Prijzen van China naar euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 15:17
nieuws: Xiaomi onthult Mi CC9 Pro met vijf camera's
Daan van Monsjou

Het lijkt standaard te zijn dat jullie voor Chinese producten de yuan naar euro omrekenen en dit als prijs bij het artikel zetten.
Voor dat bedrag kun je het dan in China bestellen maar ondertussen moeten jullie toch beter weten dat daar 21% btw bijkomt. Met 21% erbij zal de prijs dichterbij de prijs zitten die een consument hier in NL moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:21

AverageNL

Redacteur
Bedankt voor je feedback!

Bij Chinese prijzen hebben wij inderdaad geen regels mbt het meerekenen van 21% belasting, zoals we dat bij dollarprijzen altijd wel doen. Wel zetten we er altijd iets bij als:
Chinese prijzen wijken vaak af van de uiteindelijke europrijzen.
In dit specifieke geval komt Xiaomi naar alle waarschijnlijkheid op korte termijn met een Europese variant van het toestel. Dit model zal uitkomen onder een andere modelnaam, maar verder identieke hardware bevatten.

Hierom heb ik besloten de prijzen in dit artikel zonder btw op te schrijven (zoals we dit inderdaad altijd doen), en de tekst aan te passen zodra de officiële europrijzen bekend zijn. Dit had ik overigens beter moeten verwoorden in de tekst. Ik heb het artikel hierop aangepast.