan staat daarin dat de geprogrammeerde nummers slechts enkele minuten onthouden blijven als het apparaat wordt losgekoppeld van de telefoonlijn. Dat betekent voor mij om de haverklap support calls omdat de kiezer het 'niet meer doet'. Maak je zo'n handig apparaat, maar je verprutst het op de details. Was het nou zo moeilijk om hiervoor een permanent geheugen te maken?

Het apparaat bleek overigens niet meer leverbaar, maar toch.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 17:50

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Is de gigaset e310 niks?
Pagina: 1