Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor 3D projecten en Casual Gaming (future proof)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Qualize
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-12-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming die gewoon lekker vlot gespeeld kunnen worden af en toe, maar vooral programma Autodesk Maya voor 3D projecten maken (short films), dus animatie/rigging/shader/textering en veel dus lang renderen.

Wat mag het systeem gaan kosten? rond 1500 - 1800 euro, wil het graag alles halen rond Black Friday. Budget future proof aub.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hele oude 10 jarige PC, kan er niks mee, misschien de vele ventilators die ik erbij kan doen? En oude HDD schrijf die ik later waarschijnlijk ga formateren. Of behuizing

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is belangerijk, energieverbruik ook, het mag een lelijke PC zijn :) jaja dat hoor je niet vaak, voor mij het belangerijkste is wat ik ermee kan doen.

Ga je overklokken? Nee, ik ken dat niet. Geen risico's.

Wat verwacht je van ons?[i]
Binnen budget, alles dat goed samenwerkt, het maximale halen voor budget, veel twijfel over welke videokaart voor 3D rendering.

Mijn config wat ik in gedachten had:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 579,59€ 579,59
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 203,90€ 203,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 609,50€ 609,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 90,75€ 90,75
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,90€ 80,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 107,-€ 107,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.671,64

Nieuwe up to date Config mededanks door jullie :) Nog altijd open voor feedback! Wachten tot Black Friday is het waard?
On going: mis nog behuizing en CPU cooler? Andere coolers nodig? of andere dingen waar ik nog niet heb maar wel nodig heb
:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 589,-€ 589,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 203,90€ 203,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 607,-€ 607,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 72,99€ 72,99
1VoedingenCooler Master V Series V550€ 86,90€ 86,90
1Solid state drivesCorsair Force MP510 480GB€ 74,50€ 74,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.634,29

Alvast dank voor jullie feedback en tijd!

[ Voor 25% gewijzigd door Qualize op 05-11-2019 20:09 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:56
De helft van de gekozen onderdelen heeft een slechte prijs/prestatie.
Het geheugen is slechts 8GB voor €90. Voor minder is er 16GB te halen, bijvoorbeeld pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
De Seasonic voeding is de slechtste high-end voeding van de laatste jaren. Eén van deze nemen is verstandiger.
De 970 EVO is ook veel te duur voor wat het biedt. Deze zijn stukken goedkoper en presteren in de praktijk vergelijkbaar.
Voor de videokaart zou je nog kunnen kijken naar pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT die nauwelijks minder presteert voor een €100 lagere prijs.
Onderdelen van 10 jaar oud zou ik niet meer gebruiken. Fans zijn vaak versleten/maken veel geluid, behuizingen uit die tijd hebben vaak de voeding nog bovenin en nauwelijks ruimte om kabels netjes weg te werken en voor hdd's van die leeftijd is ook het einde nabij.

• Qualize
Uszka schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:33:
De helft van de gekozen onderdelen heeft een slechte prijs/prestatie.
Het geheugen is slechts 8GB voor €90. Voor minder is er 16GB te halen.
Bedankt Uszak,
Voor de geheugen is het 2x 8 GB (Kit van 2) dus prijs valt prima en reviews zijn goed, DDR4 het is snel 3000hz en geen led, kan ik iets beters vinden?
De Seasonic voeding is de slechtste high-end voeding van de laatste jaren.
Alleen maar goeie reviews: .
Voor de videokaart zou je nog kunnen kijken naar pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT die nauwelijks minder presteert voor een €100 lagere prijs.
Ik kan deze nergens vinden in Maya gerelateerde topics of als hij compatible is..

Ik vergeet de oude PC, zal dus een nieuwe behuizing moeten halen waar je de voeding beneden is.
Waarom is het nu beneden?

Ik heb zeker feedback nodig voor mijn systeem, maar moet wel met goeie argumenten komen please :)
Benchemark ivm rendering is een must voor videokaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Qualize op 05-11-2019 08:39 ]

• Uszka
Nee dat is het niet. Goed lezen!
[...]

Alleen maar goeie reviews: .
Die voeding heeft problemen met diverse videokaarten en heeft een ontoelaatbare hoge ripple bij hoge belasting. Focus Plus Gold is EOL. Seasonic heeft niet voor niets na 2 jaar al een opvolger geïntroduceerd. Waarom een voeding met problemen nemen als er genoeg alternatieven zijn zonder die problemen.
[...]
Ik kan deze nergens vinden in Maya gerelateerde topics of als hij compatible is..

Ik heb zeker feedback nodig voor mijn systeem, graag aub goed lezen :P
Benchemark ivm rendering is een must voor videokaart.
https://www.amd.com/en/te...on-prorender-autodeskmaya

• Qualize
8GB • DDR4 • 3.000Mhz • kit van 2
Staat toch kit van 2?

• Uszka
Kit van 2 met totaal 8GB dus 2x4GB. Kan je ook uit het typenummer halen. CMK8GX4M2B3000C15 waarbij de 8 staat voor de totale hoeveelheid geheugen, de 4 voor DDR4 en de 2 voor het aantal modules.
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 is de kit met 16GB.

[ Voor 28% gewijzigd door Uszka op 05-11-2019 09:00 ]

• Marti Zanden
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-11 12:17
Voor je videokaart is het wel belangrijk om te weten waar je mee gaat renderen. Arnold (wat bij de laatste versies van Maya inbegrepen zit)? Of ga je voor Vray (GPU?), Corona, Redshift, Octane, Fstorm? Ga je bijvoorbeeld GPU based renderen (Vray GPU, Redshift, Octane, Fstorm)? Dan heb je sowieso een Nvidia gpu nodig en heb je niets aan AMD.
Ook zou ik ivm 3D voor minimaal 32 GB ram gaan. Zeker met het inladen van grotere scene's is het een must om minimaal 32GB te hebben.

• Qualize
Marti Zanden schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:02:
Voor je videokaart is het wel belangrijk om te weten waar je mee gaat renderen. Arnold (wat bij de laatste versies van Maya inbegrepen zit)? Of ga je voor Vray (GPU?), Corona, Redshift, Octane, Fstorm? Ga je bijvoorbeeld GPU based renderen (Vray GPU, Redshift, Octane, Fstorm)? Dan heb je sowieso een Nvidia gpu nodig en heb je niets aan AMD.
Ook zou ik ivm 3D voor minimaal 32 GB ram gaan. Zeker met het inladen van grotere scene's is het een must om minimaal 32GB te hebben.
Bedankt Marti!
Maya en inderdaad met Arnold.
Is deze dan wel goed: sapphire-nitro+-radeon-rx-5700-xt ?

Of zal ik toch een Nvdidea kaart hebben want die werkt ook prima met Arnold Maya met de ervaring van een Nvdea kaart in laptop die ik nu gebruik? Indien ja welke?

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:46
Bij 3D rendering altijd Nvidia.

• Marti Zanden
Wat @Inverted_World zegt is in principe onzin. Als je op de CPU renderd dan maakt het niet uit of je amd of nvidia gebruikt. Echter heeft GPU rendering mijn inziens de toekomst naast real time engines zoals unreal en lumion. Volgens mij kun je bij Unreal en Lumion ook gewoon gebruik maken van amd maar ook daar heeft Nvidia de voorkeur.
Ik zou dus toch ook aanraden om voor Nvidia te kiezen. Zeker ook omdat ook Arnold een GPU render in de ontwikkeling heeft. De 2070 super in je eerste build is dan een prima kaart.

• Inverted_World
Marti Zanden schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:12:
Wat @Inverted_World zegt is in principe onzin. Als je op de CPU renderd dan maakt het niet uit of je amd of nvidia gebruikt. Echter heeft GPU rendering mijn inziens de toekomst naast real time engines zoals unreal en lumion. Volgens mij kun je bij Unreal en Lumion ook gewoon gebruik maken van amd maar ook daar heeft Nvidia de voorkeur.
Ik zou dus toch ook aanraden om voor Nvidia te kiezen. Zeker ook omdat ook Arnold een GPU render in de ontwikkeling heeft. De 2070 super in je eerste build is dan een prima kaart.
Wat ik zeg is dus niet onzin. Als Arnold zometeen ook gpu ondersteuning heeft of je überhaupt een gpu renderer wilt dan moet je altijd voor Nvidia gaan. Zo simpel is het. Je limiteerd jezelf enorm met Amd kaarten, fstorm, octane, cycles, redshift, het werkt allemaal niet. Daarbij vraag ik me zelfs af of gpu-based simulation wel zou werken in bepaalde plugins en ook dat betwijfel ik.

Ja, je kunt CPU-renderen, maar waarom dan een dure Amd kaart aanschaffen puur voor viewport performance. Gewoon Nvidia dus.

Daarbij @TS, mocht je een gpu-renderer overweg, wat ik persoonlijk wel zou doen, dan zou ik ik kijken naar zoveel mogelijk vram. Een RTX2070 is een prima budget keuze qua performance. Maar 11GB vram zorgt voor een flink aantal hoeveelheid meer poly's en textures die je kunt inladen op je vram. (Gpu renders zijn vram gelimiteerd).

Zelf heb ik 5 RTX 2070's en 3 1080ti's (Octane). Helaas komt het af en toe voor dat een project enkel kan renderen op de 1080ti's (11gb). Maar goed, met scene optimalisatie kun je ook een heel eind komen uiteraard.

[ Voor 23% gewijzigd door Inverted_World op 05-11-2019 12:51 ]

• Qualize
Bedankt voor de input , Late we dus op mijn eerste kaart blijven ivm Nvidea ?
Is er een andere NVidea kaart (merk) wat beter is? Kan paar tientjes duurder voor goeie argumemten en betere future proof? Die natuurlijk geschikt is voor 3D?

Verder heb ik ook feedback nodig voor behuizing. Moet niet veel lawaai maken, groot genoeg natuurlijk maar wil geen ruimte erbij hebben voor niks. Lelijk of mooi uiterlijk maak me niks uit, transparant hoeft dus niet(wil geen kleuren zien)

• Qualize
Inverted_World schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:44:
[...]
Daarbij @TS, mocht je een gpu-renderer overweg, wat ik persoonlijk wel zou doen, dan zou ik ik kijken naar zoveel mogelijk vram. Een RTX2070 is een prima budget keuze qua performance. Maar 11GB vram zorgt voor een flink aantal hoeveelheid meer poly's en textures die je kunt inladen op je vram. (Gpu renders zijn vram gelimiteerd).
RTX2070 is dus prima? Wat is net iets beter en net iets duurder? Want 11GB is dus niet genoeg?
Sorry voor de noob vragen :) lange tijd geen PC gekocht

• Inverted_World
Qualize schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:02:
[...]

RTX2070 is dus prima? Wat is net iets beter en net iets duurder? Want 11GB is dus niet genoeg?
Sorry voor de noob vragen :) lange tijd geen PC gekocht
RTX2070 lijkt me een prima keuze ja. Die heeft 8gb, enkel een RTX2080ti heeft 11gb, maar ik zou dat voor nu achterwege laten. Sowieso gaat het hele vram verhaal enkel op gebruik van een gpu renderer. :)

• Marti Zanden
@Inverted_World Daarom gaf ik ook aan dat het aan te raden was om voor een Nvidia kaart te kiezen. Maar het is natuurlijk niet zo dat renderen alleen met Nvidia kaarten kan.
Dat terzijde ik ben wel een beetje jaloers op dat systeem van jou. Ik zelf werk met Fstorm en moet het helaas nog doen met slechts 1 gtx 1080. Hopelijk binnenkort een nieuw systeem met 1x rtx 2080ti + mijn huidige 1080 kaart. Maar dan render ik nog steeds op schilpadden tempo vergeleken met dat systeem van jou.
Mag ik vragen waar je dat allemaal voor gebruikt? Archviz, animatie, vfx??

Excuses voor de offtopic reactie
OT: Die RTX 2070 is meer dan prima voor jou in eerste instantie met cpu renderen maar verder ook future proof als je in de toekomst eens gpu renderen wil proberen.

• Qualize
  1. Moet ik de CPU cooler vervangen met een nieuwe die beter is?
  2. Andere cooling opties nodig?
  3. 550W genoeg?
  4. MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio. Zijn er betere merken? Goedkoper/beter/cooler/stiller en betere software?en geen RGB? Stomme vraag: Welke merk heeft Nvidea software?
    Bijvoorbeeld is er verschil tussen die en de EVGA GeForce RTX 2070 Super Black ? Ik ken Evga niet..
  5. Wat voor behuizing moet ik halen? Hoeft niet mooi te zijn, liefst stil en liever niet transparant en niet duur.

[ Voor 34% gewijzigd door Qualize op 05-11-2019 14:33 ]

• Inverted_World
Marti Zanden schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:52:
@Inverted_World Daarom gaf ik ook aan dat het aan te raden was om voor een Nvidia kaart te kiezen. Maar het is natuurlijk niet zo dat renderen alleen met Nvidia kaarten kan.
Dat terzijde ik ben wel een beetje jaloers op dat systeem van jou. Ik zelf werk met Fstorm en moet het helaas nog doen met slechts 1 gtx 1080. Hopelijk binnenkort een nieuw systeem met 1x rtx 2080ti + mijn huidige 1080 kaart. Maar dan render ik nog steeds op schilpadden tempo vergeleken met dat systeem van jou.
Mag ik vragen waar je dat allemaal voor gebruikt? Archviz, animatie, vfx??

Excuses voor de offtopic reactie
OT: Die RTX 2070 is meer dan prima voor jou in eerste instantie met cpu renderen maar verder ook future proof als je in de toekomst eens gpu renderen wil proberen.
Klopt, met betrekking tot nvidia/amd. Het zijn bij ons trouwens 4 systemen met over het algemeen 2 kaarten per systeem en dan over network-rendering. Maar om niet te ontopic te gaan ga ik wel even op de rest van je vragen in per DM. :)

• Inverted_World
Qualize schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:18:
  1. Moet ik de CPU cooler vervangen met een nieuwe die beter is?
  2. Andere cooling opties nodig?
  3. 550W genoeg?
  4. MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio. Zijn er betere merken? Goedkoper/beter/cooler/stiller en betere software?en geen RGB? Stomme vraag: Welke merk heeft Nvidea software?
    Bijvoorbeeld is er verschil tussen die en de EVGA GeForce RTX 2070 Super Black ? Ik ken Evga niet..
  5. Wat voor behuizing moet ik halen? Hoeft niet mooi te zijn, liefst stil en liever niet transparant en niet duur.
1. De CPU cooler zou ik voor nu houden, mijn ervaring met stock coolers is dat ze gewoon prima zijn.
2. Mijn ervaring is dat standaard koeling doorgaans gewoon prima is.
3. 550W lijkt me in principe voldoende. Mocht je ooit willen upgraden naar dual-gpu dan kun je beter richting 850watt gaan.
4. De MSI lijkt me een prima kaart inderdaad.
5. Zelf gebruiken we bij ons Fractal Design kasten. Zeer tevreden over de kwaliteit. Wij hebben R6 kasten, die bevallen erg goed.

• Qualize
Thanks Inverted.
  1. Zijn er behuizigen die goed en groot genoeg zijn maar ook niet te groot, net wat nodig is (ik lees dat de R6 reeks aardig (te) groot zijn) die iets minder kosten?
  2. Is het waard om deze SSD te kiezen: Kingston A2000 500GB is 10 euro minder. Ik zie niet het verschil..?
  3. Bij Nvidea website staat dezelfde videokaart (of is het een andere?) https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/graphics-cards/rtx-2070-super/voor 70 euro minder? Wat is het verschil tussen de 2? :)

[ Voor 72% gewijzigd door Qualize op 05-11-2019 23:27 ]

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 20:51
1. Bijvoorbeeld:
pricewatch: Fractal Design Meshify C (deze is er overigens in meerdere varianten) of
pricewatch: NZXT H510 Zwart

2. https://tweakers.net/pricewatch/compare/1256499;1439056/ --> De Corsair heeft een net wat hogere reading speed.

3. Degene van MSI is een aftermarket editie. Deze is wat stiller, iets betere - out of the box - performance en heeft een betere koeling (3 fans) (correct me if im wrong)

[ Voor 32% gewijzigd door itsbart op 06-11-2019 00:40 ]

• Qualize
itsbart schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:31:
1. Bijvoorbeeld:
pricewatch: Fractal Design Meshify C (deze is er overigens in meerdere varianten) of
pricewatch: NZXT H510 Zwart

2. https://tweakers.net/pricewatch/compare/1256499;1439056/ --> De Corsair heeft een net wat hogere reading speed.

3. Degene van MSI is een aftermarket editie. Deze is wat stiller, iets betere - out of the box - performance en heeft een betere koeling (3 fans) (correct me if im wrong)
Dankjewel! " deze is wat stiller enz, bedoel je dus die van MSI? Als deze er niet meer is tijdens Black Friday: MSI RTX 2070 Gaming armor welke is een 2e keuze die ik zou moeten nemen ?

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Ik zou wel voor custom koeling kiezen. Zeker in de zomermaanden ga je de standaard koeler van de 3900 veel horen. Daarbij hoef je niet gelijk voor het duurste te gaan, een koeler van 40-50 euro volstaat. Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Hier een samenvatting van hardwareinfo.nl:

De beste RTX 2070 Super

Inno3D heeft de scherpst geprijsde RTX 2070 Super, met een gemiddelde prijs van 574 euro en een vanafprijs onder de 550 euro: dat begint warempel bijna op Nvidia's adviesprijs van 529 euro te lijken. De Gigabyte is gemiddeld een tientje duurder, terwijl MSI gemiddeld 650 euro voor zijn Gaming X Trio vraagt. De MSI is ontegenzeggelijk de stilste uit de test, maar die prijs vinden we toch echt te gortig - leg er vijftig euro bij en je hebt een RTX 2080. De Gigabyte Gaming OC maakt een beetje meer geluid, maar is nog altijd prettig stil en is bovendien zowel de koelste als (nipt) de snelste uit de test: goed voor een Excellent Choice award. De Inno3D Twin X2 OC scoort zowel qua snelheid als koeling wat minder - voor een Great Value award vinden we het prijsverschil nog te klein. Zakt de Inno3D nog wat verder in prijs richting Nvidia's originele adviesprijs, dan is het een prima alternatief voor de niet-verkrijgbare Founders Edition.
Pagina: 1