Displayport 1.4 verschillen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 09:54
Hallo,

Ik heb een displayport 1.4 kabel geleend van een vriend en deze doet het perfect icm mijn pc + Dell Alienware AW2518HF.

Nu wilde ik zelf een kabel kopen, maar heb nu al 3 modellen gehad die het niet deden. Kan het gelukkig wel gratis terug sturen, maar begin me af te vragen of er een specifiek model moet zijn?
Wat ik heb besteld zijn ook displayport 1.4 met de juiste connector. Of zitten hier nog verschillen in?

De kabel die ik te leen heb, merk amphenol kan ik niet meer vinden. Die deed het wel direct. Stop ik een kabel in die ik heb gekocht, geeft hij geen beeld!

Of ik heb 3x pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 14:36

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Welke kabels heb je gekocht dan?

Mogelijk heeft het te maken met de vaak voorkomende pin-20 issue. Veel kabels hebben deze verbonden terwijl dat absoluut niet mag. Het resultaat kan allerlei raar gedrag van de videokaart zijn.

Het beste wat je kan doen is een VESA gecertificeerde kabel kopen. Dan heb je gegarandeerd geen issues.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Momenteel heb ik een Club3D waar ook de Vesa logo op staat.

Kan het niet aan de settings van de computer/monitor liggen?
Of is het altijd plug en play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan eens kijken wat er gebeurd als je de refresh rate lager zet van het scherm in Windows. Maar in principe moet DP 1.4 dat met gemak trekken.

En ja, het kan altijd aan instellingen liggen, maar dan zou het met de andere kabel ook niet moeten lukken. Tenzij je die in een andere input van het scherm hebt gedaan, en die niet op automatisch input detecteren staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een kabel is een kabel. Er bestaat geen DP 1.4 kabel.
All DisplayPort cables are compatible with all DisplayPort devices, regardless of the version of each device or the cable certification level.
Het enige verschil is de DP versie die je graka ondersteunt.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 05-11-2019 18:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Microkid schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:11:
Een kabel is een kabel. Er bestaat geen DP 1.4 kabel.

[...]

Het enige verschil is de DP versie die je graka ondersteunt.
Een kabel die uit natte dropveter bestaat is dan wel een kabel, maar DP over zo'n ding jagen gaat niet lukken :+

Voor DP heb je over het algemeen hetzelfde als HDMI of netwerkkabels; het moet een goede koperen kabel zijn, vaak twisted en met een mantel om dat op de frequenties van hoge resolutie DP het vrij storingsgevoelig wordt. Een CCA kabel van 10 meter gaat bijvoorbeeld nooit werken.

Een kabel die in-spec is en op 2 meter lengte of minder zit gaat altijd werken. Wat in dit specifieke geval een probleem kan zijn is DP_PWR, in sommige monitoren en videokaarten is dat verkeerd geïmplementeerd en als je dan een kabel aansluit gaat een van de twee kanten z'n complete bus transceiver uitzetten. Het kan dus zijn dat die AMP kabel toevallig de DP_PWR er uit heeft. Die kabels zijn overigens gewoon te krijgen: https://www.amphenol.com/node/5264 bijv is bij nagenoeg elke grotere winkel die niet aan een of andere single-brand leverancier vast zit te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door johnkeates op 05-11-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kx22 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:23:
Hallo,

Ik heb een displayport 1.4 kabel geleend van een vriend en deze doet het perfect icm mijn pc + Dell Alienware AW2518HF.

Nu wilde ik zelf een kabel kopen, maar heb nu al 3 modellen gehad die het niet deden. Kan het gelukkig wel gratis terug sturen, maar begin me af te vragen of er een specifiek model moet zijn?
Wat ik heb besteld zijn ook displayport 1.4 met de juiste connector. Of zitten hier nog verschillen in?

De kabel die ik te leen heb, merk amphenol kan ik niet meer vinden. Die deed het wel direct. Stop ik een kabel in die ik heb gekocht, geeft hij geen beeld!

Of ik heb 3x pech gehad.
Koop dezelfde als die je hebt geleend.(waarschijnlijk 1.2 volgens specs van je scherm)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Oh heb ik geen 1.4 nodig maar een 1.2? Dat zou een hoop verklaren!

edit
Nee toch niet. Ik wil namelijk op 240hz blijven gamen. Dat kan niet met 1.2

[ Voor 39% gewijzigd door kx22 op 05-11-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kx22 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:00:

edit
Hoogst ondersteunde DisplayPort versie 1.2(ook rog swift 240Hz 1080p)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 14:36

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

kx22 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:00:

edit
Die twee versies zijn interverwisselbaar en compatibel. Een DP1.2 Kabel kopen voor DP1.4 signaal en vice versa moet gewoon kunnen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ik kom er echt niet uit.....
Weer 2 kabels bij amazon besteld en doen het alsnog niet.

Kan het zijn dat mijn vega 56 videokaart 1.4 niet ondersteunt?
Pagina: 1