Toon posts:

Cpu convertor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn in het gebruik van een cpu convertor.
Wij hebben een PII 400 thuis staan, en die processor is niet snel genoeg meer om de nieuwste games te draaien.
Ik denk er nu dus over om zo'n convertor in slot 1 te duwen en er een celeron 900 mhz op te zetten.
Ik vraag me af of dat allemaal goed gaat, ook met het voltage en de multiplier e.d.

Verwijderd

Je moet eerst eens kijken of jouw mobo dat wel ondersteunt.
Zo ja: no problem.
Zo nee: moet je toch eerst een ander mobo aanschaffen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ligt er aan wat voor bord je hebt. Als't een wat oudere is (PII400, gerede kans dus) heb je een kans dat je bord niet de juiste (lagere) spanning kan leveren. En, een nieuw BIOS wil ook wel eens een vereiste zijn. Het is in ieder geval niet zo dat als het bord de benodigde spanning niet kan leveren een slot convertor daar eventjes verandering in brengt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 31 juli 2001 20:51 schreef abbadon het volgende:
Het is in ieder geval niet zo dat als het bord de benodigde spanning niet kan leveren een slot convertor daar eventjes verandering in brengt.
Het kan wel... Er is een slotket met een voltage regulator, maar zo'n ding is echt heel zeldzaam en ook duur...
Weet ook ff niet meer het merk...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Op dinsdag 31 juli 2001 20:59 schreef BrZ het volgende:

[..]

Het kan wel... Er is een slotket met een voltage regulator, maar zo'n ding is echt heel zeldzaam en ook duur...
Weet ook ff niet meer het merk...
PowerLeap Neo :) Alleen zijn ze zoals je zegt erg duur en heel slecht verkrijgbaar ;(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.