Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-10 22:23

Funky22

Guild invite

Topicstarter
Hallo

Ben op zoek naar een nieuwe camera, men kennis van fotografie is zeer beperkt

in het kort waar hij moet voor dienen:

-Foto's van de kinderen zowel stilstaand als bewegend
-Ben een hobby visser zowel overdag als s'nachts
-Foto's van onze honden: veel bewegende beelden

Camera moet hebben
-kantelbaar scherm
-bestand zijn tegen slecht weer, ga soms ook vissen bij vries temp
-zo veel mogelijk auto standen want ken er niet veel van

Budget graag onder de €500

https://discord.gg/x8uWt9

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 14:50
De Canon G7 X ii wellicht? met grote sensor, 4x zoom, lichtsterk + stabilisatie voor foto's in het donker, flipscherm en simpel te bedienen. Niet waterdicht maar een beetje kou en mist zal geen probleem zijn.

Wil je meer zoom dan de Panasonic TZ95, 30x zoom met stabilisatie, flipscherm maar een kleinere sensor dus meer ruis en minder geschikt voor nachtfoto's zonder flits. Deze is wel goedkoper.

Volgens mij heb ik nooit een echt waterdichte camera gezien met flipscherm.

[ Voor 6% gewijzigd door euchromatic op 05-11-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Lijkt me vrijwel onmogelijk.
Voor snel bewegende honden (/kinderen) heb je een zeer goede autofocus nodig en een beetje telebereik, omdat die honden vaak wat verder van je af aan het ravotten zijn.
Voor <500€ is een 2e hands spiegelreflex dan eigenlijk de enige oplossing. Maar daar moet je wel mee overweg kunnen om aardige resultaten te verkrijgen. Een leek lukt dat niet.
Kamera's met veel autostanden worden kompakt- of bridgekamera's, maar die hebben met snelle actie meestal flink moeite. Zeker met een leek aan de knoppen.

Fotografie leren, is imo de beste/enige oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Vanoverdegrens op 05-11-2019 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Vanoverdegrens schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:59:
Voor <500€ is een 2e hands spiegelreflex dan eigenlijk de enige oplossing. Maar daar moet je wel mee overweg kunnen om aardige resultaten te verkrijgen. Een leek lukt dat niet.
Kamera's met veel autostanden worden kompakt- of bridgekamera's,
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. In mijn ervaring hebben de meeste DSLR's en systeemcamera's automatische modi die niet onder doen voor compactcamera's. De vraag is wat mij betreft meer of Funky baat heeft bij alle meer geavanceerde functionaliteiten die veel DSLR's en systeemcamera's bieden.
De suggesties van euchromatic lijken me zeer geschikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Topicstarter
Een Fotograafshop rade me aan om voor een Panasonic Lumix DMC-FZ1000 te gaan.

Amai een fototoestel kopen is niet makkelijk als je er amper iets van kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je nu een camera? Zo ja: welke en tegen welke problemen loop je daarbij aan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Funky22 Heb je wel intensie om iets te gaan leren? Anders is alles zonde van het geld en kan je beter je mobiel gebruiken ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Topicstarter
Heb nu geen camera enkel men S9 maar die red het niet, gisteren van Profotone foto's binnen gekregen getrokken met men S9 trekt op niks.

Jaar of 3/4 geleden nog een spiegelreflex gehad, Canon type ontgaat me even, zelf met men beperkte kennis waren deze foto's eens afdrukt stukken beter dan wat ik via de smartphone krijg.

Gebrek aan tijd momenteel om een basis cursus foto trekken te volgen, wil echter wel zo snel mogelijk weer deftige foto's kunnen trekken.

[ Voor 17% gewijzigd door Funky22 op 05-11-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan maar een wat concretere vraag: heb je behoefte om flink in te zoomen? Of juist vaak meer groothoek nodig?

Want zo'n FZ1000 is op zich een mooie camera, maar behalve dat ie op/over het randje van je budget zit, is die 16x zoomlens (400mm equivalent) wellicht totale overkill en ben je veel beter af met een wat compacter model, dat voor een vergelijkbaar bedrag op andere vlakken beter is of gewoon wat goedkoper is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Topicstarter
Groothoek lijkt me leuk voor foto's van de kids ga ook verhuizen op 01/02/2019 naar de kust (Middelkerke) dan lijkt een groothoek me wel fijn.

Aan de andere kant foto's van de honden (die staan niet vaak stil :) ) lijkt een een grotere lens me handig.

Qua gebruik is de volgorde waar ik de camera voor nodig heb
-Vissen overdag/s'nachts
-Kinderen
-Honden, natuur, zee

Pagina: 1