Heb of ken jij een -USB Ethernet Adapter- met Intel chip?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd.desk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-01 08:08
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
USB Ethernet - LAN adapter met Intel chipset

Waarom?
De adapter moet een realtime driver kunnen gebruiken, deze is kortgezegd alleen compatible met Intel chipset.

Tot nog toe heb ik er geen een kunnen vinden, op verkooppagina's van deze adapters is de chipset meestal niet gespecificeerd of wat ik vraag bestaat niet(?) maar vandaar dat ik om een aankoopadvies vraag. Heb jij of ken jij een ethernet adapter met Intel Chipset?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dc13b1e68259/5dc13b1e677b4-NetworkConnetionsCapture.PNG

Beste antwoord (via sjoerd.desk op 05-11-2019 11:26)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor zover ik weet maakt Intel alleen PCI-e netwerkdapters en geen USB versies. Heb je een desktop of een laptop?
Bij een desktop is een PCI-e kaart van Intel insteken verreweg het makkelijkste. Mocht je een laptop met ThunderBolt 3 hebben dan kun je die gebruiken om een desktop kaart te gebruiken. Dat is wat omslachtig maar dan heb je wel een Intel NIC.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:13
IK dacht altijd dat een lan-kabel gewoon een "dood" object was? Nooit gehoord van een lan-kabel met intel chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:04
99ruud99 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:12:
IK dacht altijd dat een lan-kabel gewoon een "dood" object was? Nooit gehoord van een lan-kabel met intel chip.
Het gaat ook niet over een LAN-kabel, maar om een USB naar Ethernet adapter.

Zo'n ding dus. :)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51yBn--WIsL._SX466_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd.desk
@99ruud99
Ja je hoopt dat het niet uitmaakt, zo koop je een laptop en je denkt niet eens over wat voor ethernet poort erop zit. Maar de chip van die ethernet poort (veelal "Realtek") maakt voor mijn doeleinde uit. De kabel maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kan je niet de adapter in je laptop vervangen voor een Intel versie?
categorie: Netwerkadapters

Hij zoekt een ethernet adapter en geen WiFi.

[ Voor 70% gewijzigd door Ernemmer op 05-11-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd.desk
Ernemmer schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:23:
Kan je niet de adapter in je laptop vervangen voor een Intel versie?
categorie: Netwerkadapters
Wel iets om te overwegen, maar ik ben nu een alternatieve Ethernet port nodig, de huidige zit lijkt mij op het MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
sjoerd.desk schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:39:
[...]

Wel iets om te overwegen, maar ik ben nu een alternatieve Ethernet port nodig, de huidige zit lijkt mij op het MB.
Ik las het ook verkeerd, jij hebt het over ethernet en dat kaartje wat ik postte is voor WiFi, tijd voor koffie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:46

Tens

let me drink about it

snelle scan levert geen Intels op, zoals je zelf al meldt voornamelijk realteks.
Wel de mij onbekende ASIX AX88179...

Je kunt blijkbaar iets alleen met Intel, wat precies?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 11:35

Ravefiend

Carpe diem!

Tens schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:45:
snelle scan levert geen Intels op, zoals je zelf al meldt voornamelijk realteks.
Wel de mij onbekende ASIX AX88179...

Je kunt blijkbaar iets alleen met Intel, wat precies?
Lijkt me inderdaad best dat TS even verduidelijkt wat hij bedoelt met "realtime driver' want dat is mij ook geen gekend begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd.desk
@Tens @Ravefiend

Zie onderstaande:

[Afbeelding]

En die driver heeft een bestand die verwijst naar enkel Hardware ID's van Intel. Maar om die op te noemen maakt de vraag alleen maar ingewikkelder. Vandaar de vraag wie kent een Intel ethernet adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:44
@sjoerd.desk de vraag is .. wat is de reden dat je opzoek bent specifiek naar een dergelijk apparaat?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Ravefiend schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:52:
[...]

Lijkt me inderdaad best dat TS even verduidelijkt wat hij bedoelt met "realtime driver' want dat is mij ook geen gekend begrip.
aan de afbeelding te zien bedoelt TS realtek en niet realtime

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Een redelijk oude vergelijking: https://nl.hardware.info/...ers-review-levenslijntjes
Ik denk dat je wel vastzit op Realtek of ASIX

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23
Ik gebruik er meerdere, maar meeste is allemaal Realtek meuk.

Ik heb ook de Microsoft Surface Ethernet Adapter en deze werkt op Windows 8 en 10 zonder dat ik extra drivers moet installeren.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor zover ik weet maakt Intel alleen PCI-e netwerkdapters en geen USB versies. Heb je een desktop of een laptop?
Bij een desktop is een PCI-e kaart van Intel insteken verreweg het makkelijkste. Mocht je een laptop met ThunderBolt 3 hebben dan kun je die gebruiken om een desktop kaart te gebruiken. Dat is wat omslachtig maar dan heb je wel een Intel NIC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:46

Tens

let me drink about it

sjoerd.desk schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:05:
@Tens @Ravefiend

Zie onderstaande:

[Afbeelding]

En die driver heeft een bestand die verwijst naar enkel Hardware ID's van Intel. Maar om die op te noemen maakt de vraag alleen maar ingewikkelder. Vandaar de vraag wie kent een Intel ethernet adapter :)
Maakt veel duidelijk.
Kan het zelf niet testen, maar ziet Windows een usb/ethernet adapter als een usb adapter of als een al dan niet Intel ethernetadapter?

hier mogelijk je oplossing tenminste voor programmeren: https://www.reddit.com/r/...thernet_usbtolan_adapter/

[ Voor 10% gewijzigd door Tens op 05-11-2019 11:24 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:26
Zit er misschien Thunderbolt op je laptop ipv enkel USB? Dit zou eventueel de opties vergroten.
Of is er een optie om de laptop gewoon terug te sturen en een andere te kopen? :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd.desk
Bedankt iedereen voor zijn reactie!, dit bevestigd wel dat er inderdaad geen intel adapters zijn. Ik zal via een desktop verder moeten werken.

Sites leiden tot niks, jullie ervaringen leiden ook niet tot intel adapter en dit bevestigd ook mijn vermoeden:
Kaalus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:21:
Pagina: 1