Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• PauRo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2021
Ik heb bedacht dat ik het wel mooi zou vinden dat de lampen in huis niet direct 100% aan gaan, maar gedurende een paar seconden een fade-in hebben.

Dit leek mij geen bijzondere vraag en had eigenlijk verwacht dit wel te kunnen vinden, maar dat valt tegen.

Ik kom wel tegen dat diverse smart-lampen wel in te stellen zijn op een fade-in maar dit is niet waar ik naar op zoek ben, het liefste heb ik een domme E27 lamp met een subtiele fade-in, eventueel ook een fade-out

Eventueel alternatief is een andere inbouwschakelaar welke de softstart uitvoert, maar ik wil geen dimmer welke ik zelf 'open' moet draaien.

Ik heb diverse termen gezocht: softstart, fade-in, buildup maar tot nu toe geen resultaat. Heeft iemand aanbevelingen, zoektips, ervaringen of een uitleg waarom dit niet lijkt te bestaan?

Beste antwoord (via PauRo op 05-11-2019 13:24)

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

Qubino inbouw dimmers hebben deze functie. Deze zijn via een normale inbouwschakelaar aan en uit te zetten. Of met een pulsdrukker omhoog of omlaag te dimmen.

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoe wil je zelf een 'domme' lamp zo gaan laten reageren op een schakelaar welke niet 'slim' is?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-11-2019 01:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

@PauRo waar ben je dan wel naar opzoek?

Er zal toch echts iets gedimd moeten gaan worden dus zonder een (slimme) dimmer of slimme lamp aanschaffen kom je er niet.

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 15:39
Ouderwetse spaarlampen kopen?

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PauRo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:56:
Dit leek mij geen bijzondere vraag en had eigenlijk verwacht dit wel te kunnen vinden, maar dat valt tegen.

Ik kom wel tegen dat diverse smart-lampen wel in te stellen zijn op een fade-in maar dit is niet waar ik naar op zoek ben, het liefste heb ik een domme E27 lamp met een subtiele fade-in, eventueel ook een fade-out
Je hebt het dus gevonden?
Smart-lamp met fade-in...

Daarnaast is een fade-out erg lastig als er geen spanning meer op de lamp staat.
Dat kan alleen via een niet mechanische schakeling, dus een dimmer of smart-lamp.
PauRo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:56:
Heeft iemand aanbevelingen, zoektips, ervaringen of een uitleg waarom dit niet lijkt te bestaan?
Het bestaat, heel de wereld is over naar Zigbee, Z-wave & Wifi lampen die dat kunnen en nog veel meer.
Voor €8-12 haal je bij de ikea al een slimme lamp, dus het is ook betaalbaar.

Overigens bestond dit vroeger wel, sommige duurdere dimmers konden dit. Maar dat is 10+ jaar terug, voor de LED tijd. Door LED hebben ze veel dimmers opnieuw moeten ontwerpen en zijn dit soort functies gesneuveld.
Niemand gaat >€100 voor een dimmer neertellen met soft-start als je voor hetzelfde geld (of zelfs minder) de volledig slimme versie hebt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit moet je of in de dimmer, zoals vroeger, oplossen, of in de lamp. Een domme oplossing is er alleen door gebrekkige techniek zoals oudere spaarlampen.

Mijn advies blijft ook: ga smart. Ik heb het power on gedrag van m'n hue een fade in gemaakt.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:51
Als je een domme lamp wil.. Kan je een slow start maken met bijv een fibaro zwave dimmer Inc pulsdrukker.

• PauRo
Dank voor de antwoorden, ik hoopte een lamp te vinden waarbij al hard ingebouwd zit dat de spanning gedurende 2 sec opgebouwd wordt, hoeft niet connected of instelbaar te zijn vandaar de uitdrukking domme lamp.

Als ik een slimme lamp koop, is die in te stellen dat die bij een power-on van de nu aanwezige lichtschakelaar altijd een fade-in doet? Want dat klinkt als een prima alternatief

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
Ik heb zon lamp. Weliswaar geen e27. Maar deze doet wat jij vraagt. Het duurt ongeveer 30 a 40 sec. Voordat ie op sterkte is. Ik zal het merk straks even opzoeken. Het is iig een ledlamp.

Acties:
  • Beste antwoord

• Fidel
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

Qubino inbouw dimmers hebben deze functie. Deze zijn via een normale inbouwschakelaar aan en uit te zetten. Of met een pulsdrukker omhoog of omlaag te dimmen.

• PauRo
O085105116N schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:03:
Ik heb zon lamp. Weliswaar geen e27. Maar deze doet wat jij vraagt. Het duurt ongeveer 30 a 40 sec. Voordat ie op sterkte is. Ik zal het merk straks even opzoeken. Het is iig een ledlamp.
Dank! Ik ben benieuwd

• PauRo
Fidel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:10:
Ow dat ziet er heel goed uit, mits er ruimte achter de huidige inbouwschakelaar zit om hen te plaatsen, bedankt voor de suggestie

• Fidel
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

PauRo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:35:
[...]

Ow dat ziet er heel goed uit, mits er ruimte achter de huidige inbouwschakelaar zit om hen te plaatsen, bedankt voor de suggestie
Je kunt ze ook in de centraaldoos in de plafond inbouwen.
De fade-on en off functie staat volgens mij niet in de handleiding, maar ik heb er 4 ingebouwd zitten thuis en alle lampen (verschillende typen) gaan met een softstart aan en uit.

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
Het is een Gamma Base Line E14-9W. Geen Led, maar zo',n mini TL in sfeerlampverpakking 2700K kleurtemp.

art.nr 5249489
Pagina: 1