iets meer duidelijkheid graag ?
bedoel je een stekker adaptor of een inbouw adaptor ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
wat denk je nou, hij vraagt om een adapter van 92mm naar 60mm. En jij denk een een 3pins naar 4pins ofzoOp dinsdag 31 juli 2001 21:01 schreef talin het volgende:
iets meer duidelijkheid graag ?
meer ontopic, gaat waarschijnlijk niet lukken in nederland(w88 todat de oc-shop ze gaat leveren) uit amerika laten komen is erg duur. Ik heb prijzen gehoort van F150 met fan(verzendkosten included)
Zelf maken is een goed alternatief, koop gewoon een plaat alu van 0.5mm dik en knippen en plakken maar. Je zult wel een beetje handig moeten zijn want je zult hem behoorlijk moeten verstevigen. en hoe langer je hem maakt hoe meer je hem moet verstevigen.
p.s. ik heb een 120=>60 gemaakt, maar toen kwam waterkoeling, ach het was leuk om te maken, en staat wel stoer op mijn broertjes proc.
Als je 1 van alu gaat maken, hoef je hem eigenlijk niet te verstevigen (wel ondersteunen).
Je kunt idd alu goed lijmen, maar ook solderen.
Je kunt idd alu goed lijmen, maar ook solderen.
And The Only One
Ik heb er eens een gemaakt van wat trespa/spaanplaat zoiets. Uit zo'n stuk wat iedereen wel in de kelder/garage rommelhok heeft liggen.
Het is niet echt moeilijk. Je kunt het ook nog simpelere (niet mooier) doen.
Je schroeft op de heatsink een fanguard van de maar die je erop wilt hebben. En daarop schroef je de fan. je moet wel wat lange bouten pakken zodat je met de onderlinge afstanden kunt spelen. En dan draai je van boven naar benenden (van de fan naar de heatsink) tape erom heen. En klaar is kees. Als je de eerder genoemde onderlinge afstanden op elkaar afstemd krijgt het geheel keurig deze : \/ vorm.
het werkte bij mij 3 graden beter als mijn definitieve,nette, spaanplaat/trespa adapter.
En uiteindelijk terug naar 7000 toeren fannetje van 60x60 met 0/7/12 volt regeling.
Das toch het makkelijkste
Het is niet echt moeilijk. Je kunt het ook nog simpelere (niet mooier) doen.
Je schroeft op de heatsink een fanguard van de maar die je erop wilt hebben. En daarop schroef je de fan. je moet wel wat lange bouten pakken zodat je met de onderlinge afstanden kunt spelen. En dan draai je van boven naar benenden (van de fan naar de heatsink) tape erom heen. En klaar is kees. Als je de eerder genoemde onderlinge afstanden op elkaar afstemd krijgt het geheel keurig deze : \/ vorm.
het werkte bij mij 3 graden beter als mijn definitieve,nette, spaanplaat/trespa adapter.
En uiteindelijk terug naar 7000 toeren fannetje van 60x60 met 0/7/12 volt regeling.
Das toch het makkelijkste
Geen inspiratie
Mja... maar dit heeft als nadeel dat het grootste gedeelte van de lucht langs het koelblok gaat...Op woensdag 01 augustus 2001 16:57 schreef martijn12345 het volgende:
Je schroeft op de heatsink een fanguard van de maar die je erop wilt hebben. En daarop schroef je de fan.
Vooral omdat in het midden van een fan niet tot nauwelijks lucht word verplaatst... Dit kan dus zelfs tot gevolg hebben dat het slechter koelt dan een normale 60mm fan...
Pagina: 1