Mail poort blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yboyray
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-02-2023
Voor een opdracht van mijn school moet ik er voor zorgen dat alle mail behalve de mail van de gemaakte mailserver geblokkeerd is. Ik heb al geprobeerd om deze poorten te blokkeren maar dit werkte jammer genoeg niet. Ik hoop dat de oplossing uitgevoerd kan worden over het netwerk naar andere werkstations

info:
OS werkstation: Windows 10
Mailclient : standaard microsoft mail
-----
De servers draaien op windows server 2016 en worden doodmiddel van een VPN met elkaar verbonden.
Het zou ook fijn zijn dat vanuit dit andere netwerk ook gebruik van de mail gemaakt kan worden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 13:29
Zal toch verder zoeken in de firewall en dan de regels aan maken voor het verkeer naar buiten, wat voor firewall heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Dus je wilt alle inkomende mail van externe partijen blokkeren? En dat alleen de mail die verzonden is met je eigen domein binnen te laten komen?

Maar op school heb je ook nog leraren, waarvoor zouden die er zijn?

Ik zie dat iedereen maar wat gokt van wat je bedoelt, misschien je startpost iets duidelijker maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Jordy_413 op 05-11-2019 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 16:05
Google al geprobeerd voor je huiswerk vragen? :+

Maar even serieus, het is mij ook totaal niet duidelijk wat je nu probeert te bereiken.

Je hebt een mailserver en een mail client. En je wil dat de client alleen mail van de mailserver ontvangt? Dat ga je niet bereiken met een geblokkeerde poort lijkt me.
Moet je eerder op de (exchange?) server instellen dat er geen externe mails toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yboyray
Jordy_413 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:11:
Dus je wilt alle inkomende mail van externe partijen blokkeren? En dat alleen de mail die verzonden is met je eigen domein binnen te laten komen?

Maar op school heb je ook nog leraren, waarvoor zouden die er zijn?

Ik zie dat iedereen maar wat gokt van wat je bedoelt, misschien je startpost iets duidelijker maken.
Nee dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik wil alle mogelijke mail servers behalve mijn eigen in de Windows firewall blokkeren. Dit doe ik zodat je als gebruiker deze niet kan toevoegen aan de mailcliënt.
Helaas is de docent nu wat te druk om mij te helpen hier mee en ben een van de eerste die hier mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yboyray
Itrme schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:13:
Google al geprobeerd voor je huiswerk vragen? :+

Maar even serieus, het is mij ook totaal niet duidelijk wat je nu probeert te bereiken.

Je hebt een mailserver en een mail client. En je wil dat de client alleen mail van de mailserver ontvangt? Dat ga je niet bereiken met een geblokkeerde poort lijkt me.
Moet je eerder op de (exchange?) server instellen dat er geen externe mails toegestaan zijn.
Ik wil dat de gebruikers zelf niet hun privé mail hierop kunnen zetten.
Alle mails gaan sowieso via de mailserver dus ik denk als ik alle mail poorten blokkeer en alleen die van mijn eigen server toesta dat het dan moet werken maar dat deed het niet.

De mailserver draait op Debian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Dus je wilt alle mail van de hele wereld blokkeren voor de mail client ( Windows 10 ) behalve die van je externe mail server ( Debian ) verstuurt wordt?

Is het hierbij ook de bedoeling dat toegang wordt geblokkeerd bij het bezoeken van 3rd party mail omgevingen ( Gmail, hotmail enzovoort ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 13:29
Yboyray schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:09:
[...]

Alle mails gaan sowieso via de mailserver dus ik denk als ik alle mail poorten blokkeer en alleen die van mijn eigen server toesta dat het dan moet werken maar dat deed het niet.

Bedoel je dat de gebruikers, niet hun privé mail account toevoegen aan het mail programma en daarmee naar buiten kunnen mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 16:05
[...]

Alle mails gaan sowieso via de mailserver? Nee, die (Gmail, outlook, hotmail, etc) hebben niets met je mailserver van doen.
Waar probeer jij poorten te blokkeren dan? Want als je applicaties wil blokkeren doe je dat op netwerkniveau en niet op serverniveau. (nouja, allicht kan je de DNS server gebruiken om alle requests voor bekende mail domeinen niet te forwarden maar dat lost je probleem niet op als iemand de DNS server omzeilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
[...]

Waar blokkeer je de poorten? Op het werkstation of op een andere firewall of modem/router?
Dit zou wel gewoon moeten werken. Gewoon alle poorten dichtgooien behalve 80 en 443 en je mailserverpoort.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Kan je niet gewoon even een screen van je opdracht sturen, snappen we het misschien wat sneller. >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 17:00
Zonder de opdracht gelezen te hebben is het de vraag hoe er verwacht wordt dat je dit oplost. Er zijn tig manieren mogelijk. Op netwerknivo via een firewall, op clientnivo via de firewall, al dan niet via een policy, of een softwarepolicy op applicatienivo.

Maar in alle gevallen is het idee van zo'n opdracht dat je het zelf uitzoekt, en niet hier de oplossing vraagt.

Je docent (of eventuele klasgenoten) zijn de eerste sparringpartners, die hebben namelijk of de opgave bedacht, of kennen de context waarin er verwacht wordt waarin je 'm fixed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.