Toon posts:

Voodoo 2 SLI probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had altijd al een v2 12mb kaart in de PC zitten.
Nou heb ik daar vandaag een 12mb V2 kaart van hetzelfde merk bij geprikt.

Maar ik krijg het in CS niet aan de gang!
Als ik op video eigenschappen druk en daarna op 3dfx Voodoo 2 , dan flikkert het beeldscherm even en gaat dan in het menu voor de V2 ( gamma , refresh rate etc ). Daar geeft hij aan dat er iets van 2 proc's zijn en 16mb voor dit en 4 mb voor dat.
Verder alles default.

Als ik CS ga spelen word het beeld zwart nadat het LOADING kwam.
Ik weet niet precies wat ik er mee aan moet?!
Ik heb die kaart er naast gezet en die SLI kabel er in geprakt in bijde kaarten.
Verder ging alles automatisch.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Rival24

I'll Be Back

Je moet wel zorgen dat alles bij de preferences van je Video goed staat (goede driver (D3D of OpenGL enz...))

In CS dus.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
dus je hebt ze wel aan mekaar gelust en hardwarematig zit alles ok? (dus maar 1 kaart doorgelust aan de videokaart en aan de monitor, de andere alleen aan de 1ste voodoo2 met een speciaal SLI kabeltje)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Euh?

1 kaart zat er dus altijd al in! en werkte perfect
Daar heb ik dus 1 kaart boven gezet, en die met dat SLI kabeltje aan elkaar verbonden.
verder heb ik niets veranderd.

Computer melde nieuwe hardware.
In Systeem eigenschappen staan 2 x voodoo2

Verder niets.
Moet ik die doorlus kabel op de 2de voodoo kaart nu zetten ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
En over drivers.
De drivers zouden toch goed moeten zitten omdat een enkele V2 kaart al in CS werkte?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 31 juli 2001 20:59 schreef Arne_ het volgende:
Euh?

1 kaart zat er dus altijd al in! en werkte perfect
Daar heb ik dus 1 kaart boven gezet, en die met dat SLI kabeltje aan elkaar verbonden.
verder heb ik niets veranderd.

Computer melde nieuwe hardware.
In Systeem eigenschappen staan 2 x voodoo2

Verder niets.
Moet ik die doorlus kabel op de 2de voodoo kaart nu zetten ofzo?
je moniotr moet aangesloten worden op de voodoo2 met het hoogste PCI slot.. uhmz... die dus het dichts bij je AGPslot zit...

Maar aangezien je dus wel beeld hebt lijkt het me dat dat wel goed zit

• P5ycho
vaag probleempje man... al gekeken naar IRQ sharing? hmmmz vraag me btw af of voodoo's uberhaupt een IRQ nodig hebben...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 01 augustus 2001 02:46 schreef BrZ het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Dat hij beeld heeft maakt geen zak uit. Pas als de functies van die voodoo's gebruikt gaan worden word er overgeschakeld. Dus in gewone modus werkt de grafische kaart, en in glide modus gaan de voodoo's pas werken. Dus dat hij zwart beeld krijgt kan wel degelijk komen omdat hij dus de monitorkabel in de verkeerde voodoo kaart heeft zitten.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
je moniotr moet aangesloten worden op de voodoo2 met het hoogste PCI slot.. uhmz... die dus het dichts bij je AGPslot zit...
ik heb altijd gedraaid met mijn monitorkabel in de onderste voodookaart; heeft altijd prima gewerkt.

Heb je voor beide kaarten wel (dezelfde) drivers geinstalleerd? Ook kun je directX eevn opnieuw installeren

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• P5ycho
mijn BP6 telt PCI sloten avn onderen, en mijn epox 8k7a van boven... dus dat zegt niks :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 02:46 schreef BrZ het volgende:

[..]

Zit geen AGP slot op, aangezien het zo'n onboard video kreng is!
Anders had ik allang die videokaart vervangen.

Maar okay.
Als ik dus naar video opties ga, en dan op de voodoo2 tabblad klik, gaat de monitor even op zwart en daarna weer gewoon.
volgens mij schakeld hij dan over op de voodoo kaart?! dus zou het moeten werken.

Overigens heb ik bij die opties nu SLI uitgezet, en dan werkt het weer gewoon. maar geen toename in de beeld kwaliteit, dus die ene kaart werkt dan niet neem ik aan

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
als je in je system porperties kijt; zie je dan 2 Voodo2's of 1 voodo2 en een 'unknown' device ofzo?

Dat even zwart worden als je je display properties ingaat had ik ook (maar bij mij werkte het)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Het moeten wel 2 exact identieke voodoo2's zijn, anders werkt het niet (dus geen creative met een stb oid, zelfs al zijn ze beide naar het reference model gebouwd)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op woensdag 01 augustus 2001 20:30 schreef Gabriel-LG het volgende:
Het moeten wel 2 exact identieke voodoo2's zijn, anders werkt het niet (dus geen creative met een stb oid, zelfs al zijn ze beide naar het reference model gebouwd)
Dat hoeft niet. zolang het aantal mbs maar gelijk zijn. staat ook eventueel genoeg in de search. maar zij hij niet al dat het dezelfde merk waren.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 20:30 schreef Gabriel-LG het volgende:
Op dinsdag 31 juli 2001 20:37 schreef Arne_ het volgende:
Nou heb ik daar vandaag een 12mb V2 kaart van hetzelfde merk bij geprikt.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 31 juli 2001 20:37 schreef Arne_ het volgende:
Hoi,
zijn en 16mb voor dit en 4 mb voor dat.
lees ik dat goed. 16mb = 4mb -> 20mb

heb je een voodoo van 12mb en een van 8mb?
Dit gaat id dan niet werken.

• P5ycho
2x 12MB = 8MB framebuffer en 8MB texture memory...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 12:33 schreef Kroetsjov het volgende:
als je in je system porperties kijt; zie je dan 2 Voodo2's of 1 voodo2 en een 'unknown' device ofzo?

Dat even zwart worden als je je display properties ingaat had ik ook (maar bij mij werkte het)
Nee! 2 x voodoo 2
Exact hetzeflde!

Kan het liggen aan het feit dat ik DirectX 8 heb ofzo?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Op donderdag 02 augustus 2001 00:44 schreef Arne_ het volgende:

[..]

Nee! 2 x voodoo 2
Exact hetzeflde!

Kan het liggen aan het feit dat ik DirectX 8 heb ofzo?
Heb zelf ook heel even 2 voodoo's gehad (lang geleden) en directx zou er wel eens wat mee te maken kunnen hebben. Probeer het eens met directx 6 of 7. Deed het bij mij perfect. Weet je ook zeker dat die andere wel werkt?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gebruik je wel 3dfx reference drivers? dit kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de juiste drivers krijgen?
Want ik heb de drivers van de 3dfx site.. maar die zijn van begin 2000 ofzo? Niet echt recent te noemen ( niet dat de kaarten dat ook zijn )

En waar kan ik een oude versie van DirectX krijgen?

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Probeer ze eens onder te klokken? Mijn SLI indertijd (wel brakke helios en nog en crapper) moesten iets lager en dan deden ze het prima.... Misschien een tessie waard.

Zin.

Pagina: 1