Op zoek naar Mobo vervangen ivm defect :(

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-01 17:12
Dit probleem speelde zich sinds ongeveer 2 weken geleden :
soms start die helemaal niet, pc gaat binnen 1 sec aan en dan uit, de fans spinnen en dan stoppen ze. Dat blijft die proberen totdat ik de schakelaar uitzet aan de achterkant.

Wil het probleem onderzoeken maar dan heb ik hem net weer op de stroom gezet en werkt de PC gewoon, dit had ik gisteren en zondag ook en toen die uiteindelijk aanging heb ik er gewoon de hele dag op kunnen spelen :?
Heb er een week alsnog gebruik van kunnen maken. Elke dag kwam ik thuis nadat ik s'ochtends de stroom eraf had gehaald, en de pc functioneerde prima. Kon de hele avond intensief gamen. S'ochtends ging de pc dan niet aan als de stroom er op had gezeten de hele nacht.

Vorige week dinsdag ging die echter niet meer aan nadat die s'avonds ook een x uitviel, midden in een youtube filmpje. Heb de temps in de gaten gehouden, cpu lag rond de 33c idle en gpu rond de 50c idle.. dus dat was het probleem niet.

Naar de levix gebracht want ik heb geen onderdelen om mee te testen. Die geven aan dat het tot op heden niet de videokaart is, niet de cpu, niet de voeding en waarschijnlijk ook niet het geheugen. Enige wat overblijft is het mobo. Vandaag komt RDR2 uit, de eerste game die ik ooit heb gepreordered op pc. En dan gaat mn pc stuk.

Help me AUB zsm aan een nieuwe goed moederboard. Ik had een ASrock b85 killer, ongeveer 2 maandjes geleden via marktplaats gekocht ( thx voor een goede deal asshole )

Ik zoek een?
Moederboard met DDR3

Wat is je budget?
100 euro min of meer

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit als er maar een I7 4770 in kan met DDR3 16GB ram, dikke cpu cooler, Geforce 1060GTX 3gb Zotac Mini

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ja ik ga het thuis gebruiken voor gaming

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• James Pond
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb 4x 4GB DDR3 geheugen.. dus ik moet wel 4 banks. Van die moederboarden, wat zou je zeggen dat de beste prijs/kwaliteit verhouding is die nog leverbaar zijn?

En denk jij ook dat dit toch echt het euvel moet zijn?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

James Pond schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:20:
[...]

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb 4x 4GB DDR3 geheugen.. dus ik moet wel 4 banks. Van die moederboarden, wat zou je zeggen dat de beste prijs/kwaliteit verhouding is die nog leverbaar zijn?

En denk jij ook dat dit toch echt het euvel moet zijn?
Ik denk dat het voor een CPU uit 2013 allemaal weinig uitmaakt :P
Ik heb geen idee over prijs of kwaliteit, ik vind ze eigenlijk allemaal erg duur, zonde van het geld zegmaar...

Geen idee of dit je euvel is want ik weet niet precies wat de rest van je systeem is, het zou ook goed aan de PSU kunnen liggen als ik het zo hoor, maar alles is uit te sluiten.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:08
Kolere; goedkoopste mobo met 4 geheugensloten kost 105 euro.

Dit is achteraf praten, maar vind je tweedehands een pc samenstellen (onderdelen van 5-6 jaar oud) wel een goed idee geweest?

• James Pond
zetje01 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:26:
Kolere; goedkoopste mobo met 4 geheugensloten kost 105 euro.

Dit is achteraf praten, maar vind je tweedehands een pc samenstellen (onderdelen van 5-6 jaar oud) wel een goed idee geweest?
Ja zoiets had ik al wel verwacht.

Ik heb de PC van mijn oom gekregen een paar jaar terug. Hier zat een Phenom II X6 1090t in @ 3,60ghz, daar heb ik een videokaart bij gekocht een 1060. Later nog een ander mobo vanwege een cpu upgrade naar de i7 4770

Uiteindelijk heb ik er zelf misschien 2/300 euro ingestoken..

• James Pond
Wintervacht schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat het voor een CPU uit 2013 allemaal weinig uitmaakt :P
Ik heb geen idee over prijs of kwaliteit, ik vind ze eigenlijk allemaal erg duur, zonde van het geld zegmaar...

Geen idee of dit je euvel is want ik weet niet precies wat de rest van je systeem is, het zou ook goed aan de PSU kunnen liggen als ik het zo hoor, maar alles is uit te sluiten.
PSU kan het niet zijn want ik heb het nog wel met een andere PSU kunnen testen.

• James Pond
Ok dus het ligt aan het mobo maar ze hebben geen mobo die ddr3 ondersteund liggen

dus ze konden het wel overzetten naar een nieuwe i5 met mobo en ddr 4 voor 380 euro

roflmao

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:08
James Pond schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:04:
[...]

Ja zoiets had ik al wel verwacht.

Ik heb de PC van mijn oom gekregen een paar jaar terug. Hier zat een Phenom II X6 1090t in @ 3,60ghz, daar heb ik een videokaart bij gekocht een 1060. Later nog een ander mobo vanwege een cpu upgrade naar de i7 4770

Uiteindelijk heb ik er zelf misschien 2/300 euro ingestoken..
Ah, okay!
Sorry voor mijn foute aanname.

Ja, dat klinkt niet onlogisch wat je gedaan hebt.
Vervelend dat je nu problemen hebt met je pc.
Maar zoals je gemerkt hebt, zijn oude pc-onderdelen duur en traag (vergeleken met moderne).
Bijvoorbeeld: Straks gaat je geheugen kapot (ik ben een doemdenker) en dan moet je wéér oud traag duur DDR3 kopen... je blijft aan de gang zo. (Echt zonde geld!)

Over je probleem van niet starten: Ik gok het op voeding, of idd mobo.
Aangezien een winkel heeft gezegd dat het niet de voeding is (hopende dat ze verstand van zaken hebben) tsja, dan blijft het moederbord over...

(Een nieuwe instap-game-pc kost 500)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:30

jgj82

Ja, maar = nee

James Pond schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:11:
Ok dus het ligt aan het mobo maar ze hebben geen mobo die ddr3 ondersteund liggen

dus ze konden het wel overzetten naar een nieuwe i5 met mobo en ddr 4 voor 380 euro

roflmao
Geen - K cpu dus een B85 voldoet. €88 volgens pricewatch. Een luxere en overbodige Z97 voor €106, -

[ Voor 25% gewijzigd door jgj82 op 05-11-2019 14:21 ]

• James Pond
jgj82 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:19:
[...]

Geen - K cpu dus een B85 voldoet. €88 volgens pricewatch. Een luxere en overbodige Z97 voor €106, -
Klopt maar die b85 heeft 2 ddr3 slots ipv 4 wat ik nodig heb..

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:30

jgj82

Ja, maar = nee

James Pond schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:26:
[...]

Klopt maar die b85 heeft 2 ddr3 slots ipv 4 wat ik nodig heb..
Que? 8)7

De levertijden zijn buiten dat bedroevend.

V&A iets? een z87 voor €30,- zie ik staan

[ Voor 37% gewijzigd door jgj82 op 05-11-2019 14:46 ]

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Hey James,

@Omni heeft deze borden op voorraad. Is een bedrijf met eigen website. Zou even contact zoeken.

Succes!

Verwijderd

@James Pond Zie DM / privé bericht :-)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2019 14:57 ]

• James Pond
Dude! _/-\o_ dat zou echt .. AMAZING zijn :o
Pagina: 1