Retentie op HK posts en topics.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het lijkt mij een verbetering als posts en topics in de HK een retentie krijgen van pak 'm beet 1 jaar. Dit omdat de nieuwswaarde ontzettend laag is (soms al na een paar uur, denk aan het GKMT).

Voordelen: overall content wordt relevanter.
Lichtere database backups kan ook een argument zijn.

d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Waarom zou je een forum slopen door berichten na 1 jaar te verwijderen? :?

Of vraag een mod je HK-XS weg te halen en je retentie is een paar minuten. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:11:
Waarom zou je een forum slopen door berichten na 1 jaar te verwijderen? :?

Of vraag een mod je HK-XS weg te halen en je retentie is een paar minuten. ;)
Ik zie wel meerwaarde voor oneindig bewaren van posts en topics buiten de HK. Daar zit vaak kennis in en je kan ermee voorkomen dat eenzelfde discussie opnieuw gevoerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je het willen? Oud spul zakt vanzelf wel naar beneden en zit daardoor niet meer in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:43
JJ Le Funk schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:09:
Het lijkt mij een verbetering als posts en topics in de HK een retentie krijgen van pak 'm beet 1 jaar. Dit omdat de nieuwswaarde ontzettend laag is (soms al na een paar uur, denk aan het GKMT).

Ik neem aan dat tekst als tekst wordt opgeslagen.
Ik durf te wedden dat twintig jaar huiskamer-tekst lachend op een miniscule USB-stick past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Of, 1 apart topic dat berichten niet langer dan x uur bewaard. Denk aan vergelijkbare techniek in Facebook: Stories. Dit om zin en onzin te kunnen scheiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:54
Begrijp nou nog niet echt het doel wat je hiermee wil bereiken...
Zo zwaar is een forum nou ook weer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ja, en sites als FB zijn daarmee zo vergankelijk als de pest. Ik speelde ooit een online textbased spelletje en die wiste topics van hun forum na een halfjaar geen bericht. Na verloop van tijd ging zo de hele historie van het spel eraan en nu is er vrijwel niks meer van over. Dat was om ruimte te sparen in ~2000. Nu is daar geen sprake meer van met de TB's die je tegenwoordig om de oren vliegen.

Overigens is 65,8% van al je berichten (4.331/6.579) in de HK geplaatst, dus je zoekt zelfbescherming? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 05-11-2019 16:35 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik browse als ik mij erg verveel nog in eeuwenoude draadjes op GoT ook in de HK enzo. (Is best lachen, moet je ook eens proberen).
Ik ben vast niet de enige die zich af en toe verveelt. :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
zetje01 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:21:
[...]

Ik neem aan dat tekst als tekst wordt opgeslagen.
Ik durf te wedden dat twintig jaar huiskamer-tekst lachend op een miniscule USB-stick past.
Compressieverhouding zal hoog liggen , maar hoe lang duurt het inpakken? En dus ook restoren bij calamiteit of migratie . Uurtje minder is toch winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

JJ Le Funk schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:09:

Nieuwswaarde is misschien laag, maar dat maakt verwijderen nog niet per definitie beter dan behouden. Welk probleem probeer je precies op te lossen of welke nieuwe functie probeer je ermee te introduceren?

Ik kan me trouwens niets voorstellen bij 'overall content wordt relevanter'. Hoe zie je dat precies voor je? Een 'nieuwswaarde'-getal berekenen die omhoog gaat als er minder irrelevante posts in de db staan ofzo? :?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57

orf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:43
JJ Le Funk schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:46:
[...]

Compressieverhouding zal hoog liggen , maar hoe lang duurt het inpakken? En dus ook restoren bij calamiteit of migratie . Uurtje minder is toch winst.
WhahahahA
Ik was effe vergeten op een techforum te zittten.

"Okay mensen, we hebben een storing gehad in onze database. Over een halve dag zullen we wel weer up en running zijn; vooral het uitpakken van de tekst van de HK kon wel eens een uurtje duren. Maar geen zorgen, we hebben deskundige mensen aan het werk hoor."
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier nog steeds geen HK toegang aangevraagd. Het vermoeden bestaat dat, als ik het wél zou hebben, ik nergens anders meer aan toe kom. Er zullen vast heel bijzondere zaken besproken worden, zeker wanneer k zo'n topictitel voorbij zie komen zoals van @orf hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:05
Is Tweakers niet sowieso al viervoudig redundant en met Raid 87 uitgerust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Ik hoop niet dat dit je voornaamste reden is; als er behoefte is om ruimte vrij te maken word er wel vanuit de organisatie over nagedacht hoe ze dit willen doen, daar hoef jij je echt niet druk om te maken.

Daarnaast, tegenwoordig is dataopslag zo goedkoop, dat moet echt geen probleem meer zijn voor een site zoals tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Denk je nu serieus dat de HK qua data een uur nodig heeft om te comprimeren? En dat ook zo lang duurt om uit te pakken? Nies 10 keer en het is al klaar voor je weer naar het scherm kan kijken.

Waar je je maar druk om kan maken. :/

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Wat probeer je op te lossen/verbeteren? :) Het komt over alsof je een oplossing probeert te bedenken voor een niet-bestaand probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 05-11-2019 20:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Boeiend. GoT is vziw provided as-is. Dus recovery point objective is zo goed mogelijk, recovery time objective van het forum kan best dagen duren. Dan worden vele users niet vrolijk, maar er gaan gelukkig nog steeds geen mensen dood ofzo, en er worden ook geen miljoenen aan euro's verloren als het er een week uit ligt. Hooguit wat advertentiederving.

Daarnaast heeft T.net zijn zaakjes op technisch vlak best wel goed voor elkaar al zeg ik het zelf. Maar daar kan @Kees meer over roepen verwacht ik :) Ben stiekem wel benieuwd hoe groot de DB van het forum inmiddels is. Zou verwachten dat sec het forum (dus ex gehoste plaatjes ed) onder de 2TB zit, maar geen idee eigenlijk.

Retenties van een jaar lijkt mij meer bij chatboxen en messaging horen. Enter FB, IRQ, you name it. Dat ga je niet allemaal bewaren idd. FB zou denk ik best willen dat ze het langer konder bewaren. Maar daar is de schaal simpelweg te groot voor om dat rendabel te maken. Das ook een andere businesscase trouwens: voor FB gaat het vnl om de waarde die uit de data te halen is. Die is bij stories van tijdelijke aard, dus die bewaar je niet al te lang. Mocht je denken dat FB dat doet voor welke andere reden dan ook dan om er zijn voordeel mee te doen, heb je het mis. Je bent daar geen klant maar het product dat verkocht wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:22:
Wat probeer je op te lossen/verbeteren? :) Het komt over alsof je een oplossing probeert te bedenken voor een niet-bestaand probleem.
ik zag veel voordelen voor de off-topic sub-fora, op het nostalgische aspect na, voor wie af en toe een draadje terugleest uit 2004.
Wat toverstaf betreft, die hele mossel mythe heeft 'm uiteindelijk wel weggejaagd als je 't mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Hahn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:22:
TS is vast consultant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
JJ Le Funk schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:54:
[...]

ik zag veel voordelen voor de off-topic sub-fora, op het nostalgische aspect na, voor wie af en toe een draadje terugleest uit 2004.
Het is niet niks om voor te stellen om alle posts in een bepaald (heel groot) forumdeel tijdelijk te maken. Natuurlijk kan alles wat voordelen hebben, maar er zal ook nagedacht moeten worden over de nadelen ;)

Al had je het iets anders ingestoken, dan had er denk ik best wat waarde in je idee kunnen zitten: bij het aanmaken van een topic kunnen kiezen voor 'selfdestruct na x uur' oid zou best wel geinig kunnen zijn. Bijvoorbeeld voor vrijdag-middag-onzin-topics die een dag erna toch gesloten zouden worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het credo is toch: "What stays in the HK, stays in the HK"... ;) ?

Waarom dus inhoud verwijderen? De HK kent veel klassiekers en enkele jarenlange vervolg topics. Waarom zou je daar een retentie op willen? En waarom het argument dat het sneller te backuppen is? 8)7

Wat is voor @JJ Le Funk het voordeel?
Ik dacht dat het maken van backups geen hinder vormen voor gebruikers?
Bensimpel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:35:
Ik browse als ik mij erg verveel nog in eeuwenoude draadjes op GoT ook in de HK enzo. (Is best lachen, moet je ook eens proberen).
Ik ben vast niet de enige die zich af en toe verveelt. :+
Agreed :+

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2019 09:15 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:54:
Hier nog steeds geen HK toegang aangevraagd. Het vermoeden bestaat dat, als ik het wél zou hebben, ik nergens anders meer aan toe kom. Er zullen vast heel bijzondere zaken besproken worden, zeker wanneer k zo'n topictitel voorbij zie komen zoals van @orf hierboven.
Meh. Met mijn oude account kon ik er in maar spectaculair is het niet. *knip* sneren en oude koeien uit de sloot halen is nergens voor nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 06-11-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

"Aan deze deur wordt niet gekocht"

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

De HK zie ik zelf niet als onzin-forum, maar als huiskamer waar je gezellig met elkaar kan babbelen, en soms even je hart kan luchten....

Maar soms wordt er ook wel eens een grappig topic (over 'zinvolle' invulling van televisie bijv. O-) ) geopend, wat gewoon tot in de diepe geschiedenis leuk blijft om te lezen.

Boeit die rest van de geschiedenis niet, dan sloop je die selectbox onderaan er toch uit met een CSS-snippet? Et voila...... Je hebt retentie! :)

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
wat is deze HK precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

De Huiskamer, een apart forum om gezellig met elkaar te discussiëren zoals in een
echte huiskamer. Gelden speciale toegangseisen voor.

Forum FAQ #hkvoorwaarden

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:26:
[...]

De Huiskamer, een apart forum om gezellig met elkaar te discussiëren zoals in een
echte huiskamer. Gelden speciale toegangseisen voor.

Forum FAQ #hkvoorwaarden
aha thanks. zal er eens over nadenken om toegang aan te vragen
Pagina: 1