Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Raid 0] bestanden terug?

Pagina: 1
Acties:

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 10:08
De bios van de LSI controller van mijn HP workstation gaf aan dat er iets met een disk aan de hand was.

Heb 2 x 4TB in Raid 0 draaien.

Volume was ook niet te benaderen in Windows 10.

Vervolgens nieuwe HD besteld en vervolgens de raid array verwijderd en vervolgens weer een nieuwe aangemaakt op bestaande disks als test. Nu ging ik ervan uit dat ik alles kwijt was maar toen ik in Windows kwam zag ik vervolgens mijn 8TB volume weer met alle bestanden intact.

Mijn vraag is: Hoe kan dit?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:56

Umbrah

The Incredible MapMan

LSI kan dat, mits je niet van controller wisselt. Maar wel van belang om even een SMART readout te doen (je kabel kan ook rot zijn!). Bij Raid0 is een rebuild met een nieuwe disk overigens niet mogelijk.

• Johann0r
Oh, dat wist ik niet. Ik ging er van uit dat je dan alles kwijt was. Dit was toch geen belangrijke data maar was verbaasd.

Had crystaldiskinfo al gedownload alleen die zag de disks niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Johann0r op 05-11-2019 09:40 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Aan het begin van de disk wordt een identifier en wat raid informatie opgeslagen door de meeste RAID controllers. Dat wordt gebruikt om bij te houden welke disks bij elkaar horen. Ontkoppel je de boel en sluit het later weer aan, dan is je array meteen weer zichtbaar.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
/offtopic
2 x 4 TB in RAID0?
Heb je een goed uitgevoerd backupregime, heb je zoveel data die je kunt missen of hou je wel van een beetje risico? :+
/ontopic

• Johann0r
McKaamos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:42:
Aan het begin van de disk wordt een identifier en wat raid informatie opgeslagen door de meeste RAID controllers. Dat wordt gebruikt om bij te houden welke disks bij elkaar horen. Ontkoppel je de boel en sluit het later weer aan, dan is je array meteen weer zichtbaar.
Heb de disks niet losgekoppeld oid.

Heb echt de array verwijderd in de bios van de raidcontroller. Hij gaf ook aan all data will be lost.
Pagina: 1