Boeiend. GoT is vziw provided as-is. Dus recovery point objective is zo goed mogelijk, recovery time objective van het forum kan best dagen duren. Dan worden vele users niet vrolijk, maar er gaan gelukkig nog steeds geen mensen dood ofzo, en er worden ook geen miljoenen aan euro's verloren als het er een week uit ligt. Hooguit wat advertentiederving.
Daarnaast heeft T.net zijn zaakjes op technisch vlak best wel goed voor elkaar al zeg ik het zelf. Maar daar kan @
Kees meer over roepen verwacht ik

Ben stiekem wel benieuwd hoe groot de DB van het forum inmiddels is. Zou verwachten dat sec het forum (dus ex gehoste plaatjes ed) onder de 2TB zit, maar geen idee eigenlijk.
Retenties van een jaar lijkt mij meer bij chatboxen en messaging horen. Enter FB, IRQ, you name it. Dat ga je niet allemaal bewaren idd. FB zou denk ik best willen dat ze het langer konder bewaren. Maar daar is de schaal simpelweg te groot voor om dat rendabel te maken. Das ook een andere businesscase trouwens: voor FB gaat het vnl om de waarde die uit de data te halen is. Die is bij stories van tijdelijke aard, dus die bewaar je niet al te lang. Mocht je denken dat FB dat doet voor welke andere reden dan ook dan om er zijn voordeel mee te doen, heb je het mis. Je bent daar geen klant maar het product dat verkocht wordt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)