Zorgverzekeraar Menzis krijgt 50.000 euro boete

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
https://bit.ly/2NgP0xZ

Eerder ook gemeld in het topic, maar nu ook maar op de plek waar het eigenlijk hoort:

Een verbeurde dwangsom is géén boete. Ook niet een voorwaardelijke boete. Dat klinkt misschien flauw, maar het is een juridisch relevant verschil. Een dwangsom opleggen is in de eerste plaats namelijk niet sanctionerend maar herstellend of preventief. Wanneer er alsnog een overtreding wordt geconstateerd, dan wordt de dwangsom verbeurd. Dat laat onverlet dat er nog steeds de bevoegdheid bestaat tot het opleggen van een sanctie, oftewel een boete. Uiteindelijk betaal je in beide gevallen natuurlijk. Een dwangsom kun je echter bijvoorbeeld als kostenpost opgeven ( en aftrekbaar, want géén boete), maar een sanctiebesluit niet.

Deze verwarring wordt natuurlijk versterkt door de media die het ook een 'boete' noemt. Dat is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:26

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ah! Dank je voor de verheldering, ik dacht dat een last onder dwangsom automatisch een boete werd als die geïnd werd. Weer wat geleerd, ik pas het aan!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom moet dit achter een bit.ly linkje en voldeed de directe nieuws: Zorgverzekeraar Menzis moet 50.000 euro betalen voor overtreding priv... URL niet gewoon, zodat de parser hier een mooie URL kon maken? De enige reden die ik mij kan bedenken is om of zelf ook iets te kunnen verdienen aan de URL of om stats te kunnen halen, wat in mijn ogen hoe dan ook allemaal overbodig is. Gewoon even nieuwsgierig, meer niet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
CH4OS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:52:
[...]
Waarom moet dit achter een bit.ly linkje en voldeed de directe nieuws: Zorgverzekeraar Menzis moet 50.000 euro betalen voor overtreding priv... URL niet gewoon, zodat de parser hier een mooie URL kon maken? De enige reden die ik mij kan bedenken is om of zelf ook iets te kunnen verdienen aan de URL of om stats te kunnen halen, wat in mijn ogen hoe dan ook allemaal overbodig is. Gewoon even nieuwsgierig, meer niet. :)
Ik houd van korte links. Het is geen affliate oid nee. Ik was niet bekend met de parser. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
CH4OS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:52:
[...]
Omdat wij dan niet kunnen meekijken met de stats van dat linkje ;) https://bitly.com/2NgP0xZ+

En mocht iemand het niet weten: plak achter een willekeurig bitly-linkje het plusteken en je kunt de statistieken zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:59

arnoudwokke

Redacteur
@Wilbert de Vries De + op Bitly, een classic-Wilbert-truc, ik gebruik hem nog geregeld :)

[ Voor 9% gewijzigd door arnoudwokke op 06-11-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

arnoudwokke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:41:
@Wilbert de Vries De + op Bitly, een classic-Wilbert-truc, ik gebruik hem nog geregeld :)
Wat heeft dit nu in hemelsnaam te maken met het probleem van TS en @CH4OS? Dit klinkt eerder als een interne grap of quip dan dat het publiek hier iets aan heeft. :? 8)7

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nou ja, ik heb natuurlijk geen probleem he, ik vroeg mij enkel iets af, meer niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CH4OS schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:44:
Nou ja, ik heb natuurlijk geen probleem he, ik vroeg mij enkel iets af, meer niet. :+
Ik vind het een terechte opmerking. Dit is een stukje Geachte Redactie dus je verwacht links naar frontpage artikelen.
Komt er een bit.ly linkje langs waarvan je niet weet wat het is, of het überhaupt met tweakers van doen heeft en of het niet spam of phishing is. Ik vind het een hele slechte keuze om dat te doen, ik klik uit principe al niet op dat soort dingen.
En je moet ook nog moeite doen om zo'n link te genereren terwijl de url naar de nieuwspost copy-paste is en netjes voor je geparsed wordt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Maasluip schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:00:
[...]

Ik vind het een terechte opmerking. Dit is een stukje Geachte Redactie dus je verwacht links naar frontpage artikelen.
Komt er een bit.ly linkje langs waarvan je niet weet wat het is, of het überhaupt met tweakers van doen heeft en of het niet spam of phishing is. Ik vind het een hele slechte keuze om dat te doen, ik klik uit principe al niet op dat soort dingen.
En je moet ook nog moeite doen om zo'n link te genereren terwijl de url naar de nieuwspost copy-paste is en netjes voor je geparsed wordt.
Inderdaad. TS geeft dan aan dat hij niet van lange URL's houdt, maar dat valt heel best mee bij Tweakers.

De high 5 van Wilbert en Arnoud (met duimpjes) kan ik niet anders betitelen als interne cringe die niet voor het publiek bestemd is, me dunkt. O-)

Weekendedit: Zeker omdat het Wilbert's eerste forumpost van dit jaar is, na Juni (!) 2018.

[ Voor 5% gewijzigd door Redneckerz op 10-11-2019 11:54 . Reden: Ik vond per abuis nog iets toen ik naar iets anders zocht. ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Pagina: 1